کشمش در مقابل سلطان در مقابل مویز: تفاوت چیست؟


کشمش، انگور و مویز بسیار مغذی هستند.

این به دلیل فرآیند خشک کردن است که محتوای آب را از ۸۰٪ به ۱۵٪ کاهش می دهد.۱، ۲).

انگور در طی این فرآیند چروک می شود و میوه خشک کوچک و غنی از مواد مغذی را از خود به جای می گذارد. در واقع، از نظر وزن، انگور خشک تا چهار برابر فیبر، ویتامین و مواد معدنی بیشتری نسبت به انگور تازه دارد.۱، ۲).

جدول زیر تفاوت‌های تغذیه‌ای بین ۱ اونس (۲۸ گرم) کشمش، سلطان‌ها و مویز سیاه را مقایسه می‌کند.۲، ۳، ۴، ۵).

۹۵۱۰۶۷۹
۲۲ گرم۲۲ گرم۲۱ گرم
۱ گرم۱ گرم۱ گرم
۰ گرم۰ گرم۰ گرم
۱ گرم۲ گرم۲ گرم
۱۷ گرم۲۱ گرم۱۹ گرم
۶ درصد از RDI۸ درصد از RDI۷ درصد از RDI
۱٪ از RDI۱٪ از RDI۲ درصد از RDI
۱٪ از RDI۱٪ از RDI۱٪ از RDI

همانطور که می بینید، تفاوت بین این سه کم است. همه آنها سرشار از قند طبیعی هستند و حدود ۶۰ تا ۷۵ درصد قند دارند.

آنها همچنین سرشار از فیبر و پتاسیم هستند و منبع عالی از ترکیبات گیاهی از جمله آنتی اکسیدان های قوی هستند.۶).

از سوی دیگر، محتوای ویتامین C و ویتامین K به میزان قابل توجهی از گونه های تازه در هنگام خشک شدن انگور کاهش می یابد.

خلاصه

کشمش، سلطان‌ها و مویز سیاه دارای مشخصات غذایی مشابهی هستند زیرا همگی سرشار از فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان هستند. از طرفی قند زیادی در آن ها و ویتامین C و K کمتری نسبت به انگور تازه دارند.

آنها می توانند همان مزایای سلامتی را ارائه دهند

کشمش، سلطان‌ها و توت سیاه از بسیاری جهات برای سلامتی شما مفید هستند.

هر سه منبع عالی از آنتی اکسیدان ها از جمله پلی فنول ها هستند.۶).

آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های مضر ناشی از رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو کمک می کنند که به التهاب و بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان کمک می کند.۷، ۸).

علاوه بر این، کشمش، انگور و انگور سیاه سرشار از فیبر هستند. فقط یک اونس (۲۸ گرم) بین ۱ تا ۲ گرم فیبر دارد که ۴ تا ۸ درصد از نیاز روزانه شما را تشکیل می دهد.

مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات غنی از فیبر می تواند به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری قلبی و دیابت کمک کند.۹، ۱۰، ۱۱).

مطالعات همچنین نشان می دهد که خوردن کشمش می تواند (۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵):

  • فشار خون پایین
  • بهبود کنترل قند خون
  • افزایش احساس سیری

اگرچه فواید سلامتی سولتانیا و مویز سیاه به طور خاص مورد مطالعه قرار نگرفته است، این احتمال وجود دارد که به دلیل مشخصات تغذیه ای مشابه آنها، اثرات مشابهی بر سلامتی داشته باشند.

در نهایت، اگرچه کشمش، سلطان‌ها و توت سیاه می‌توانند انتخاب‌های سالمی باشند، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که میوه‌های خشک حاوی قند و کالری بالایی هستند و به راحتی می‌توان آنها را بیش از حد مصرف کرد.

به همین دلیل، میوه های خشک را فقط باید به مقدار کم مصرف کرد، ترجیحاً با سایر مواد غذایی مغذی مانند آجیل، دانه ها یا ماست.

خلاصه

کشمش، سلطان‌ها و توت سیاه می‌توانند سلامت گوارش و سطح قند خون را بهبود بخشند، التهاب را کاهش دهند و فشار خون را کاهش دهند. از طرفی قند و کالری بالایی نیز دارند و باید در مصرف آن متعادل باشند.

آنها کاربردهای مشابهی در آشپزخانه دارند

کشمش، سلطان‌ها و انگور فرنگی سیاه بسیار متنوع هستند و می‌توان آنها را به تنهایی به عنوان میان وعده مصرف کرد یا به غذاهای برنج، خورش‌ها، سالادها، بلغور جو دوسر و محصولات پخته اضافه کرد.

با وجود تفاوت های جزئی در اندازه و طعم، هر کدام را می توان در بسیاری از دستور العمل های مشابه استفاده کرد و به راحتی می توان آنها را جایگزین یکدیگر کرد.

در اینجا چند ایده در مورد نحوه گنجاندن آنها در رژیم غذایی وجود دارد:

  • به یک بشقاب پنیر اضافه کنید: کشمش افزودنی لذیذ به بشقاب پنیر است. کشمش به‌عنوان بزرگ‌ترین این سه مورد، بهترین عملکرد را دارد و با بری خامه‌ای، آجیل و کراکر همخوانی دارد.
  • به عنوان میان وعده صبح یا بعد از ظهر بخورید: می‌توانید آن‌ها را ساده میل کنید یا به ماست یا آجیل اضافه کنید تا صبحانه‌ای مفیدتر داشته باشید. گزینه دیگر این است که سعی کنید خودتان بسازید ترکیب مسیر.
  • به بلغور جو دوسر اضافه کنید: پاشیدن کمی کشمش، سلطان‌ها و توت سیاه شیرینی طبیعی به فرنی شما می‌افزاید.
  • به محصولات پخته شده اضافه کنید: افزودن میوه های خشک به کلوچه، گرانولا و کوکی ها یک راه عالی برای شیرین کردن غذاهای پخته شده است. کشمش و سلطان به ویژه در جذب طعم های دیگر خوب هستند و محصول نهایی را خوشمزه تر می کنند.
  • به سالاد اضافه کنید: انگور فرنگی سیاه، به ویژه، برای افزودن شیرینی و بافت به سالاد عالی است. آنها به خوبی با سبزیجات تلخ و آجیل ترد ترکیب می شوند.
  • به غذاهای خوش طعم اضافه کنید: سعی کنید یکی از این سه مورد را به غذاهای خوشمزه مانند کاری اضافه کنید. کوفته قلقلیلوتنیکا، برنج پلو و دانه های کوسکوس. مویز اغلب به دلیل اندازه کوچکشان بهترین عملکرد را دارند.

کشمش، سلطان‌ها و انگور فرنگی سیاه را در مکانی خنک، خشک و تاریک مانند انبار نگهداری کنید. آنها را در یک کیسه در بسته قرار دهید یا آنها را در یک ظرف شیشه ای نگهداری کنید.

خلاصه

کشمش، انگور و مویز غذاهای بسیار متنوعی هستند. آنها را می توان به صورت ساده خورد یا به غذاهای شیرین و خوش طعم، از کلوچه و کیک گرفته تا کاری، سالاد و بشقاب های پنیر اضافه کرد.

کدام نوع را انتخاب کنیم؟

کشمش، انگور و مویز بسیار مغذی هستند و جایگزین خوبی برای یکدیگر هستند.

در نهایت، بهتر است بسته به دستور غذا یا غذا و ترجیحات ذائقه خود، هر مورد را انتخاب کنید.

همچنین توجه به این نکته مهم است که برخی از تولیدکنندگان ماده نگهدارنده ای به نام دی اکسید گوگرد را برای حفظ رنگ انگور تازه اضافه می کنند. عمدتاً برای سلطان ها یا “کشمش طلایی” استفاده می شود.

برخی از افراد به دی اکسید گوگرد حساس هستند و پس از مصرف آن علائمی مانند گرفتگی معده، بثورات پوستی و حملات آسم را تجربه می کنند.۱۶، ۱۷).

اگر به دی اکسید گوگرد حساس هستید، مراقب این ماده نگهدارنده روی برچسب باشید.

خلاصه

کشمش، انگور و مویز سیاه بسیار مغذی هستند و می توانند به عنوان جایگزین یکدیگر در تعدادی از دستور العمل ها استفاده شوند. اگر به این ماده نگهدارنده حساس هستید، روی برچسب به دنبال دی اکسید گوگرد باشید.

ردیف پایین

کشمش، سلطان‌ها و انگور سیاه انواع مختلفی از انگور خشک هستند که سرشار از فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان هستند.

کشمش از تعدادی از انواع انگور تهیه می شود. آنها به طور طبیعی خشک می شوند و معمولاً بزرگترین آنها از این سه هستند.

سلطانا از انگور سبز بدون هسته تهیه می شود. آنها اغلب قبل از خشک شدن در یک محلول فرو می روند که این روند را تسریع می کند. آنها اغلب آبدارترین و روشن ترین رنگ هستند.

توت از انواع کوچک انگور تولید می شود. آنها به طور طبیعی خشک می شوند و کوچکترین و تیره ترین از این سه هستند.

به هر حال، همه انتخاب های خوبی هستند که حتی ممکن است برای سلامتی شما مفید باشند. کدام یک را انتخاب می کنید فقط به دستور پخت مورد نظر و ترجیحات طعمی شما بستگی دارد.



Source link