چگونه می توان هنگام سرگرمی بیشتر از خود مراقبت کرد

[ad_1]

وقتی سلامت عاطفی ما موفقیت آمیز باشد ، احساس غرق شدن می تواند به سرعت ظاهر شود. این احساسات می توانند غیرقابل پیش بینی ، ناتوان کننده و حتی ترسناک به نظر برسند. شاید قلب شروع به تپیدن کند ، قفسه سینه متشنج شود یا احساس عصبانیت یا سرخوردگی را تجربه کند. در حالی که این احساسات کمتر از ایده آل هستند ، شما تنها نیستید. در واقع ، شما تعجب خواهید کرد اگر بدانید تعداد زیادی از مبارزات شما با هم مشارکت دارند. مطالعه اخیر توسط انجمن روانشناسی آمریکا مشخص شد که 67 درصد از آمریکایی ها در حال حاضر با احساس فشار روبرو هستند و بیش از 80 درصد از آنها علائم استرس طولانی مدت را تجربه می کنند. همانطور که می بینید ، همه ما می توانیم از پشتیبانی کمی استفاده کنیم. بنابراین اگر در فکر این هستید که چگونه اضطراب خود را کاهش دهید یا نمی دانید هنگام حمله چه باید بکنید ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

در پیش ، نکات مفیدی برای مراقبت از خود ، صرف نظر از آنچه که تجربه می کنید ، خواهید یافت.

نکات عملی سریع که می تواند به سلامت روان کمک کند ، بنابراین آن را در نظر داشته باشید

حقیقت این است که استرس اجتناب ناپذیر است. همه ما محرک هایی داریم و همه ما شرایط سختی را تجربه کرده ایم که فقط ما را می فرستد (و اگر سرتان را تکان می دهید ، لطفاً اسرار خود را به ما نگویید). اگرچه ما می توانیم از اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از سلامت روان خود استفاده کنیم (فکر کنید: الف رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، تمرین مدیتیشن را شروع کنید یا به اندازه کافی بخوابید) ، ما نمی توانیم از بروز موقعیت های استرس زا جلوگیری کنیم. به همین دلیل است که ما به شما راهکارهای مقابله ای و نکات مفیدی را ارائه می دهیم تا هر زمان که به کمک احتیاج دارید ، آنها را اجرا کنید.

بنابراین دفعه بعد که احساس کردید به دام افتاده اید ، تنها هستید ، استرس دارید یا هر چیزی غیر از تعادل خود را دارید ، این نکات سریع سلامت روان را امتحان کنید. این ابزارها می توانند به شما در تنظیم سیستم عصبی خود در آن زمان کمک کنند تا احساس آرامش را در شما ایجاد کند.

وقتی احساس اضطراب می کنید چه باید بکنید

تنفس عمیق را تمرین کنید

وقتی مضطرب هستید ، دوباره نفس بکشید. چشمان خود را ببندید ، به صندلی راحتی برسید و یک دست را روی سینه و دست دیگر را روی شکم خود قرار دهید. در طول شمارش 1-2-3-4 از طریق بینی نفس بکشید ، مکث کنید و سپس با همان شمارش به آرامی دهان خود را بیرون دهید. تکرار!

استنشاق عمیق اسانس اسطوخودوس را انجام دهید

یک بطری کوچک اسطوخودوس ارگانیک در دست داشته باشید. وقتی احساس اضطراب یا استرس می کنید ، یک یا دو قطره به مچ دست خود بیفزایید و یک نفس عمیق روی زمین بکشید و ذهن خود را تازه کنید.

پیاده روی بی وقفه بروید

تلفن خود را در خانه بگذارید و بدون حواس پرتی عبور کنید. به سادگی حرکت دادن بدن می تواند با تغییر ذهن از حالت کشمکش یا فرار به استراحت و هضم ، افکار مضطرب را تسکین دهد.

مدیتیشن کنید

وقتی احساس غرق شدن می کنید و نمی دانید چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، با یک مدیتیشن کوتاه پنج دقیقه ای ذهن خود را آرام کنید. آن را در پنج دقیقه امتحان کنید همین حالا مدیتیشن آرام انجام دهید توسط آماندا گیلبرت برای تسکین فوری!

وقتی احساس می کنید گرفتار شده اید چه باید بکنید

یک تغییر کوچک ایجاد کنید

نمی دانید وقتی غرق شده اید و در یک الگوی فکری منفی گرفتار شده اید چه باید بکنید؟ با یک تغییر کوچک شروع کنید. شاید ذهنیت خود را تغییر دهید ، وعده های غذایی سالم تری بخورید یا ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا خود را با جنبه آگاهانه برنامه صبحگاهی خود تنظیم کنید. تغییرات کوچک در طول زمان به تغییرات بزرگ می افزایند.

برای داشتن طرز فکر مثبت از ذهنیت منفی دور شوید

تغییر دیدگاه می تواند فواید فوری برای سلامت روان شما داشته باشد. وقتی افکار منفی شما تسخیر می شوند ، به چیزی فکر کنید که از آن قدردانی می کنید و ببینید که چگونه ذهنیت شما تغییر می کند.

مربوط: 3 ترفند تخصصی برای شکستن چرخه تفکر منفی

بیش از حد فکر نکنید و به خود شک نکنید

آیا بازتولید تمام سناریوهای “اگر می شد” و تصور بدترین آنها آسان است؟ اما اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، وقت آن رسیده که احساسات خود را کنترل کنید. به جای تصور بدترین نتیجه ، بهترین را در نظر بگیرید. میخوای چی بشه؟ بنابراین تصور کنید این سناریوی مثبت به حقیقت پیوست. شما به سادگی ذهن خود را دوباره وصل می کنید. با گذشت زمان ، شما یاد خواهید گرفت که از این الگوهای فکری منفی “خارج شوید”.

لیستی از اهداف تهیه کنید

هم کوتاه مدت و هم بلندمدت فکر کنید. امروز می خواهید به چه چیزی برسید؟ این هفته؟ این ماه؟ امسال؟ ایجاد برنامه می تواند به پرورش انگیزه کمک کرده و شما را تشویق به اقدام کند.

یک سرگرمی جدید را امتحان کنید

وقتی در یک کار عادی هستید ، سرگرمی جدیدی را پیدا کنید که علاقه شما را به خود جلب کند. در مورد آن فکر کنید: یک کلاس یوگا ، یک کلاس آشپزی یا یک دوره آکادمیک جالب.

وقتی احساس خستگی می کنید چه کار کنید

یک لیوان بزرگ آب بنوشید

اغلب کم آبی بدن (حتی در کوچکترین) می تواند باعث احساس خستگی و بی حالی شود. فراتر از انرژی شما ، این می تواند بر خلق و خو ، استرس و حتی خواب تأثیر بگذارد. صبح یک لیوان بزرگ آب بنوشید و یک بطری را در طول روز با خود ببرید. وقتی احساس خستگی می کنید ، مکش کنید!

یک میان وعده غنی از انرژی بخورید

یک میان وعده انرژی زا و پر از مواد مغذی برای از بین بردن استرس می تواند به مبارزه با خستگی و افزایش انرژی کمک کند. سعی کنید میان وعده های سرشار بخورید مواد مغذی که باعث افزایش انرژی می شوند مانند روی ، امگا 3 ، ویتامین B و ویتامین C.

دوش آب سرد گرفتن

علاوه بر تسکین درد عضلات و افزایش ریکاوری ، پژوهش نشان می دهد که دوش آب سرد می تواند خلق و خو را افزایش داده و خستگی را کاهش دهد. در حالی که در سرما ایستاده اید ، همیشه یکسان نیست اکثریت خوب است ، ما نمی توانیم نوشابه ای را که بعد از آن احساس می کنیم ، انکار کنیم.

به پیاده روی در فضای باز بروید

چه در حال پیاده روی باشید یا خود را با یک تمرین سبک وفق دهید ، ورزش با شدت کم می تواند انرژی شما را افزایش دهد ، استرس را از بین ببرد و حتی شما را مولدتر کند.

مربوط: 10 کاری که باید در صورت خستگی دائمی انجام دهید

وقتی احساس ناراحتی می کنید چه باید بکنید

احساسات خود را مرور کنید

به جای احساسات خود ، آنها را روی کاغذ بگذارید. ما دوست داریم آن را “فرار مغزها” بنامیم – فقط آنچه در سر دارید بنویسید و این احساسات را از بین ببرید.

صداش کن

گاهی اوقات یک گریه خوب کاتارتیک دقیقاً همان چیزی است که شما باید هنگام ناراحتی یا ناراحتی انجام دهید. در واقع ، الف مطالعه هاروارد مشخص شده است که گریه اکسی توسین و مواد مخدر درون زا را آزاد می کند ، محصولاتی که بیشتر با نام اندورفین شناخته می شوند. این می تواند درد را از نظر جسمی و روحی تسکین دهد.

اتاق یا منطقه ای را تمیز کنید

آیا می دانید نظافت و سلامت روانی عبارتند از؟ مربوط؟ یک فضای تمیز می تواند به رفع احساس اضطراب و ناراحتی کمک کند در حالی که به عنوان یک راه مiveثر برای پاکسازی سر عمل می کنید.

دفتر خاطرات شکرگزاری را شروع کنید

حتی در بدترین روزها ، همیشه چیزی برای شکرگزاری وجود دارد. یک لیست تشکر شروع کنید و آن را پیوسته اضافه کنید. وقتی احساس ضعف ، گم شدن یا ناراحتی می کنید ، دوباره دفتر خاطرات را بخوانید و همه چیزهای مثبت زندگی خود را به خاطر بسپارید.

وقتی احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید چه باید بکنید

نفس بکشید و تا 10 بشمارید

آن تنفسهای آهسته و عمیقی که قبلاً ذکر کردیم؟ برگرد اینجا. وقتی احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید ، یک نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید. آیا هنوز احساس بیقراری می کنید؟ تنفس خود را تا زمانی که تنش شروع به از بین رفتن کند ادامه دهید. با یک ذهن شفاف تر و آرام تر به وضعیت باز خواهید گشت.

یک تمرین HIIT انجام دهید

این همه انرژی آتشین را به قلب تپنده هدایت می کند آموزش HIIT! این احساسات منفی را با هورمونهایی که احساس خوبی می کنند و پس از تمرینات عرق کرده سیستم را غرق می کند ، عوض می کند.

فعالیت آگاهانه یا تکنیک تسکین استرس مورد علاقه خود را تمرین کنید

شاید این یک نفس عمیق باشد ، الف جریان یوگا، یا آرام بخش حمام نمک اپسومبه به دنبال چیزی باشید که به شما احساس شادابی ، آرامش و جمع آوری می دهد.

وقتی احساس تنهایی می کنید چه باید بکنید

به دنبال شبکه پشتیبانی باشید

آنها می توانند خانواده ، دوستان ، سازمان های محلی و البته پزشک یا درمانگر شما باشند. نتیجه: وقتی احساس تنهایی می کنید ، از او کمک بخواهید. افراد زیادی آماده و مایل به کمک او هستند.

اعمال مهربانانه تصادفی

خوشحال کردن شخص دیگری نیز باعث می شود احساس خوشبختی کنید (و کمتر تنها باشید). این برنامه رایگان ، ساده و برای روح مفید است.

بستن شبکه های اجتماعی

گاهی اوقات شبکه های اجتماعی چندان اجتماعی نیستند. در واقع ، اگر احساس تنهایی می کنید ، ممکن است گاهی احساس انزوا بیشتری کنید. در رسانه های اجتماعی سم زدایی کنید و لحظه حال را تجربه کنید. با یک دوست تماس بگیرید ، به یک غریبه لبخند بزنید یا در یک کافه بنشینید و روابط واقعی را در اولویت قرار دهید.

دوستان خزدار خود را در آغوش بگیرید

شاید سگی را به فرزندی بپذیرید ، در پناهگاه حیوانات محلی داوطلب شوید ، یا زمانی را با حیوان خزدار دوست خود بگذرانید. حیوانات خانگی علاوه بر اینکه ما را با عشق بی قید و شرط سیراب می کنند نشان داده شده است برای افزایش روحیه ، کاهش استرس و ایجاد احساس تنهایی کمتر.

در یک کلاس آموزشی جدید شرکت کنید

اگر بتواند ، عرق کردن در کلاس آموزشی یا در محیط گروه فیزیکی می تواند راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید با ایده های مشابه باشد.

به انجمن FitOn ما بپیوندید

به صورت رایگان در FitOn ثبت نام کنید و به انجمن آنلاین ما بپیوندید. با توصیه ها و نکات متخصص ، تمرینات بهترین مربیان و موارد دیگر ، احساس می کنید بخشی از چیزی بزرگتر از خودتان هستید. ثبت نام برای FitOn PRO و به دستور العمل های مورد تایید متخصص تغذیه دسترسی پیدا کنید و دستورالعمل های ما را دنبال کنید اینستاگرام من صفحه فیس بوک و خود را به سایر اعضای FitOn introduce معرفی کنید

نکاتی برای بهبود سلامت روان در لحظه

اجازه ندهید احساسات شما بر زندگی شما غلبه کند! این لیست را در دسترس داشته باشید و دفعه بعد که به حمایت نیاز دارید ، نکات مفید ما را بررسی کنید. اما به یاد داشته باشید ، این راهکارهای مقابله ای جایگزین نیاز به مراقبت یا مشاوره پزشکی نمی شود. اگر متوجه شدید که این احساسات بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد ، با یک متخصص پزشکی مانند پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید. در حالی که این نکات به عنوان مکانیسم های مقابله م effectiveثر عمل می کنند ، همه متفاوت هستند. به طور خلاصه ، سلامتی و شادی شما هدف اصلی ما است.

برای راهنمایی های بیشتر سلامتی ، تمرینات برای همه سطوح آمادگی جسمانی ، مدیتیشن های اصلی و موارد دیگر ، برنامه FitOn را بارگیری کنید.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید