آیا زود بیدار شدن شما را خوشحال تر می کند؟

[ad_1]

به زودی در رختخواب ، به زودی بلند می شوید! آیا می توان این جمله را حفظ کرد؟ آیا افراد صبح شادتر هستند و احتمال موفقیت آنها بیشتر است؟ بیایید دریابیم. چه پرنده اولیه باشید و چه جغد شب ، به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید ساعات بیداری شما چگونه بر صبح تأثیر می گذارد.

آنچه علم درباره بیدار شدن زودتر می گوید

یکی اخیر مطالعه 2021 منتشر شده در Jama Psychiatry آنها دریافتند کسانی که یک ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار می شوند 23 درصد کمتر در معرض علائم افسردگی قرار دارند. این کاهش خطر می تواند به دلایل مختلفی باشد. برای شروع ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند تمایل بیشتری به نور خورشید دارند و این خورشید طبیعی به بازیابی و تعادل مجدد ما کمک می کند ریتم شبانه روزیبه وقتی چرخه خواب و بیداری ما همزمان شود ، ما هم در خواب و هم در خلق و خوی خود فایده ای را مشاهده می کنیم ، دو عاملی که مستقیماً بر افسردگی تأثیر می گذارد. در واقع ، هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز دریافت کنید ، شب ها بهتر می خوابید و بنابراین شادتر خواهید بود!

ثانیاً ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند تمایل دارند در طول صبح کمتر عجله و استرس داشته باشند. به هر حال ، زود بیدار شدن به شما زمان بیشتری می دهد تا قهوه صبحگاهی خود را (امیدوارم) در آرامش و سکوت بخورید ، ناهار خود را آماده کنید و حتی سریع عرق کنید. مهم نیست که چگونه از وقت خود استفاده می کنید ، این یک ساعت اضافی سعادت خالص است. همچنین از احساس اضطراب دیرکردن و آماده نبودن خودداری کنید.

بنابراین آیا مردم صبح شادتر هستند؟ فقط بر اساس این عوامل ، ما بله رای می دهیم. اما ارزش این را دارد که بفهمید زود بیدار شدن به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. چون بالاخره هرکسی متفاوت است. این در مورد پیدا کردن آنچه برای شما و شیوه زندگی شما مناسب است است.

مربوط: 9 نکته برای بازیابی ریتم شبانه روزی

آدم صبحگاهی نیستی؟ این ترفندها را امتحان کنید

همه صبح نیستند ، و اشکالی ندارد! اگر به فکر جغد شب هستید ، از این ترفندها برای تربیت بدن خود برای سازگاری با برنامه صبحگاهی بیشتر استفاده کنید. قبل از اینکه بفهمید زودتر بیدار می شوید.

شماره 1 با کافه های بعد از ظهر خداحافظی کنید

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم شما بماند ، این بدان معناست که قهوه های بعد از ظهر باید از بین بروند. اگر در تمام طول روز قهوه می نوشید ، خود را به چالش بکشید تا آخرین فنجان خود را حداکثر تا ساعت 1 یا 2 بعد از ظهر میل کنید! در حالت ایده آل ، زمان قطع را روی ظهر قرار دهید. به این ترتیب ، ساعت هشت و ده شب ، بدن شما بهترین حالت را برای یک خواب آرام دارد.

اگر در اواسط بعدازظهر به افزایش انرژی نیاز دارید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، یک میان وعده انرژی زا بخورید یا برای انجام یک تمرین سبک وقت بگذارید.

شماره 2 شب قبل آماده شوید

هنگام تلاش برای ایجاد عادات جدید ، آمادگی کلیدی است. شب قبل ، هر چیزی را که برای یک بیدار شدن زود هنگام نیاز دارید تنظیم کنید ، که به نوبه خود به شما کمک می کند تا آرام تر بخوابید.

  • ساعت زنگ دار را کوک کن
  • لباس های خود را پهن کنید
  • یک صبحانه مقوی تهیه کنید
  • قهوه را طوری برنامه ریزی کنید که در ساعت بیداری تعیین شده آماده شود
  • زودتر بخوابید ، بنابراین حداقل 7 ساعت می خوابید.

غذای آماده غذا؟ مطمئن شوید که برای ایجاد یک خواب آرام قدم های پیشگیرانه برداشته اید. به ما اعتماد کنید ، وقتی این هک های ساده را دنبال می کنید ، صبح زود بیدار شدن آسان تر می شود.

شماره 3 متعهد به خواب مداوم باشید

خواب شما بر اساس ثبات رشد می کند. هر شب راس ساعت مشخصی بخوابید و هر روز صبح همان ساعت بیدار شوید. هرچه بیشتر به این روال پایبند باشید ، سازگاری بدن شما راحت تر خواهد بود. نتیجه؟ شادتر از بیدار شدن!

و بهترین راه برای هماهنگی با زمان خواب؟ یک روال شبانه ایجاد کنید. با خاموش کردن تلفن ، تنفس عمیق و کار واقعاً برای توجه در عصر قبل از خوابیدن شروع کنید.

شاید مدیتیشن کنید ، یک دفتر خاطرات تهیه کنید یا یک چای آرام بخش بنوشید – آنچه را که برای شما طنین انداز است پیدا کنید. یک برنامه شبانه نه تنها شما را تشویق می کند زودتر بخوابید ، بلکه به شما کمک می کند سریعتر بخوابید.

مربوط: به گفته یک متخصص خواب ، هر دو و کسانی که نیازی به خواب بهتر ندارند

شماره 4 از کوچک شروع کنید

لازم نیست زود بیدار شوید. در حقیقت ، به راحتی می توان به بدن کمک کرد تا با برنامه خواب متفاوتی سازگار شود ، بجای اینکه یک ساعت زودتر از خواب بیدار شود. به عنوان مثال ، می توانید فردا 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. سپس روز بعد ، 30 دقیقه قبل و غیره. آهسته و پیوسته مسابقه را میبرد! ما می خواهیم بیداری زودرس را در بلند مدت پیاده کنیم تا واقعاً از مزایای آن بهره مند شویم.

شماره 5 یک روال صبحگاهی ایجاد کنید

چرا مردم صبح شادتر هستند؟ پرندگان اولیه اغلب یک برنامه صبحگاهی پربار دارند که به آنها کمک می کند روز خود را برای موفقیت آماده کنند.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، روی لذت بردن از صبح تمرکز کنید تا انگیزه بیشتری برای بلند شدن داشته باشید. به عنوان مثال ، می توانید یک برنامه صبحگاهی پر از مواردی ایجاد کنید که از اهداف شما پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید ، مانند:

  • یک صبحانه مقوی بخورید
  • سلامت روحی و جسمی را با یک تمرین صبحگاهی سرگرم کننده در اولویت قرار دهید
  • تمرکز حواس را با مدیتیشن آرامش بخش تمرین کنید
  • بخوانید یا یک دفتر خاطرات تهیه کنید تا ذهن شما آرام شود
  • در حالی که صبح چند قدم برداشته اید با سگ خود برای هوای تازه قدم بزنید
  • هر کاری که می خواهید انجام دهید به شما کمک می کند تا برای یک روز عالی آماده شوید. 🙂

مربوط: من صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی شروع کردم و این همان کاری است که برای سلامتی من انجام داد

شماره 6 روحیه و انرژی خود را پیگیری کنید

حتی اگر مردم صبح شادتر باشند ، آیا شما صبح شادتر هستید؟ این باید همیشه اولویت شماره یک باشد. عادت داشته باشید وقتی از خواب بیدار می شوید سطح خلق و خوی خود را بنویسید. به این ترتیب ، می توانید پیگیری کنید که آیا بیدار شدن زودتر به احساس بهتر شما کمک می کند یا خیر. علاوه بر این ، همیشه خوب است که خود را منعکس کنید و ببینید سلامت کلی شما کجا می تواند بهبود یابد.

مردم صبح شادتر هستند؟ زود بیدار شدن را شروع کنید تا ببینید چه احساسی دارید.

بالاخره هر کس متفاوت است. مهمترین چیز این است که یک شیوه زندگی سالم پیدا کنید که باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. با این اوصاف ، تلاش کردن اشکالی ندارد. زنگ ساعت را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید روزتان چگونه می گذرد. شما هرگز نمی دانید: به هر حال ، شما ممکن است یک فرد صبح باشید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید