چگونه کالری کباب تابه ای را در رژیم غذایی خود تنظیم کنم؟- rdiet.ir


چه قصد داشته باشید لاغر شوید چه به فکر افزایش وزن باشید، کالری هر ماده غذایی را باید درنظر بگیرید و در یک کلام، گام های حساب شده ای برای رژیم غذایی منتخب خود بردارید. فرقی نمیکند که کالری کباب تابه ای باشد یا کالری آلو، درهرصورت لازم است برنامه منسجمی برای تناسب اندامتان بچینید.

ورود به اپلیکیشن

تیم سلامت rdiet.ir با همین هدف، اپلیکیشن rdiet.ir را طراحی کرد تا بتوانید متناسب با رژیم کالری شماری خود، کالری هر غذایی را که میخورید، ثبت کنید. آماده اید؟!

ثبت کالری کباب تابه ای در اپلیکیشن rdiet.ir

کالری کباب تابه ای و ارزش غذایی آن چقدر است؟

اطلاعات کالری کباب تابه ای که شامل سه درشت مغذی کربوهیدرات، پروتئین و چربی می شود، به شرح زیر است:

  • انرژی: 138 کیلوکالری
  • کربوهیدرات: 4/4 گرم
  • پروتئین: 2/9 گرم
  • چربی: 8/9 گرم

مهم: این اطلاعات به ازای یک عددکباب تابه ای متوسط است.

ارزش غذایی صد گرم کباب تابه ای

  • آب: 38/47 گرم
  • فیبر: 61/0 گرم
  • قند: 15/1 گرم
  • کلسترول: 83/45 میلی گرم
  • ویتامین A: 29/2 میکروگرم
  • ویتامین D: 02/0 میکروگرم
  • ویتامین E: 92/3 میلی گرم
  • ویتامین K: 62/5 میکروگرم
  • ویتامین C: 21/30 میلی گرم
  • ویتامین B1 (تیامین): 05/0 میلی گرم
  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین): 13/0 میلی گرم
  • ویتامین B3 (نیاسین): 51/3 میلی گرم
  • ویتامین B4 (کولین): 04/45 میلی گرم
  • ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید): 46/0 میلی گرم
  • ویتامین B6: 18/0 میلی گرم
  • ویتامین B9 (فولات): 52/9 میکروگرم
  • ویتامین B12: 86/0 میلی گرم

میخوای هر غذایی که دوست داری، بخوری و بازم لاغر شی؟🤩

همین الان اپلیکیشن rdiet.ir رو نصب کن تا بتونی ماهی ۵ کیلوگرم بدون محدودیت غذایی، کم کنی💪

  • کلسیم: 23/15 میلی گرم
  • آهن: 72/0 میلی گرم
  • منیزیم: 19/14 میلی گرم
  • فسفر: 74/103 میلی گرم
  • پتاسیم: 03/204 میلی گرم
  • سدیم: 07/1320 میلی گرم
  • روی: 98/1 میلی گرم
  • مس: 06/0 میلی گرم
  • منگنز: 05/0 میلی گرم
  • سلنیم: 39/9 میکروگرم

آیا کباب تابه ای یک غذای سالم است؟

اگر هنوز با این خوراک پروتئینی خوشمزه آشنا نشده اید باید عرض کنیم که کباب تابه ای معمولا با گوشت چرخ کرده گوسفندی طبخ می شود. بافت و شکلی مثل کباب سنتی ایرانی دارد با این تفاوت که به جای سیخ باید آن را داخل ماهیتابه سرخ کنید.

بااین اوصاف اگر میخواهید در مورد سالم بودن این غذا بیشتر بدانید باید اضافه کنیم که کباب عموما یکی از اصلی ترین غذاها برای آن دسته از افرادی است که به صورت جدی و حرفه ای ورزش میکنند و نیاز به دریافت کالری و از آن مهم تر، پروتئین کافی در رژیم ورزشی خود دارند.

از طرف دیگر، بسیاری از رژیم های غذایی منتخب دنیا شامل پروتئین حیوانی می شوند تا نیاز بدن فرد به میزان پروتئین مورد نیاز در روز تأمین شود.

همچنین خوب است بدانید اگر قصد افزایش وزن داشته باشید، لازم است برای رژیم چاقی خود میزان متناسبی از پروتئین حیوانی را در نظر بگیرید. البته اگر گیاهخوار هستید و میخواهید وزنتان را بیشتر کنید، داستان فرق میکند و به جای پروتئین حیوانی باید به سراغ انواع پروتئین گیاهی و به طور کلی رژیم گیاهخواری بروید.

چربی موجود در کالری کباب تابه ای

همانطور که در جدول کالری کباب تابه‌ای خواندید، میزان چربی موجود در این غذای پرطرفدار بالاست. این چربی به دو دلیل زیاد است:

◄ چربی گوشت

◄ روش پخت کباب با روغن

بنابراین اگر قرار باشد کباب تابه ای را در رژیم غذایی سالم خود بگنجانید لازم است گوشت چرخ کرده بدون چربی تهیه کنید و در مرحله بعد، آن را با کمترین روغن گیاهی سالم سرخ کنید.

توجه داشته باشید این خوراک در هر صورت یک غذای پرکالری است و اگر قصد دارید رژیم کم کالری را دنبال کنید، گنجاندن پروتئین یا گوشت پرچرب گزینه خوبی در این رژیم نیست.

چگونه کالری کباب را مصرف کنم؟

بالاتر برایتان توضیح دادیم که کالری بالای این نوع کباب به دلیل پخت در روغن است. اما اگر به مزه گوشت در رژیم غذایی عادت دارید و همچنان نگران کالری زیاد آن هستید، میتوانید با یک ترفند ساده، کالری کباب تابه ای را هم کنترل کنید.

برای تنظیم کالری دریافتی خود کافی است تا روغن را از آشپزی حذف کنید و اجازه بدهید این گوشت، همنشینی زیبایی با سبزی ها داشته باشد؛ پیاز و گوجه فرنگی و سیب زمینی و فلفل دلمه ای.

در واقع شما میتوانید کباب تابه ای را به شکلی درست کنید که به صورت لایه لایه روی این مواد چیده شود بدون آنکه روغنی وجود داشته باشد.

گوشت بعد از درآمیختن با آب سبزی و میوه ها نه تنها دیگر نیازی به روغن برای پخته شدن ندارد، بلکه فرایند پخت آن سالم تر انجام می شود. همچنین طعم دلپذیری از سبزی ها را به خود میگیرد.

پایان بخش

درنظر گرفتن کالری غذاها در رژیم لاغری همیشه یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد به ویژه آن دسته از کسانی است که به صورت جدی برای تناسب اندام خود برنامه ریزی میکنند.

با وجود بالا بودن کالری کباب تابه ای، این غذا همچنان از جمله غذاهای خوشمزه پرطرفدار است که مخصوصا ورزشکاران، به دلیل نیاز بدن آنها به پروتئین، برای خوردن آن ولع زیادی دارند. شما میتوانید با حذف روغن و انتخاب گوشت کم چربی، این کالری بالا را کنترل کنید و همچنان از خوردن چنین غذایی لذت ببرید.

منبع: fda

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟