با تغذیه مناسب درد قاعدگی را کاهش دهید.

[ad_1]

با تغذیه درد قاعدگی را کاهش دهید

قاعدگی یک مشکل ماهانه برای زنان است. اگرچه دوره های یک بار مصرف نشانه سلامتی محسوب می شود ، اما 3-5 روز دویدن می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات درد می تواند به سطوح تقریباً غیرقابل تحملی برسد که مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که روشهای ساده و ساده ای برای مقابله با درد قاعدگی وجود دارد.

این شامل رژیم غذایی سالم است. غذاهای متعددی وجود دارند که می توانند به کاهش درد پریود و ناراحتی های مربوطه کمک کرده و پریود بعدی شما را به تجربه ای کمتر دردناک تبدیل کنند. در اینجا لیستی از 7 وجود دارد.

مواد غذایی برای کاهش درد پریود

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج است که دارای خواص دارویی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین نقش مهمی در کاهش درد و ناراحتی های قاعدگی دارد.


اطلاعات بیشتر: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

جو دوسر یک انتخاب عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. آنها سرشار از فیبر هستند و بنابراین شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارند و نیاز به خوردن تنقلات قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی را برطرف می کنند.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که باعث آرامش عروق خونی می شود. این ماده به کاهش ماده شیمیایی سروتونین در مغز کمک می کند که سلامت روانی مثبت را افزایش می دهد.

اگر می خواهید برای کاهش درد قاعدگی چیزی بخورید ، یک جو دوسر خوشمزه ، بلغور جو دوسر یا حتی یک جو دوسر یا بلغور جو دوسر با توپ های توت سخاوتمندانه باید این ترفند را انجام دهد.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در خانواده های آشپزی هندی یافت می شود. زنجبیل به طور طبیعی دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به هر گونه درد عضلانی مرتبط با نقرس پایان دهد.

بر اساس مطالعه مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزاد در سال 2018 ، زنجبیل احساس تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

این که آیا می خواهید از زنجبیل / آب نبات متبلور بعد از ناهار یا شام لذت ببرید یا می خواهید ذهن و بدن خود را با کمی چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل یکی از مواردی است که نه تنها درد قاعدگی را کاهش می دهد ، بلکه به شما احساس طراوت می دهد. به


زنجبیل و خواص دارویی و درمانی فراوان و شگفت انگیز آن

چای بابونه

اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید از دردهای قاعدگی خلاص شوید ، چای بابونه سریع یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر یک نوشیدنی است تا یک غذا ، به راحتی تهیه می شود و به رفع اسپاسم عضلانی ، آرامش سیستم عصبی و تسکین خلق و خوی شما کمک می کند.


با 8 فایده چای بابونه آشنا شوید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای که در مجله پرستاری و مامایی ایران منتشر شد ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد که بدانند شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است ، بلکه به عنوان غذایی که به کاهش علائم مربوط به پریود کمک می کند نیز توصیه می شود.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ برای سلامتی

ویتامین سی.

غذاهای غنی شده با ویتامین C قطعاً در بالای لیست غذاهایی هستند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، مقدار قابل توجهی از گلبول های قرمز خون را از دست می دهید که می تواند بدن شما را جبران کند.

بنابراین ، یک دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن برای جذب بهتر آهن از غذاهایی که در دوران قاعدگی می خورید (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) بسیار مفید باشد.

لیموترش حاوی فیبر است که به درمان اسپاسم ماهیچه ها کمک می کند و پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که در تسکین دردهای قاعدگی بسیار موثر است.

کشمش خیس شده و بریده شده است

عادت به مصرف کشمش خیس شده در شب و نوشیدن آب قزل ، برخی تکه های زعفران خیس شده در یک لیوان آب در شب ، باعث کاهش دردهای قاعدگی و همچنین تغییرات خلقی و گل آذین می شود.

غذایی که باید اجتناب شود

در حالی که ما اغلب بر آنچه باید انجام دهیم یا بخوریم در دوران قاعدگی خود تمرکز می کنیم ، اما اغلب از چه غذاهایی غافل می شویم که قطعاً باید از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید.

مواد غذایی کنسرو شده

مواد غنی از مواد نگهدارنده و نمک تورم را بدتر می کند.

قهوه

اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس و اضطراب شود و شما را در طول روز تحریک پذیر و ناراحت کند ، متخصصان قهوه بسیار ناراحت خواهند شد.

علاوه بر این ، قهوه احتباس آب را در بدن افزایش می دهد و بنابراین تورم را افزایش می دهد ، که اگر به دنبال غذاهایی باشید که درد قاعدگی را کاهش می دهد ، می تواند آزاردهنده و خنثی کننده باشد.

در حالی که قطع قهوه می تواند علائم ترک را ایجاد کند که باعث سردرد و میگرن می شود ، چسبیدن فقط به یک یا دو فنجان ممکن است بهترین راه حل بعدی باشد.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذاهای ادویه دار

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و سوزش سر دل می شوند. حتی می تواند باعث تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی ، بهتر است غذاهای تازه و سالم با ادویه جات ملایم میل کنید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند گرفتگی عضلات را افزایش دهد و بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) در دوران درد ممکن است غذای مناسبی نباشند.

شیرینی

توصیه می شود در دوران قاعدگی از خوردن آب نبات با شیرینی خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند درد قاعدگی را بدتر کند.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و نفخ در دوران قاعدگی ، خوردن غذاهای مقوی و تند است. در طول روز به طور منظم وعده های غذایی سالم بخورید تا احساس سیری و عاری از گرفتگی داشته باشید.

همچنین ، برای جلوگیری از کم آبی بدن ، مقدار زیادی آب بنوشید که می تواند شدت احتقان را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، یک ورزش سبک که بر مرکز و وسط بدن متمرکز است ، مانند یوگا و پیاده روی ، می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید