کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی

[ad_1]

بسیاری از اوقات زنانی که روند کاهش وزن را انتخاب می کنند از شدت وزن خود شکایت دارند. آنها می گویند همه کار کردیم ، اما پوندهای باقی مانده نمی میرند. اغلب ، هنگامی که آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که برخی مشکلات هورمونی دارند. در واقع ، به طور خلاصه ، می توانیم به مشکل عدم تعادل در 4 هورمون: استروژن ، انسولین ، کورتیزول ، آدیپونکتین بپردازیم. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و غلظت بالای استروژن در خون هنگام عمل بر روی اندام ها روند کاهش وزن را مختل می کند و در واقع حتی مشخص شده است که نوع چاقی زنان (گلابی شکل) با این هورمون ارتباط دارد. حال ، سوال این است که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

هنگامی که مطالعات بزرگ فراتحلیل را مورد بررسی قرار می دهیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و. با مصرف و دریافت فیبر مناسب ، استروژن را در بدن با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و مواردی مانند دانه کتان و چیا ، که برای من بسیار محبوب است.)

خوب! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است.

برای عملی کردن این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه پیشنهاد می کنم که فوق العاده است و می تواند فیبر تقریبی مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

می خواهید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع مورد علاقه فیبر شما چیست و چگونه آن را روزانه دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید