با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی را از بین ببرید: دکتر رویا خادمیان

[ad_1]

1871453 186: با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی را برطرف کنید

با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی را از بین ببرید

اگر به دلیل گرسنگی ناگهانی اغلب میان وعده می خورید ، وقت آن است که در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید و غذاهای کامل را به رژیم خود اضافه کنید تا در طول روز اشتهای کمتری داشته باشید.

غذاهای رضایت بخش عبارتند از غذاهای کامل و فرآوری نشده که حاوی مواد مغذی مانند فیبر ، پروتئین و چربی های سالم هستند. در این مقاله شما را با چهار غذای سالم و در عین حال سیرکننده آشنا می کنیم که می توانید برای کنترل گرسنگی تا حد زیادی از آنها استفاده کنید.

۱بهمیوه خشک شده

آجیل ها در دسته غذاهایی هستند که باید پر شوند و می توانند بدون نگرانی در رژیم غذایی سالم گنجانده شوند. آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 ، غنی از مواد مغذی مانند کلسیم است و حاوی سه درشت مغذی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی است. ترکیبی از آجیل های مختلف مانند گردو ، بادام و فندق را امتحان کنید. مصرف این نوع آجیل طیف وسیعی از مواد مغذی را تأمین می کند.

۲بهماهی

میزان بالای پروتئین و امگا 3 موجود در ماهی های چرب (مانند ماهی تن یا ماهی آزاد) یک گزینه عالی برای جلوگیری از گرسنگی است. اسیدهای چرب از غذاهای دریایی سلامت قلب را تقویت کرده و از سلامت مغز حمایت می کند. جالب است بدانید ماهی علاوه بر خاصیت سیری ، در تقویت و بهبود خلق و خو نیز مثر است.

۳بهیا

تخم مرغ منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. یک مطالعه در سال 2011 سیری افرادی را که برای ناهار تخم مرغ ، مرغ و سیب زمینی مصرف می کردند ، مورد آزمایش قرار داد. در این مطالعه مشخص شد که تخم مرغ نسبت به سیب زمینی تأثیر سیری بیشتری دارد. برای استفاده بیشتر از ارزش غذایی تخم مرغ ، باید از زرده و سفیده تخم مرغ استفاده کنید تا حداکثر امگا 3 و پروتئین دریافت کنید.

۴بهسبزیجات

مطالعات نشان می دهد که سبزیجات دارای فیبر بالا هستند ، اما می توانند به راحتی مصرف غذا را افزایش دهند. سعی کنید نیمی از بشقاب را با سبزیجات پر کنید (با سبزیجات برگ دار شروع کنید و سپس سبزیجات دیگر با رنگهای مختلف را امتحان کنید). خوردن سبزیجات به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید و میزان مصرف سایر درشت مغذی ها را متعادل کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید