چگونه خوردن فیبر می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند


خوردن غذاهای کامل بهترین راه برای افزایش مصرف فیبر محلول است.

اما اگر این برای شما واقع بینانه نیست، مصرف مکمل فیبر محلول ممکن است یک گزینه باشد.

انواع مختلفی از جمله پوسته پسیلیوم، گلوکومانان و اینولین موجود است و برخی شواهد نشان می‌دهند که ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کنند.

به عنوان مثال، یک مطالعه شش هفته ای در نوجوانان نشان داد که مصرف مکمل پوسته پسیلیوم باعث کاهش چربی شکم می شود.۲۸).

همچنین، گلوکومانان فیبر ویسکوز نتایج متفاوتی را برای کاهش چربی شکم نشان می دهد. یک مطالعه روی موش نشان داد که مکمل‌های گلوکومانان چربی شکم را کاهش می‌دهند، در حالی که یک مطالعه انسانی همین اثر را نشان داد، اما فقط در مردان (۲۹، ۳۰).

با این حال، علیرغم این نتایج مختلط، گلوکومانان همچنین ممکن است با کند کردن هضم و کاهش اشتها باعث کاهش چربی شکم شود.۳۱).

اینولین نوع دیگری از فیبر محلول است. اگرچه خیلی چسبناک نیست، اما با از دست دادن چربی شکم همراه است.

یک مطالعه ۱۸ هفته ای کاهش وزن در افراد در معرض خطر دیابت نوع ۲ به شرکت کنندگان مکمل های اینولین یا سلولز (فیبر نامحلول) داد. هر دو گروه در ۹ هفته اول توصیه های تغذیه ای دریافت کردند و از رژیم کاهش چربی پیروی کردند.

در حالی که هر دو گروه وزن کم کردند، گروه اینولین به میزان قابل توجهی چربی شکم، کل چربی بدن و وزن کل را از دست دادند. آنها همچنین نسبت به گروه سلولزی غذای کمتری خوردند (۳۲).

به طور کلی، به نظر می رسد مصرف مکمل های فیبر یک استراتژی موثر برای از دست دادن چربی شکم باشد، اگرچه قبل از ادعای قوی، تحقیقات بیشتری لازم است.

خلاصه:

پسیلیوم، گلوکومانان و اینولین امیدوار کننده برای کاهش چربی شکم هستند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای ارائه توصیه هایی برای مکمل ها مورد نیاز است.



Source link