5 قانون ساده برای سلامتی باورنکردنی


استفاده از عضلات برای سلامتی بهینه بسیار مهم است.

در حالی که وزنه زدن و ورزش مطمئناً می تواند به شما کمک کند ظاهر بهتری داشته باشید، بهبود ظاهر شما در واقع فقط نوک کوه یخ است.

همچنین باید ورزش کنید تا مطمئن شوید که بدن، مغز و هورمون‌هایتان به خوبی کار می‌کنند.

وزنه برداری سطح قند خون و انسولین را کاهش می دهد، کلسترول را بهبود می بخشد و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.۳).

همچنین سطح تستوسترون و هورمون های رشد را افزایش می دهد که هر دو با بهبود سلامتی مرتبط هستند.۴).

علاوه بر این، ورزش می تواند به کاهش افسردگی و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مختلف مانند چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، آلزایمر و غیره کمک کند.۵).

علاوه بر این، ورزش می تواند به کاهش چربی کمک کند، به خصوص زمانی که با یک رژیم غذایی سالم همراه باشد. این نه تنها کالری می سوزاند، بلکه سطح هورمون ها و عملکرد کلی بدن را نیز بهبود می بخشد.

خوشبختانه راه های زیادی برای ورزش کردن وجود دارد. شما نیازی به رفتن به باشگاه یا داشتن تجهیزات ورزشی گران قیمت ندارید.

امکان آموزش رایگان و در آسایش خانه شما وجود دارد. فقط کافی است برای مثال «تمرینات وزن بدن» یا «کالیستنیک» را در گوگل یا یوتیوب جستجو کنید.

بیرون رفتن برای پیاده‌روی یا پیاده‌روی، کار مهم دیگری است که باید انجام دهید، به‌ویژه اگر بتوانید زمانی که بیرون هستید (برای یک منبع طبیعی ویتامین D) در معرض نور خورشید قرار بگیرید. پیاده روی یک انتخاب خوب و یک نوع ورزش بسیار دست کم گرفته شده است.

نکته کلیدی این است که چیزی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید و می توانید در طولانی مدت به آن پایبند باشید.

اگر تناسب اندام ندارید یا مشکلات پزشکی دارید، ایده خوبی است که قبل از شروع یک برنامه آموزشی جدید با پزشک یا متخصص بهداشت واجد شرایط صحبت کنید.

خلاصه

ورزش نه تنها به ظاهر بهتر شما کمک می کند، بلکه سطح هورمون های شما را نیز بهبود می بخشد، احساس بهتری به شما می دهد و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد.



Source link