گوشت بخورید یا نخورید – دکتر رضا اطمینانانی

[ad_1]

گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، مروری بر پاسخ این سال خواهد داشت و تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بسته به دلایل آن بررسی می کند. ما همچنین عوارض خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد ، نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم. یعنی گوشت شامل طیف وسیعی از مواد غذایی مانند گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، غلات و سایر مواد زائد ، مرغ ، مرغ و سایر طیور و طیف گسترده ای از ماهیان دریایی و مزرعه است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ امروز بازار ، مصرف گوشت است. بسیاری از افراد در مورد عدم مصرف گوشت بسیار قوی و محکم هستند و دیگران محتاط و شکاک هستند. برخی نیز گیج شده اند و به دلیل شنیدن اخبار ضد و نقیض در مورد آن ، در تصمیم خوردن یا نخوردن گوشت گرفتار شده اند.

دقیقاً جواب چیست؟

وقتی صحبت از گوشت به میان می آید ، این را می بینیم. آیا باید دقیقاً مشخص کنیم که به چه نوع گوشتی اشاره می کنیم؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف در بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند. اما ویژگی هایی در انواع آن وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آن را تغییر دهد و حتی در برخی از انواع آن ، آن را مضر می کند و در برخی دیگر مفید است و بر سلامت انسان تأثیر مثبت می گذارد.

کارن ؛ منابع غنی از پروتئین

اول ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای خواص انسانی هستند یا ارزش غذایی کافی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آن پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب است. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، به این معنی که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت ، توسط سلول ها ، مورد استفاده قرار می گیرد. به این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند: در رشد ، ترمیم سلول های آسیب دیده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشحات داخلی موثر هستند. اندام ها در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به خوبی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد ، علاوه بر این که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند. پس از آب ، بیشتر اجزای سازنده اصلی سلول ها پروتئین ها هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین تغذیه ای با کیفیت بالا است. بنابراین می بینیم که گوشت ها دارای کیفیت پروتئین خوبی هستند. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر بالایی پروتئین است.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها می توانند بخش قابل توجهی از نیاز انسان به این ویتامین را برآورده کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و در فعالیت سلول های عصبی ایفا می کنند. امروزه یکی از مشکلات اصلی ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است. بنابراین ، هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در انسان کمک کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه افراد باشد.
ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و با کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن گوشت جذب بالاتری نسبت به منابع آهن در گیاهان دارد ، در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن ، قدرت یادگیری و حافظه را کاهش می دهند که به نوبه خود منجر به افت تحصیلی می شود. با درمان کم خونی ، این اختلال برطرف می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار م inثر در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری است.

ماهی

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید برای سلامتی و تندرستی انسان است. پیشگیری از بز بسیار مثر است.
علاوه بر این ، چربی ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی و عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ زیرا؟

متخصص تغذیه اصفهان گوشت بخورید یا نخورید

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین مرغ حاوی چربی یا پوست حاوی چربی های حیوانی هستند که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهند. این س shouldال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله مطرح شود که در برخی از سطرهای قبلی مدعی بودند که چربی گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م areثر است ، اما در اینجا عکس آن بیان شده است.


دکتر. رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی روده محافظت می کنند. خسارت.

لازم به ذکر است مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت و همچنین جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب اشباع موجود در آن و برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آسیب های اسیدهای چرب ، باید تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گاو یا گوساله را با دقت جدا کنید ، پوست مرغ را مصرف نکنید و همچنین چربی ها را از گوشت مرغ جدا کنید. و از آن استفاده نکنید

با این حال ، برخی از مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است.

ادامه …

بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست بعدی بخوانید. عزیز ، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر کلیک کنید. رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان.


مطالب پیشنهادی:

آسیب های ناشی از مواد قندی را بررسی کنید

غذاهای دودی خطرناک

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید