کامکوات برای چه چیزهایی مفید است و چگونه آنها را می خورید؟


یک کامکوات خیلی بزرگتر از انگور نیست، اما این میوه به اندازه لقمه دهان شما را با طعم مرکبات شیرین و شیرین پر می کند.

کامکوات در زبان چینی به معنای “پرتقال طلایی” است.

آنها در اصل در چین رشد کردند. آنها اکنون در چندین کشور دیگر نیز رشد می کنند، از جمله مناطق گرمتر ایالات متحده مانند فلوریدا و کالیفرنیا.

برخلاف سایر مرکبات، پوست کامکوات شیرین و خوراکی است و گوشت آبدار آن تارت است.

این مقاله فواید تغذیه ای و سلامتی کامکوات و همچنین نکاتی برای خوردن آنها را پوشش می دهد.

کامکوات ها به ویژه به دلیل منبع غنی ویتامین C و فیبر قابل توجه هستند. در واقع، شما در یک وعده از آنها فیبر بیشتری نسبت به سایر میوه های تازه دریافت می کنید.۱).

یک وعده ۱۰۰ گرمی (حدود ۵ کامکوات کامل) حاوی (۲):

  • کالری: ۷۱
  • کربوهیدرات ها: ۱۶ گرم
  • پروتئین: ۲ گرم
  • ضخامت: ۱ گرم
  • الیاف: ۶.۵ گرم
  • ویتامین A: ۶ درصد از RDI
  • ویتامین سی: ۷۳ درصد از RDI
  • کلسیم: ۶ درصد از RDI
  • منگنز: ۷ درصد از RDI

کامکوات همچنین مقادیر کمتری از چندین ویتامین B، ویتامین E، آهن، منیزیم، پتاسیم، مس و روی را تامین می کند.

دانه های خوراکی و پوست کامکوات مقدار کمی از چربی های امگا ۳ را تامین می کند.۳).

مانند سایر میوه های تازه، کامکوات نیز بسیار آبرسان است. حدود ۸۰ درصد وزن آنها آب است (۲).

محتوای بالای آب و فیبر کامکوات آن ها را به غذایی سیر کننده تبدیل می کند، اما کالری نسبتا کمی دارند. این باعث می شود وقتی وزن خود را بررسی می کنید یک میان وعده عالی باشند.

خلاصه

کامکوات منبع بسیار خوبی از ویتامین C است. همچنین سرشار از فیبر و آب است که آن را به غذایی مناسب برای کاهش وزن تبدیل می کند.

کامکوات ها سرشار از ترکیبات گیاهی از جمله فلاونوئیدها، فیتواسترول ها و اسانس ها هستند.

پوست خوراکی کامکوات حاوی مقادیر بیشتری فلاونوئید نسبت به پالپ است.۴).

برخی از فلاونوئیدهای موجود در میوه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. آنها ممکن است به محافظت در برابر بیماری قلبی و سرطان کمک کنند (۵، ۶، ۷).

فیتواسترول های موجود در کامکوات ساختار شیمیایی مشابهی با کلسترول دارند، به این معنی که می توانند به جلوگیری از جذب کلسترول در بدن شما کمک کنند. این می تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند (۶).

اسانس های موجود در کامکوات روی دست ها و هوا رایحه ای به جا می گذارند. معروف ترین لیمونن است که اثر آنتی اکسیدانی در بدن شما دارد.۶، ۸).

هنگامی که در یک غذای کامل مانند کامکوات مصرف می شود، تصور می شود که فلاونوئیدهای مختلف، فیتواسترول ها و اسانس ها با هم تعامل دارند و اثرات مفید هم افزایی دارند.۶).

خلاصه

از آنجایی که پوست کامکوات خوراکی است، می توانید از مخازن غنی از ترکیبات گیاهی آن بهره ببرید. آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و کاهش دهنده کلسترول هستند.

در طب عامیانه در برخی از کشورهای آسیایی از کامکوات برای درمان سرماخوردگی، سرفه و سایر التهابات مجاری تنفسی استفاده می شود.۵، ۹، ۱۰).

علم مدرن نشان می دهد که ترکیبات خاصی در کامکوات وجود دارد که از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کند.

کامکوات منبع فوق العاده ای از ویتامین C است که از سیستم ایمنی حمایت می کند. علاوه بر این، برخی از ترکیبات گیاهی موجود در کامکوات نیز می تواند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند.۶، ۹).

مطالعات حیوانی و لوله آزمایش نشان می دهد که ترکیبات گیاهی کامکوات می تواند به فعال کردن سلول های ایمنی به نام سلول های کشنده طبیعی کمک کند.۹).

سلول های کشنده طبیعی به شما کمک می کنند از خود در برابر عفونت محافظت کنید. همچنین نشان داده شده است که آنها سلول های تومور را از بین می برند.۱۱).

یکی از ترکیبات موجود در کامکوات که به تحریک سلول های کشنده طبیعی کمک می کند، کاروتنوئیدی به نام بتا کریپتوکسانتین است.۹).

تجزیه و تحلیل تلفیقی از هفت مطالعه مشاهده‌ای بزرگ نشان داد که افرادی که بالاترین میزان مصرف بتا کریپتوکسانتین را داشتند، ۲۴ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه بودند. با این حال، مطالعه نتوانست علت و معلولی را اثبات کند (۱۲).

خلاصه

ویتامین C و ترکیبات گیاهی موجود در کامکوات به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت ها کمک می کند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها کمک کند.

ترکیبات گیاهی موجود در کامکوات ممکن است به مبارزه با چاقی و بیماری های مرتبط از جمله بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ کمک کند.

دانشمندان با استفاده از عصاره پوست کامکوات این را روی موش ها آزمایش کردند. این عصاره به ویژه سرشار از فلاونوئیدهای نئوکریوسیتین و پونسیرین است.۱۰).

در یک مطالعه اولیه، موش‌های با وزن طبیعی که به مدت هشت هفته از رژیم غذایی پرچرب تغذیه شدند، نسبت به موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب به همراه عصاره کامکوات یا رژیم غذایی کنترل چربی کم‌چرب دریافت کرده بودند، به طور قابل‌توجهی وزن بیشتری اضافه کردند. همه گروه ها تقریباً به همان میزان کالری مصرف کردند (۱۰).

تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که عصاره کامکوات به به حداقل رساندن رشد اندازه سلول های چربی کمک می کند. تحقیقات قبلی نشان می دهد که فلاونوئید پونسیرین ممکن است در تنظیم سلول های چربی نقش داشته باشد.۱۳).

در بخش دوم همان مطالعه، موش های چاق که به مدت دو هفته از رژیم غذایی پرچرب تغذیه شده بودند، ۱۲ درصد افزایش وزن داشتند. اما موش های چاق که از رژیم غذایی پرچرب به همراه عصاره کامکوات تغذیه شده بودند وزن خود را حفظ کردند. هر دو گروه تقریباً یکسان کالری مصرف کردند (۱۰).

در هر دو بخش از مطالعه، عصاره کامکوات همچنین به کاهش قند خون ناشتا، کلسترول تام، کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیرید کمک کرد.

تحقیقات بیشتری از جمله مطالعات انسانی مورد نیاز است. صرف نظر از این موضوع، از آنجایی که کامکوات ها را می توان با پوست و همه آن ها خورد، به راحتی می توانید از فواید آنها بهره مند شوید.

خلاصه

تحقیقات اولیه نشان می دهد که ترکیبات گیاهی موجود در پوست کامکوات ممکن است به جلوگیری از افزایش وزن و ارتقای سطح قند خون و کلسترول سالم کمک کند.

کومکوات بهتر است به صورت کامل – بدون پوست مصرف شود. طعم شیرین آنها در واقع از پوست می آید، در حالی که آب آنها ترش است.

تنها نکته این است که اگر به پوست مرکبات معمولی حساسیت دارید، ممکن است مجبور شوید کامکوات را کنار بگذارید.

اگر آب تارت شما را دفع می کند، می توانید قبل از خوردن میوه آن را فشار دهید. به سادگی یک انتهای میوه را بریده یا گاز بگیرید و آن را فشار دهید.

با این حال، بسیاری از افراد پیشنهاد می کنند که میوه کامل را در دهان خود قرار دهید و آن را گاز بزنید که طعم شیرین و ترش را با هم مخلوط می کند.

همچنین ممکن است قبل از خوردن میوه را به آرامی بین انگشتان خود بچرخانید. این به آزاد شدن روغن های ضروری در پوست کمک می کند و طعم پوست شیرین و گوشت ترش را با هم ترکیب می کند.

همچنین کامکوات را خوب بجوید. هر چه بیشتر آنها را بجوید طعم شیرین تر می شود.

اگر می خواهید قبل از خوردن میوه پوست آن را نرم کنید، می توانید آن را حدود ۲۰ ثانیه در آب جوش خیس کنید و سپس با آب سرد بشویید. با این حال، این ضروری نیست.

در مورد دانه‌های کامکوات، می‌توانید آن‌ها را بخورید (هر چند تلخ)، تف کنید، یا اگر میوه را برش دهید، آن‌ها را جدا کنید.

خلاصه

کامکوات میوه ای بی دردسر است. به سادگی آنها را بشویید و به طور کامل در دهان خود بگذارید تا طعم پوست شیرین و گوشت ترش با هم ترکیب شود.

کامکوات‌هایی که در ایالات متحده رشد می‌کنند در فصل نوامبر تا ژوئن هستند، اما بسته به جایی که شما زندگی می‌کنید، در دسترس بودن می‌تواند متفاوت باشد.

اگر برای جستجوی آنها تا پایان فصل صبر کنید، ممکن است از دست بدهید.

کامکوات ها را در سوپرمارکت ها، فروشگاه های مواد غذایی لذیذ و فروشگاه های مواد غذایی آسیایی بررسی کنید. اگر در ایالتی زندگی می کنید که توت ها در آن رشد می کنند، می توانید آنها را در بازارهای کشاورزان نیز پیدا کنید.

رایج ترین نوع فروخته شده در ایالات متحده ناگامی است که شکل بیضی دارد. نوع Meiwa نیز محبوب است و گرد و کمی شیرین تر است.

اگر نمی توانید کامکوات را در فروشگاه مواد غذایی محلی خود پیدا کنید، می توانید آنها را به صورت آنلاین نیز سفارش دهید.

اگر می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید و هزینه کنید، کام‌کوات‌های ارگانیک را انتخاب کنید زیرا معمولاً پوست آن را می‌خورید. اگر ارگانیک در دسترس نیست، آنها را قبل از مصرف خوب بشویید زیرا ممکن است باقیمانده آفت کش داشته باشند.۱۴).

هنگام انتخاب کامکوات، آنها را به آرامی فشار دهید تا کامکوات هایی را پیدا کنید که کرکی و سفت هستند. میوه هایی را انتخاب کنید که رنگ نارنجی دارند نه سبز (که ممکن است به این معنی باشد که نارس هستند). از مواردی که دارای لکه های نرم یا رنگ پوست هستند بگذرید.

هنگامی که آنها را به خانه رساندید، میوه ها را تا دو هفته در یخچال بگذارید. اگر آنها را روی پیشخوان خود نگه دارید، فقط چند روز دوام خواهند داشت.

اگر کامکوات دارید که نمی توانید قبل از خراب شدن آنها بخورید، آنها را پوره کنید و در فریزر خود نگهداری کنید.

علاوه بر خوردن کامل آنها، سایر کاربردهای کامکوات عبارتند از:

  • چاتنی، ماریناد و سس برای گوشت، مرغ یا ماهی
  • مارمالاد، مربا و ژله
  • خرد شده در سالاد (میوه یا سبزی های برگ دار)
  • ساندویچ برش دهید
  • به قیمه اضافه می شود
  • پخته شده در نان
  • در دسرهایی مانند کیک، پای یا بیسکویت پخته می شود
  • پوره یا خرد شده برای تزئین دسر
  • آب نبات
  • چاشنی زدن
  • فنجان های کوچک دسر (وقتی از وسط نصف شده و بیرون بیاید)
  • برش داده و برای چای در آب جوش غوطه ور می شود

دستور العمل های این ایده ها را می توان به صورت آنلاین یافت. همچنین می توانید مربا، ژله، سس و برش های خشک کامکوات را بخرید.

خلاصه

فروشگاه های کامکوات را از نوامبر تا ژوئن بررسی کنید. آنها را بدون دست بخورید، آنها را به صورت سالاد برش دهید یا از آنها برای تهیه سس، ژله و محصولات پخته استفاده کنید.

Kumquat چیزهای بیشتری برای ارائه دارد تا فقط یک نام گستاخ.

یکی از غیرمعمول ترین چیزها در مورد این گوی های لقمه ای این است که پوست آن را می خورید که قسمت شیرین میوه است. این باعث می شود آنها به یک میان وعده آسان برای خوردن تبدیل شوند.

از آنجایی که پوست آن را می خورید، می توانید از ذخایر غنی آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات گیاهی موجود در آن بهره مند شوید.

ویتامین C و ترکیبات گیاهی موجود در کامکوات می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. برخی از آنها حتی ممکن است به محافظت در برابر چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و برخی سرطان ها کمک کنند، اگرچه تحقیقات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

اگر هنوز کامکوات را امتحان نکرده اید، از نوامبر و چند ماه آینده به دنبال آن باشید. آنها فقط ممکن است به یکی از میوه های مورد علاقه جدید شما تبدیل شوند.



Source link