دکتر متخصص تغذیه رژیم انوشه مناسب افراد شاغل

[ad_1]

بسیاری از افراد شاغل در ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، فرد وعده های غذایی را حذف می کند یا در زمان های غیر معمول غذا می خورد. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان غیر معمول با همکلاسی ها خورده می شود یا ناهار حذف می شود. پس از اتمام کار در دفتر و هنگامی که فرد به خانه برمی گردد ، عصرانه ناهار می خورد. پرخوری در وعده غذایی ، علاوه بر نخوردن ناهار و نخوردن میان وعده در عصر می تواند باعث پرخوری فرد در عصر یا عصر شود. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذای خورده شده باعث چاقی و سایر عوارض می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا زمان کافی برای خوردن آن ندارند. همه باید متناسب با کار خود رژیم غذایی مناسب داشته باشند و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. به طور طبیعی ، افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز می نشینند ، زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، باید میزان مصرف روزانه خود را کاهش دهند ، علاوه بر این از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به وفور در ادارات و شرکت ها مصرف می شود ، خودداری کنند. میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و کم تحرکی جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که کار بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید بسته به نوع فعالیت خود کالری بیشتری دریافت کنند و بهتر است این میزان کالری متعادل و از همه گروه های غذایی متعادل باشد تا بتوانید انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشید. به بدن را تأمین کنید. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

در کسانی که کار شبانه و شیفت شب انجام می دهند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی تغییر می کند. اگر این افراد نمی توانند ترتیب معمول سه وعده غذایی را حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به زمان های C ، B و A تقسیم کرده و بر این اساس یک غذای جدید ایجاد کنند.

به طور کلی ، کارکنان باید از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و به آرامی غذا بخورند تا از سوء هاضمه جلوگیری شود و از خوردن بدون قیف و حداقل 30 دقیقه صرف غذا صرف کنند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید