۷ چای استرس را کاهش می دهد و آرام بخش قوی است


استرس و اضطراب بخشی از زندگی روزمره ما هستند. با این حال، زندگی دشوار است و طبیعی است که بدن و ذهن شما به چالش هایی که پیش می آید واکنش نشان دهد. دمنوش های گیاهی با تحریک سیستم عصبی مرکزی، ضربان قلب شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و می تواند در کسری از ثانیه حس آرامش را به شما بازگرداند. محققان می گویند که باید زمان کافی برای انتخاب یک چای ضد افسردگی صرف شود. زیرا تاثیر این نوع چای برای هر فردی متفاوت است. بنابراین از شما دعوت می کنیم برای یافتن چای گیاهی مناسب این مقاله را مطالعه کنید.

بهترین چای گیاهی برای کاهش استرس و اضطراب

دمنوش های گیاهی از دم کردن آب گرم با گیاهان یا گل های طبیعی به دست می آیند. این نوع چای ها کافئین ندارند و برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شوند. از تسکین معده گرفته تا خواب طبیعی. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن چای ضد افسردگی در مدت طولانی به بهبود خلق و خوی شما کمک می کند. در ادامه انواع دمنوش های کاهش استرس را برای شما فهرست کرده ایم.

• چای بابونه
این مروارید کوچک و زیبا را می توان به صورت پراکنده در اطراف حیاط خلوت یافت. بابونه خاصیت آرامش بخش دارد و قرن هاست که به عنوان یکی از مهم ترین گیاهان آداپتوژن (گیاهانی که استرس را کاهش می دهند) به حساب می آمده است. این گیاه به کاهش سطح کورتیزول و متعادل کردن احساسات منفی کمک می کند. حتی بوی این چای بابونه به بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

• تهیه چای سبز
وقتی استرس و اضطراب شدیدی را تجربه می کنیم، اولین نوشیدنی که به عنوان تسکین دهنده استرس به ذهن می رسد، چای سبز است. نوشیدن این چای باعث ایجاد آرامش در ذهن شما می شود. تیانین، یک آمینو اسید موجود در برگ های چای سبز، به شما کمک می کند آرامش داشته باشید و استرس را از بین ببرید. همچنین این چای استرس زا به افزایش سرعت متابولیسم و ​​چربی سوزی در مدت زمان کوتاهی معروف است که می توانید از آن در رژیم غذایی خود برای کاهش وزن استفاده کنید.

• چای اسطوخودوس
آیا چیزی آرامش بخش تر از عطر مزارع اسطوخودوس وجود دارد که زیر نور خورشید تاب می خورد؟ می توانید گیاه اسطوخودوس را در یک لیوان آب گرم بریزید و با نوشیدن آن اجازه دهید ذهنتان آرام شود. اسطوخودوس برای مدت طولانی در دنیای رایحه درمانی به دلیل مزایای خنک کنندگی قدرتمندش مورد علاقه بوده است. یک فنجان چای آرامش بخش اسطوخودوس فواید زیادی دارد. این چای گیاهی نه تنها می تواند سردرد را کاهش دهد، بلکه ناراحتی های گوارشی را نیز تسکین می دهد و به عنوان یک ضد التهاب برای تنش عضلانی عمل می کند. اسطوخودوس یک گیاه عالی برای جوانسازی دوپامین در مغز است و خوابی راحت را برای شما به ارمغان می آورد.

• چای سنبل الطیب

یکی دیگر از درمان های قدیمی برای تسکین استرس، که به نظر می رسد از صفحات افسانه ها آمده است، استفاده از چای سنبل الطیب به عنوان شفابخش ترین گیاه موجود است. این گیاه دارای خواص آرامش بخش طبیعی عضلات است و علائم بی خوابی خفیف یا متوسط ​​را کاهش می دهد. چای کاهش دهنده استرس سنبل الطیب به مغز دستور می دهد که به آرامی به موقعیت های استرس زا واکنش نشان دهد.

• چای رزماری
رایحه خاکی رزماری عطری است برای عاشق شدن. این گیاه وحشی سرشار از خواص درمانی است و می تواند هر کاری از بهبود سلامت مغز گرفته تا بهبود خلق و خو و حافظه را انجام دهد. مطالعات نشان داده اند که حتی نصف فنجان چای رزماری برای تسکین استرس می تواند ناراحتی را کاهش دهد.

• چای گل ساتی
Calendula برای قرن ها توسط تمدن های باستانی مانند آزتک ها به دلیل خواص درمانی عمیق آن مورد استفاده قرار گرفته است. چای گل رز خواص زیادی دارد و یکی از مهمترین خواص آن مبارزه با اضطراب و افسردگی است. استفاده از چای ساعت شنی منجر به افزایش سطح گاما آمینوبوتیریک اسید و کاهش سطح کورتیزول در بدن می شود. این چای کاهنده استرس به شما کمک می کند تمرکز خود را افزایش داده و تمرکز خود را حفظ کنید.

• چای گربه ای
چای گربه کمی تلخ است و طعم نعنایی و خاکی دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند با لیمو، عسل یا شکر غذا بخورند. یکی از دلایلی که این گیاه سبز و رنگارنگ را گربه ای می نامند این است که مملو از سموم طبیعی است. این دمنوش ضد افسردگی به دلیل وجود ناپتالاکتون خواصی شبیه سنبل الطیب دارد. از لحاظ تاریخی، چای گربه ای به عنوان یک درمان خانگی برای انواع بیماری ها از جمله سرخک، سرماخوردگی و یبوست استفاده می شد.

طرز تهیه چای آرام کردن اعصاب است

اگر احساس می‌کنید در لبه پرتگاه هستید، یک فنجان چای تسکین دهنده استرس درست کنید تا خود را در وضعیت ذهنی آرام‌تری قرار دهید.
مواد لازم: 4 فنجان آب جوش، 3 قاشق نعناع، ​​3 قاشق بابونه، 1 قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده، 2 برش لیمو.
طرز تهیه: تمام مواد را در یک قابلمه بریزید. بگذارید 15 دقیقه دم بکشد و بنوشید.

داروهایی برای افسردگی و بی خوابی

علاوه بر مصرف یک چای ضد افسردگی، می توانید از داروهای گیاهی مانند سنبل الطیب، بادرنجبویه، بابونه و اسطوخودوس برای کاهش اضطراب و بی خوابی استفاده کنید. اگر تصمیم به استفاده مداوم از این داروها دارید، باید با پزشک خود مشورت کنید. تداخل با برخی مکمل های گیاهی و سایر داروها می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند.

کپسول سنبل الطیب: برای برخی افراد این کپسول به میزان قابل توجهی سطح اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد. خطرات مرتبط با مصرف این دارو گزارش نشده است، اما از آنجایی که تست ایمنی طولانی مدت وجود ندارد، بهتر است بیش از چند هفته از آن استفاده نکنید، مگر اینکه توسط پزشک تایید شده باشد.

کپسول بادرنجبویه: تحقیقات اولیه نشان می دهد که بادرنجبویه برخی از علائم اضطراب مانند عصبی بودن و تحریک پذیری را کاهش می دهد. استفاده کوتاه مدت از کپسول بادرنجبویه بی خطر است، اما در برخی افراد منجر به حالت تهوع و درد معده می شود.

کپسول بابونه: توصیه می شود قبل از استفاده از این کپسول با پزشک مشورت کنید. این دارو در صورت استفاده با داروهای رقیق کننده خون می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. همچنین در برخی افراد حساس باعث واکنش های آلرژیک می شود.

کپسول اسطوخودوس: این کپسول با افزایش اشتها و کاهش فشار خون اثر آرام بخشی بر بدن دارد. اخیراً شواهدی نشان داده است که عطر گیاه اسطوخودوس نسبت به کپسول آن در کاهش استرس تأثیر بهتری دارد.

عصاره های گیاهی برای کاهش استرس

همه ما می دانیم که استرس و اضطراب در طول زمان بر زندگی شخصی و اجتماعی ما تأثیر منفی می گذارد. اغلب راه حلی که به ذهن ما می رسد این است که از پزشک دارو بخواهیم که دیر یا زود ممکن است در معرض عوارض ناخوشایندی قرار بگیریم.

با این حال، طب سنتی از دیرباز استفاده از عصاره های گیاهی را برای کاهش استرس مدنظر قرار داده است. عصاره های گیاهی این قابلیت را دارند که سطح سروتونین را در بدن افزایش دهند و حس شادی، نشاط و آرامش را در افراد ایجاد کنند. در عطاری انواع عرقیات گیاهی وجود دارد که می توانید یکی از آنها را برای درمان افسردگی انتخاب کنید.

عصاره ریشه توت با کاهش فشار خون بدن را به آرامش دعوت می کند. همچنین می تواند با عادی سازی سطح کورتیزول، بازگرداندن تعادل هورمونی، تعادل قند بدن و بهبود خلق و خوی، به مدیریت استرس کمک کند.

عرق گیاه گون دارای یک داروی ضد اسپاسم است که می تواند با انقباضات عضلانی ناشی از استرس مبارزه کند. عرق گیاهی به دلیل افزایش انرژی و کاهش علائم التهابی، تقویت سیستم ایمنی و تنظیم کلسترول خون شناخته شده است. استفاده از این عرق بی خوابی را در افراد مبتلا به افسردگی کاملاً برطرف می کند.

عصاره ریشه قاصدک به افزایش متابولیسم کمک می کند و به حذف احساسات منفی از بدن مانند خشم و ترس کمک می کند. این عرق می تواند با خستگی، اضطراب، بی خوابی و فشار خون که از علائم احتمالی افسردگی هستند مقابله کند.

عصاره زنجبیل می تواند بسیاری از مشکلات بدن، از مشکلات گوارشی گرفته تا ناراحتی معده را درمان کند. علاوه بر این، زنجبیل دارای خواص ضد افسردگی برای کاهش اضطراب، افسردگی و خستگی است.

سوالات متداول

آیا می توانید بلافاصله بعد از غذا از چای نعناع که اثر گوارشی دارد استفاده کنید؟

معمولاً چای را باید نیم ساعت بعد از غذا میل کرد.

چای سبز دارای خواص کم آبی بدن است، مصرف روزانه آن چگونه است؟

مصرف معمول آن 1 فنجان – 2 فنجان است.

آیا می توان همه چای های ضد استرس را با هم استفاده کرد؟

آنها را نمی توان همزمان استفاده کرد زیرا هر یک از آنها حاوی ترکیبات مختلفی است و ممکن است عوارض جانبی متفاوتی داشته باشد.

چکیده

تکنیک های طبیعی زیادی برای کمک به کاهش احساس اضطراب وجود دارد، از یوگا گرفته تا مدیتیشن، تنفس عمیق و گفتار درمانی. نوشیدن دمنوش های گیاهی می تواند یک تسکین دهنده استرس عالی باشد، زیرا بسیاری از گیاهان دارای عطر ملایمی هستند و می توانند از سیستم عصبی شما برای کمک به احساس آرامش کمک کنند. چای بابونه، چای سبز، چای اسطوخودوس، چای رزماری، چای سنبل الطیب از بهترین دمنوش ها برای کاهش استرس هستند. به یاد داشته باشید که نباید به مدت طولانی از محصولات گیاهی استفاده کنید. اگر قصد دارید از آن به عنوان درمانی برای اضطراب استفاده کنید، حتما با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که با برخی داروها تداخل ندارد.