نقش منیزیم در بدن: مرکز تغذیه و تناسب اندام هارمونی

[ad_1]

منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن است و در بیش از 600 واکنش سلولی از تولید DNA گرفته تا کمک به انقباض ماهیچه ها نقش دارد.

سطوح پایین منیزیم با بسیاری از پیامدهای منفی سلامتی از جمله ضعف ، افسردگی ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی همراه است.

اینها رایج ترین انواع منیزیم در بدن هستند:

1. عملکرد مغز

منیزیم به عنوان حامل گیرنده های NMDA عمل می کند که در رشد ، حافظه و یادگیری سالم مغز نقش دارند. منیزیم از تحریک بیش از حد سلول های عصبی جلوگیری می کند ، که می تواند آنها را از بین ببرد یا باعث آسیب مغزی شود.

2. ضربان قلب

منیزیم برای حفظ ضربان قلب سالم مهم است. منیزیم به طور طبیعی با کلسیم که برای انقباضات قلب ضروری است رقابت می کند. وقتی لگد میزنی

وارد سلولهای ماهیچه قلب می شود ، فیبرهای ماهیچه ای را منقبض می کند. منیزیم با این اثر مقابله می کند و به این سلول ها کمک می کند تا آرام شوند

و آرام باش. این حرکت کلسیم و منیزیم از طریق سلول های قلب ، ضربان قلب سالم را حفظ می کند. وقتی سطح منیزیم پایین است ،

کلسیم می تواند سلول های ماهیچه ای قلب را بیش از حد تحریک کند. یک علامت شایع ضربان قلب سریع یا نامنظم است که می تواند تهدید کننده باشد

چیزی باش که زندگی می بخشد علاوه بر این ، پمپ سدیم-پتاسیم ، پمپ تولید کننده ضربه های الکتریکی ، برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارد. تکانه ها

برق بر ضربان قلب تأثیر می گذارد.

منیزیم با مبارزه با کلسیم ، که باعث تحریک انقباضات می شود ، به سلول های عضله قلب کمک می کند تا آرام شوند. این مواد معدنی برای اطمینان از انقباض و آرامش مناسب سلولهای قلب با یکدیگر رقابت می کنند.

3. تنظیم انقباضات ماهیچه ای

منیزیم نقش مهمی در تنظیم انقباضات ماهیچه ای دارد. مانند قلب ، منیزیم به عنوان یک مسدود کننده طبیعی کلسیم برای آرامش عمل می کند

ماهیچه ها کمک می کنند. در عضلات ، کلسیم به پروتئین هایی مانند تروپونین C و میوزین متصل می شود. این فرایند شکل این پروتئین ها را تغییر می دهد

علت انقباض را نشان می دهد. منیزیم با کلسیم به دلیل این نقاط اتصال به شل شدن ماهیچه ها کمک می کند. اگر بدن شما منیزیم دارد

رقابت با کلسیم کافی نیست ، ماهیچه ها می توانند منقبض شوند و باعث گرفتگی یا اسپاسم شوند. به همین دلیل ، منیزیم

معمولاً برای درمان گرفتگی عضلات زیر نظر پزشک در دوزهای مناسب توصیه می شود.

منیزیم به عنوان یک مسدود کننده طبیعی کلسیم عمل می کند و به سلول های ماهیچه ای پس از انقباض کمک می کند. وقتی سطح منیزیم پایین است ،

ماهیچه ها می توانند منقبض شوند و علائمی مانند گرفتگی عضلات یا اسپاسم ایجاد کنند.

4. کنترل قند خون در دیابت نوع 2

افراد مبتلا به دیابت نوع 1 اغلب دارای سطوح پایین منیزیم هستند که می تواند بیماری را بدتر کند زیرا منیزیم به تنظیم انسولین و کاهش قند خون کمک می کند.

استخراج و برای ذخیره به سلول ها منتقل می شود. به عنوان مثال ، سلول ها به گیرنده هایی نیاز دارند که منیزیم برای عملکرد صحیح آنها نیاز دارد. آره

اگر سطح منیزیم پایین باشد ، سلول ها نمی توانند به طور م insulinثر از انسولین استفاده کنند و سطح قند خون افزایش می یابد. افزایش مصرف منیزیم امکان پذیر است

قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد.تحلیل هشت مطالعه نشان داد که مکمل منیزیم به طور قابل توجهی سطح گلوکز را افزایش می دهد.

خون ناشتا را در شرکت کنندگان مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. با این حال ، اثرات مفید منیزیم بر کنترل قند خون فقط در مطالعات کوتاه مدت یافت شد.

بوده است.

5. بهبود کیفیت خواب

بدخوابی یک مشکل عمده بهداشتی در سراسر جهان است. مصرف منیزیم با کمک به آرامش ذهن و بدن می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.

سبزیجات برگ سبز ، به ویژه اسفناج

برگ چغندر

غلات کامل و تصفیه نشده

ماهی

دانه کدو تنبل

محصولات لبنی: شیر ، ماست ، کفیر

آجیل ، به ویژه بادام

لوبیا

وکیل

شکلات تلخ

میوه های خشک ، به ویژه انجیر

موز

مژده رحمانیان ، عضو انجمن تغذیه ایران
کلینیک لاغری و زیبایی آرمونی

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید