کاهش وزن با جوانه گندم + نحوه استفاده از جوانه گندم برای کاهش وزن


همه ما می دانیم که وقتی وزن کم می کنید، باید غذای سالم بخورید یا باید به طور منظم ورزش کنید، اما ما همیشه به دنبال کمک های دیگری برای رسیدن به این نتیجه سریع هستیم. به تازگی محققان فواید شگفت انگیز جوانه گندم را برای کاهش وزن کشف کرده اند! زیرا با خوردن جوانه گندم فیبر بیشتری نسبت به سبزیجات و میوه ها دریافت می کنید. در این مقاله در مورد چگونگی کاهش وزن با جوانه گندم و نحوه استفاده از آن صحبت خواهیم کرد.

کاهش وزن با جوانه گندم چگونه است؟

اگر مطمئن نیستید جوانه گندم چیست، تنها نیستید. جوانه گندم یکی از آن خوراکی هایی است که به دلیل سادگی نادیده گرفته شده است. دانه گندم از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: سبوس، آندوسپرم و جوانه. بخشی از آندوسپرم برای تهیه آرد آسیاب می شود، اما قسمت هایی از سبوس و جوانه آن حذف می شود. جوانه گندم که به هسته گندم معروف است را می توان به عنوان غلات یا روغن مصرف کرد.

این غذای مغذی حاوی فیبر، اسیدهای چرب امگا 3 و مجموعه ای از ویتامین ها است که بدن را بهبود می بخشد. دکتر توضیح می‌دهد: روغن جوانه گندم سلول‌ها را اکسیژن می‌دهد و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد تا تجزیه چربی را تقویت کند. لوئیز گیتلمن، متخصص تغذیه.

این پزشک همچنین از یکی دیگر از خواص شگفت انگیز جوانه گندم می گوید: کاهش وزن با جوانه گندم باعث تسریع سوزاندن چربی در بدن می شود! هنگامی که یک رژیم لاغری با جوانه گندم تهیه می شود، فرآیند سم زدایی سلول های قدیمی که در آن سلول های قدیمی با سلول های جدید جایگزین می شوند، فعال می شود که به تعادل هورمون ها و آزادسازی چربی نیز کمک می کند. بیایید به ارزش غذایی جوانه گندم نگاه کنیم:

  • مواد معدنی: جوانه گندم حاوی مواد معدنی مانند فسفر، منیزیم، روی و آهن است که بدن برای قوی ماندن به آن نیاز دارد.
  • ویتامین E: این ویتامین از سلول های مغز تا غشای سلولی محافظت می کند.
  • فیبر: می تواند به تعادل قند خون، حفظ هضم سالم و کنترل کلسترول کمک کند.
  • ویتامین های گروه B: این ویتامین ها می توانند برای قلب و روح ما مفید باشند!
  • اسیدهای چرب: جوانه گندم منبع اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش التهاب و کلسترول کمک می کند.

برای کاهش وزن با جوانه گندم نیازی به پیروی از یک رژیم غذایی سخت و پیچیده مانند کاهش وزن با چای لاغری نیست. فقط اولین وعده غذایی خود را با جوانه گندم بخورید. کارشناسان دانشگاه کوئین مری لندن دریافتند که حتی اگر رژیم کاهش وزن با جوانه گندم را تنها به مدت 5 روز دنبال کنید، روند کاهش وزن روی ترازو قابل مشاهده است.

بر اساس یک مطالعه، مرد 44 ساله ای که هر روز صبح جوانه گندم را سمپاشی می کرد، طی دو هفته 9 کیلوگرم وزن کم کرد. می گوید: از خوردن جوانه گندم انرژی زیادی می گیرم; آنقدر که احساس می کردم پسری 20 ساله هستم! برای لاغری با جوانه گندم می توانید این غذا را همراه با غذا یا مکمل میل کنید.

نحوه استفاده از پودر گندم برای کاهش وزن

جوانه گندم منبع طبیعی و غنی از فیبر، ویتامین E و کلسیم است که اخیراً به عنوان یک غذای کاهش وزن محبوب معرفی شده است. اما چگونه می توان با جوانه گندم وزن کم کرد؟ برای کاهش وزن با جوانه گندم، کافی است این ماده غذایی را به دستور العمل های مختلف اضافه کنید. از غذایی که می خورید تا غذا، افزودن جوانه گندم به آن ها کاهش وزن را برای شما آسان تر می کند.

یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش وزن با جوانه گندم، خوردن آن با غلات است. یک یا دو قاشق چایخوری آرد گندم را بردارید و آن را روی غلات مورد علاقه خود بپاشید. انجام این کار باعث می شود فیبر بیشتری دریافت کنید و سیستم گوارشی شما به درستی کار کند.

مطمئن شوید که یک برنامه غذایی ساده در رژیم کاهش وزن جوانه گندم دارید. برای ناهار اولیه، چند قاشق چایخوری پودر جوانه گندم را به دستور اسموتی مورد علاقه خود اضافه کنید. میوه های سرشار از فیبر به بدن شما انرژی جدیدی می دهند.

آرد گندم را به سالاد ناهار خود اضافه کنید. سبزیجات تازه و سس های سالم به بدن شما کمک می کنند تا این ماده فوق العاده را جذب کند.

  • غذای بعد از ظهر

در رژیم لاغری جوانه گندم، مصرف پروتئین در وعده بعد از ظهر توصیه می شود. برای این کار پودر گندم را با ماست مورد علاقه خود مخلوط کرده و بنوشید. این وعده غذایی قدرتمند پروتئین و فیبر را برای بدن شما فراهم می کند تا خستگی بعد از ظهر شما را از بین ببرد.

در برنامه کاهش وزن جوانه گندم، سعی کنید پودر گندم را با وعده های غذایی سبک مانند عدس بخورید که طعم فوق العاده ای خواهد داشت. همچنین می توانید پودر جوانه گندم را به سوپ قارچ اضافه کنید. خیلی جالب است افرادی که سوپ قارچ می خورند در وعده بعدی اشتهایشان کم می شود. قارچ همچنین به دلیل وجود ویتامین های گروه B و مواد ضدالتهابی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

پودر جوانه گندم را به مخلوط پاپ کورن و آجیل خوشمزه اضافه کنید تا یک میان وعده سالم و ترد برای یک شب بیرون از منزل با دوستان داشته باشید.

چگونه جوانه گندم را رفع کنیم؟

شما به راحتی می توانید با خیس کردن دانه های مرغوب گندم در یک ظرف شیشه ای، رژیم کاهش وزن جوانه گندم را در خانه شروع کنید. فقط مراحل زیر را طی کن:

  • یک فنجان کوچک گندم را در آبکش تمیز کنید
  • گندم ها را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید و روی آنها آب بریزید. اجازه دهید گندم به مدت 24 ساعت خیس بخورد.
  • بعد از 24 ساعت آن را خارج کرده و به ظرف شیشه ای منتقل کرده و دوباره به آن آب اضافه کنید.
  • روی کاسه را با پارچه پنیر بپوشانید. سپس ظرف را به صورت وارونه در ظرف دیگری قرار دهید. این اجازه می دهد تا هوا بین دانه ها جریان یابد. سعی کنید هر 12 ساعت آب لیوان را عوض کنید.
  • بذر گندم معمولا در عرض 3 روز جوانه می زند. اگر سرد باشد، ممکن است 24 تا 36 ساعت دیگر طول بکشد تا جوانه زنی کامل شود. در طول جوانه زنی ارزش غذایی گندم مانند مقدار پروتئین، کمپلکس B و ویتامین ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

    نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که به دلیل داشتن چربی اشباع زیاد، جوانه گندم به سرعت جذب می شود. بنابراین جوانه گندم تازه را باید در شیشه در بسته نگهداری کرد، در این صورت حدود یک سال تازه می ماند. پس از باز کردن درب شیشه، می توان آن را حدود شش ماه در یخچال نگهداری کرد.

    برای کاهش وزن می توانید از جوانه گندم استفاده کنید.بذرهای جوانه زده را می توان در آفتاب خشک کرد و با کمک آسیاب به قطعات کوچک خرد کرد. در این صورت می توانید از آن در رژیم لاغری با جوانه گندم به عنوان سس سالاد، برای تقویت سس ها و تقویت شیر ​​استفاده کنید.

    راه های کاهش وزن با جوانه گندم

    از آکنه گرفته تا خشکی پوست، مشکلات پوستی زیادی وجود دارد که می تواند فرد را تحت تاثیر قرار دهد. آیا روغن جوانه گندم را برای مبارزه با این مشکلات امتحان کرده اید؟ روغن جوانه گندم از جوانه گندم استخراج می شود و منبعی غنی از ویتامین E، ویتامین B6، اسید فولیک، ویتامین B کمپلکس، منیزیم و بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر است.

    بسیاری از مردم نمی دانند که این روغن می تواند بخشی از رژیم زیبایی شما باشد. مواد مغذی موجود در روغن جوانه گندم برای کاهش التهاب صورت بسیار مفید است و به آرام کردن و کاهش قرمزی و تحریک پوست کمک می کند. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری است. می تواند رادیکال های آزاد را که به پوست آسیب می رساند و باعث ایجاد چین و چروک می شود، کاهش دهد.

    چگونه از روغن جوانه گندم استفاده کنیم؟

    راه های زیادی برای استفاده از آن وجود دارد. با افزودن آن به انواع ماسک های صورت می توان از آن در خانه استفاده کرد. جوانه گندم هنگامی که با آلوئه ورا یا ویتامین C مخلوط شود، فعالیت آنتی اکسیدانی خود را افزایش می دهد. می توان آن را با روغن جوجوبا مخلوط کرد تا لکه ها را روشن کند.

    می توانید روزانه از روغن جوانه گندم به عنوان پاک کننده صورت، دو بار در روز به عنوان مرطوب کننده و کرم ضد پیری استفاده کنید. برای ریزش مو و رشد مجدد آن را با شامپو و نرم کننده مخلوط کرده و هفته ای یکبار استفاده کنید.

    پودر جوانه گندم برای نفخ شکم

    اگر در سفر کاهش وزن هستید، ممکن است به دلیل محدودیت های غذایی، سیستم گوارش به طور طبیعی کار نکند. علاوه بر این، هضم ضعیف می تواند در جذب مواد مغذی اختلال ایجاد کند و در نتیجه برنامه های کاهش وزن شما چندان پایدار و طولانی مدت نخواهد بود.

    برای بهبود سیستم گوارشی، باید مقدار زیادی فیبر در رژیم غذایی خود داشته باشید. بنابراین توصیه می شود مصرف روزانه میوه و سبزیجات را فراموش نکنید. اما ممکن است با جوانه گندم سریعتر وزن کم کنید زیرا فیبر بیشتری از خوردن جوانه گندم دریافت می کنید. فواید جوانه گندم برای سلامتی بسیار زیاد است. اغلب گفته می شود که از جوانه گندم برای افزایش وزن استفاده می شود، اما در برخی از رژیم های لاغری گفته می شود که از خوردن آن جلوگیری می کند.

    دو قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم تنها 45 کالری و 1 گرم چربی غیراشباع و 2 گرم فیبر دارد. یکی از ویتامین های مفید جوانه گندم ویتامین تیامین است که می تواند با چربی شکم مبارزه کند. همچنین این ویتامین در افزایش سطح انرژی بسیار مفید است و به شما امکان می دهد سخت تر و طولانی تر ورزش کنید و نتایج بهتری بگیرید. بنابراین رژیم لاغری جوانه گندم علاوه بر کاهش وزن دارای مزایای زیر نیز می باشد:

    • تقویت سیستم ایمنی بدن
    • بهبود سلامت قلب و عروق
    • پیشگیری از سرطان
    • بهبود متابولیسم سلولی
    • تقویت سلامت عضلات
    • خواص ضد پیری پوست و مو
    • فعالیت بدنی و ورزش را افزایش دهید
    • خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

    استفاده از جوانه گندم احتمالا بی خطر است. با این حال، عوارض جانبی مرتبط با این رژیم وجود دارد. قسمت اصلی جوانه گندم حاوی گلوتن است که برخی افراد نمی توانند آن را بخورند. این عدم تحمل گلوتن اغلب می تواند ناشی از بیماری هایی مانند بیماری سلیاک باشد.

    خوردن گلوتن می تواند برای دستگاه گوارش دردناک و مضر باشد و در برخی موارد شدید می تواند کشنده باشد. با وجود سایر فواید تغذیه ای جوانه گندم، اگر نیاز به پیروی از یک رژیم غذایی «بدون گلوتن» دارید، از جوانه گندم یا جوانه گندم اجتناب کنید.

    نکته آخر اینکه جوانه گندم علاوه بر اینکه سرشار از مواد مغذی است مقداری کالری نیز دارد که اگر از جوانه گندم زیاد استفاده شود فواید خوب جوانه گندم نیز از بین می رود. زیرا افزایش وزن و مشکلات سلامتی ممکن است رخ دهد. سعی کنید جوانه گندم را در حد اعتدال مصرف کنید.

    چکیده

    وقتی افراد چربی های اشباع شده را از رژیم غذایی خود حذف می کنند، اغلب تمایلی به خوردن سبزیجات ندارند. در این صورت ممکن است مواد مغذی مهم بدن را از دست بدهند و بیشتر در معرض بیماری های مختلف قرار بگیرند. در این صورت پیشنهاد می شود رژیم لاغری با جوانه گندم را امتحان کنید.

    جوانه گندم سرشار از فیبر است که باعث می شود دستگاه گوارش به خوبی کار کند و سموم را از بدن دفع کند. در رژیم لاغری با جوانه گندم کافی است در هر وعده غذایی پودر جوانه را به سالاد، اسموتی، سوپ و نان اضافه کنید تا فیبر کافی برای کاهش رژیم غذایی خود داشته باشید. بیماران دیابتی و زنان باردار نیز می توانند از رژیم جوانه گندم پیروی کنند و هیچ خطری برای آنها وجود ندارد.