8 راه مغذی برای استفاده از سبزیجات ریشه ای پاییزی برای ایجاد آرامش در این فصل

[ad_1]

در حالی که ما عاشق دستور العمل های سبزیجات ریشه ای در هر زمان از سال هستیم ، این سبزیجات مغذی در ماه های پاییز ، در فصل فصلی ، سزاوار توجه ویژه ای هستند. شکل گرفته از انواع رنگ ها ، طعم ها ، بافت های منحصر به فرد (و البته سبزیجات) ، هیچ ایده ای در مورد نحوه استفاده از سبزیجات ریشه ای وجود ندارد. از همه بهتر ، این هشت دستور غذایی مغذی پاییزی فقط به پنج ماده یا کمتر نیاز دارد.

سبزیجات ریشه ای چیست؟

همانطور که به نظر می رسد ، سبزیجات ریشه ای سبزیجاتی هستند که در زمین ریشه دارند. این غذاهای آرامش بخش و سیر کننده در زیر زمین در زمین رشد می کنند و با مواد مغذی زیادی جوانه می زنند. اگرچه ما معمولاً از برگ و گل سبزیجات استفاده می کنیم ، اما مزایای سلامتی سبزیجات ریشه ای یافت می شود … بله ، در ریشه ها!

در اینجا برخی از رایج ترین سبزیجات ریشه ای فصلی آورده شده است:

  • سیب زمینی های شیرین
  • سیب زمینیها
  • چغندر
  • کدو تنبل (از همه انواع!)
  • هویج
  • رازیانه
  • ریشه کرفس
  • Xirivia
  • همه
  • موسیر ها
  • زنجبیل
  • پیاز
  • زردچوبه

فواید سبزیجات ریشه برای سلامتی

در حالی که آنها در اعماق خاک زمین رشد می کنند ، سبزیجات ریشه دار به وضوح از همه مزایای طبیعت مادر لذت می برند. این سبزیجات دارای قابلیت هایی با چگالی مواد مغذی زیاد هستند. پر از آنتی اکسیدان ها، داروهای ضد التهابی خواص و مواد مغذی گیاهی مانند ویتامین C ، فولات و آهن ، سبزیجات ریشه ای باعث راحتی همه غذاها می شود در حالی که دهان پر از مواد مغذی مناسب شما را فراهم می کند.

علاوه بر این ، اینها سبزیجات مغذی پاییزی به لطف فیبر غذایی و کربوهیدراتهای پیچیده ما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و انرژی را افزایش می دهد.

نحوه طبخ با سبزیجات ریشه ای

نمی دانید چگونه با سبزیجات ریشه ای طبخ کنید؟ در حالی که ما عاشق کباب سبزیجات ریشه ای کلاسیک هستیم ، روش های بسیار خوشمزه و غیر منتظره ای برای استفاده از این سبزیجات دلپذیر پاییزی وجود دارد. آنها را در یک سوپ یا اسموتی با طعم پاییزی مخلوط کنید ، آنها را در یک سالاد گرم کننده بریزید ، آنها را در یک ساندویچ روی هم قرار دهید و حتی از آنها به جای نان تست استفاده کنید.

8 راه مغذی آسان برای استفاده از سبزیجات ریشه ای

با بسیاری از ایده های دستور العمل خوشمزه ، شما را در طول فصل تغذیه ، انرژی و آرامش می بخشد.

شماره 1 آنها را روی نان تست برش دهید

آیا می دانستید که می توانید از نان صرف نظر کرده و سبزیجات ریشه ای را به جای نان تست جایگزین کنید؟ به ما اعتماد کنید ، نان تست سبزیجات ریشه ای به اندازه پیشنهاد واقعی خوشمزه است. مورد علاقه ما؟ نان تست سیب زمینی شیرین!

یک تکه ضخیم از سیب زمینی شیرین را در طول آن برش دهید و آن را در فر بپزید. روی آن را با دانه های آووکادو و شاهدانه برای یک غذای خوش طعم یا با کره گردو و دارچین برای طعم شیرین پاییزی بپوشانید.

شماره 2 آنها را به صورت ریشه گیاهی له کنید

پوره سیب زمینی سنتی را برای غذای مفید و خوشمزه تر تازه کنید. سیب زمینی شیرین ، ریشه کرفس ، کدو زمستانی و هویج گزینه های خوشمزه ای برای پوره سبزیجات ریشه ای مغذی هستند.

سبزیجات ریشه ای را که می خواهید بخارپز یا سرخ کنید و آنها را با کمی روغن زیتون یا آووکادو ، نمک و فلفل و کمی شیر غیر لبنی (مانند نارگیل یا جو دوسر) اختیاری به مخلوط کن یا غذاساز اضافه کنید تا یک کرم خامه ای تر تهیه شود. مخلوط کردن

شماره 3 آنها را به چیپس یا چیپس برش دهید

چگونه سبزیجات ریشه ای فراتر از برشته شدن اولیه استفاده می شوند؟ آنها را در میان وعده های سالم بپزید! هنگامی که خودتان می توانید آنها را تهیه کنید ، نیازی به تراشه یا چیپس در فروشگاه ندارید ، که بسیار پردازش می شود.

سبزیجات ریشه ای مورد علاقه خود را به:

ریشه چیپس سبزیجات: آنها را با یک ماندولین یا برش دستی برش دهید و با روغن آووکادو ، نمک و فلفل در دمای 375 درجه فارنهایت به مدت 15-20 دقیقه بپزید.

ریشه ریشه های سبزیجات: آنها را به قطعات ضخیم یا سرخ شده برش دهید و با روغن آووکادو ، نمک و فلفل در دمای 400 درجه فارنهایت به مدت 30 دقیقه (یا تا زمانی که طلایی و ترد شوند) بپزید.

لایه 4 در یک ساندویچ

سبزیجات ریشه ای مورد علاقه خود را بو داده ، بو داده یا بپزید ، سپس آنها را در یک ساندویچ فصلی قرار دهید. سعی کنید نان مورد نظر خود را با این ترکیب های ساندویچی مغذی پر کنید:

چغندر و هویج بو داده با سبزیجات برگ تیره و پنیر خامه ای بدون لبنیات مانند پنیر شیر بادام کایت هیل (بهتر است طعم کدو فصل آن را امتحان کنید).

بوقلمون ، آووکادو ، سیب زمینی شیرین برشته ، کاهو و خردل.

هویج خام یا برشته ، خیار ، جوانه ، کاهو ، آووکادو و پوره نخود.

شماره 5 آنها را با یک اسموتی با طعم پاییزی ترکیب کنید

اگر هرگز سبزیجات ریشه ای به اسموتی خود اضافه نکرده اید ، آن را از دست می دهید. میوه های پر قند را با این سبزیجات فراوان عوض کنید و یک اسموتی به همان اندازه غلیظ و خامه ای درست کنید. سیب زمینی شیرین ، کدو تنبل ، هویج و چغندر سرخ شده و منجمد برخی از مکمل های اسموتی مورد علاقه ما هستند.

این اسموتی خوشمزه FitOn PRO را با کدو تنبل امتحان کنید. فاقد لبنیات ، خامه ای است و فقط از چهار ماده (علاوه بر عطر) تهیه شده است.

شماره 6 آنها را در یک هش پر از پروتئین خرد کنید

صبحانه خود را با یک هش سبزی ریشه ای مقوی و سرشار از پروتئین کنید.

سبزیجات ریشه ای مورد علاقه خود را (ما عاشق سیب زمینی شیرین ، چغندر ، سیر و پیاز هستیم) خرد کنید و آنها را برای یک صبحانه ساده دلپذیر به تابه اضافه کنید. ماهی تابه را با یک قطره روغن گرم کنید ، سپس سبزیجات برگ سبز (مانند کلم پیچ یا اسفناج) ، منبع پروتئین (مانند تخم مرغ ، بوقلمون یا لوبیا) و سوسیس های دلخواه (مانند آووکادو ، سس یا سبزیجات) را اضافه کنید. ) و ادویه جات).

شماره 7 آنها را روی سالاد بریزید

اگر تا به حال سالاد گرم پاییزی میل کرده اید ، می دانید که چقدر می تواند خوشمزه (و مقوی) باشد. ما دوست داریم از برگ سبز (مانند اسفناج یا کلم پیچ) استفاده کنیم و روی آن را با سبزیجات ریشه ای گرم مانند سیب زمینی شیرین برشته ، کدو زمستانی یا چغندر بپوشانیم. حتی می توانید میوه های پاییزی مانند انجیر ، انار یا سیب را مخلوط کنید. روی آن آجیل یا دانه های برشته مانند پیکانی یا تخم کدو تنبل کنید و با یک قطره روغن یا سس مورد علاقه خود آن را تمام کنید.

# 8 یک سوپ گرم فصلی درست کنید

ما نمی توانیم در مورد نحوه استفاده از سبزیجات ریشه بدون ذکر سوپ طعم دار پاییزی صحبت کنیم. فکر کنید: سوپ کدو نارگیلی خامه ای یا رشته فرنگی مرغ و هویج …

در اینجا چند ایده دستور العمل اساسی برای ترکیب وجود دارد:

سوپ رشته مرغ با آب سبزیجات یا استخوان ، هویج ، کرفس ، پیاز و مرغ خرد شده تهیه می شود.

سوپ کدو تنبل با شیر نارگیل ، کدو تنبل ، آبگوشت ، پیاز و سیر.

سوپ زنجبیل هویج با هویج بو داده ، آبگوشت ، زنجبیل ، پیاز ، سیر و یک پایه خامه ای اختیاری مانند شیر نارگیل تهیه شده است.

در این فصل با دستور العمل های مغذی پاییز ثابت قدم باشید

با استفاده از روشهای مغذی فراوان برای استفاده از سبزیجات ریشه فصلی ، در شلوغ ترین فصل زمین را حفظ کنید. از همه بهتر ، این ایده های دستور العمل خوشمزه فقط به پنج ماده یا کمتر نیاز دارد.

آیا به دنبال دستور العمل های بیشتر الهام گرفته از پاییز هستید؟ ثبت نام برای FitOn PRO برای دسترسی به جعبه دستور سالم ما و خلاق بودن در آشپزخانه.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید