چگونه انسان بهتری باشیم؛ 10 توصیه کاربردی


انسان بودن و تلاش برای بهتر بودن هدفی است که نتیجه بسیار شیرینی دارد. وقتی تلاش می کنیم افراد بهتری باشیم، علاوه بر تاثیر مثبت بر دیگران، بهزیستی روانی خود را نیز بهبود می بخشیم. در این مقاله، ما در مورد چیزهایی صحبت می کنیم که به ما می گویند چگونه انسان بهتری باشیم. با ما بمان.

زیبا بودن یعنی چه؟

از کجا بفهمی آدم خوبی هستی؟ برخی از ویژگی های یک انسان خوب عبارتند از:

چند نشانه که نشان می دهد شما فرد خوبی هستید:

  • مردم از معاشرت با شما لذت می برند.
  • او دارای حس شفقت و همدلی است.
  • او به دیگران گوش می دهد;
  • شما مسئولیت اشتباهات خود را می پذیرید.
  • آیا شما صادق هستید؟
  • او با دیگران مهربان است;
  • او با شما مهربان است؛
  • او از دیگران حمایت می کند.

چگونه می توانید فرد بهتری باشید؟

آدم بهتر بودن آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. نشان دادن همدلی، شفقت و مهربانی در تعاملات روزانه با دیگران راز دستیابی به این هدف است. برخی از کارهایی را که برای رسیدن به این هدف باید انجام دهید، یاد خواهید گرفت.

1. مهربان باشید

انسان خوب بودن یعنی مهربانی با دیگران. بر اساس تحقیقات انجام شده، مهربانی می تواند تاثیر مثبتی بر مغز شما داشته باشد. رفتار محبت آمیز باعث آزاد شدن اکسی توسین، اندورفین و ایجاد ارتباطات عاطفی جدید می شود. همانطور که می دانید این 2 هورمون آرامش بخش و مفید هستند. همه ما آرزوی حس خوب مهربانی را داریم و مهربانی ما به راحتی به دیگران سرایت می کند و باعث مهربانی آنها نیز می شود.

2. خیلی انتقادی نباشید

وقتی افکار منفی شما را احاطه کرده اند، خوب بودن و رفتار خوب دشوار می شود. اگر می خواهید از کسی انتقاد کنید، سعی کنید مثبت و کمی خوش بین باشید. چطوری میپرسی؟ بیایید با یک مثال به سوال شما پاسخ دهیم. برای مثال، اگر همکارتان اشتباه کرد، قبل از انتقاد از او و اشتباهش، دو بار فکر کنید. به جای عصبانی شدن و سرزنش او، سعی کنید از اشتباه او به عنوان فرصتی برای کمک به او استفاده کنید.

3. صادق باشید

به خود و ارزش های خود وفادار بمانید. شما می توانید خود را به خوبی بیان کنید و در عین حال صادق باشید. خوب بودن به این معنا نیست که هرگز به مردم نه نگویید یا کارهایی را که نمی خواهید انجام دهید. تعیین مرزهای واضح به این معنی است که از سلامت روانی و عاطفی خود مراقبت می کنید. مهربانی با دیگران زمانی بروز می کند که احساس امنیت و احترام کنید.

4. با خود مهربان باشید

نحوه رفتار ما نقش مهمی در رفتار ما با دیگران دارد. آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه با خودتان صحبت می کنید و وقتی مشکلی پیش می آید چگونه واکنش نشان می دهید؟ آیا پشیمان هستید یا خود را تنبیه می کنید؟ با تمرین مهربانی با خود، می توانید با دیگران بهتر رفتار کنید و انسان بهتری شوید.

5. آن را روشن کنید

زندگی پر از تغییرات است. وقتی با ایده‌ها، موقعیت‌ها یا افرادی مواجه می‌شویم که نمی‌شناسیم، ممکن است احساسات منفی ایجاد شود که مثبت بودن را دشوار می‌کند. داشتن ذهن باز برای یادگیری و کسب دانش بدون توجه به قضاوت ضروری است. باز نگه داشتن ذهن می تواند به شما کمک کند در عین آرامش، موقعیت های منحصر به فرد و ناآشنا را تجربه کنید. وقتی با خودتان و جایی که هستید راحت هستید، زیبا بودن بسیار آسان تر است، حتی در میان تغییرات زیادی که زندگی برای شما در نظر گرفته است.

6. احترام گذاشتن

درست است که ادب تنها بخشی از انسان بودن است، اما داشتن صدای خوب در ارتباطات اجتماعی یک جنبه مهم است. به یاد داشته باشید که رفتار دیگران نباید باعث شود که رفتار بدی داشته باشید. اگر دیگران بی ادب یا بی احترامی می کنند، پاسخ مودبانه شما می تواند راهی برای تغییر نحوه ارتباط شما باشد. استفاده از کلمات ساده ای مانند “لطفا” و “متشکرم” در گفتگوهای روزمره می تواند بسیار موثر باشد.

7. به دنبال راه هایی برای کمک باشید

سعی کنید حتی با انجام کارهای به ظاهر کوچک در تعاملات روزانه خود با دیگران، از لبخند زدن به دیگران در فروشگاه مواد غذایی گرفته تا کمک به یک همکار در انجام یک کار، مفید باشید. مفید بودن می تواند راهی عالی برای تمرین خوب بودن در طول روز باشد.

8. بخشش را تمرین کنید

رها کردن کینه های گذشته و بخشیدن دیگران، حرکت رو به جلو را آسان تر می کند. وقتی نسبت به دیگران احساس خوبی دارید، انسان بودن و عملکرد بهتر آسان‌تر است. بخشش خود نیز مهم است، بنابراین سعی کنید تجربیات بد گذشته را رها کنید. این تجربه به شما اجازه نمی دهد ذهن باز و مثبت اندیشی داشته باشید.

9. شکرگزاری را تمرین کنید

چند دقیقه از روز خود را صرف فکر کردن به چیزی کنید که برای آن سپاسگزار هستید. می توانید این موارد را هر روز در یک دفترچه یادداشت کنید. بر اساس تحقیقات، قدردانی فواید زیادی برای سلامتی دارد که از جمله آنها می توان به کاهش استرس و افزایش شادی اشاره کرد. تمرکز بر افکار مثبت شما را در خلق و خوی مثبت قرار می دهد و رویارویی با چالش های زندگی روزمره را برای شما آسان تر می کند.

10. به دیگران احترام بگذارید

همدلی و احترام نیز از جنبه های مهم انسان بودن است. سعی کنید در طول روز مسائل مختلف را از دید دیگران ببینید و به این فکر کنید که برای احترام به نیازهای آنها چه کاری می توانید انجام دهید. به وقت دیگران احترام بگذارید. به عنوان مثال، اگر دوستی را ملاقات کردید، سعی کنید به موقع حضور داشته باشید، در طول مکالمه از تلفن همراه خود استفاده نکنید و با دقت گوش دادن را تمرین کنید.

فواید انسان خوب بودن

1. افزایش جذابیت در روابط

زیبا بودن می تواند شما را به یک شریک عاشقانه جذاب تبدیل کند. بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2019 منتشر شد، شرکت‌کنندگان گفتند که مهربانی مهمترین ویژگی در شریک زندگی آنهاست. این بدان معنی است که یک فرد خوب بودن مهمتر از وضعیت مالی، جذابیت ظاهری و شوخ طبعی است.

2. نگرش بهتر

خوشگل بودن حس خوبی داره طبق تحقیقات انجام کارهای محبت آمیز و مفید باعث بهبود خلق و خو می شود. محققان دریافتند که انجام فعالیت های عاشقانه برای 7 روز متوالی باعث افزایش احساس شادی و رفاه می شود. همچنین، این مطالعه نشان داد که هر چه افراد بیشتر کارهای محبت آمیز انجام دهند، احساس شادی بیشتری دارند. جالب اینجاست که فرقی نمی‌کرد این محبت‌ها با دوستان، غریبه‌ها یا خودش انجام می‌شد، همگی نتایج مثبت یکسانی داشتند.

3. برای کاهش استرس

انسان بودن و تلاش برای بهتر بودن نیز می تواند در کاهش استرس نقش داشته باشد. محققان دریافته‌اند افرادی که اعمال محبت آمیز انجام می‌دهند استرس کمتر و منفی‌گرایی کمتری را تجربه می‌کنند.

نکات قابل تامل

اگر چه انسان خوب بودن مزایای زیادی دارد، اما می تواند معایبی نیز داشته باشد. این امر به ویژه زمانی صادق است که نیاز به خوب بودن مانع برقراری ارتباط واقعی شود. برخی از عوارض جانبی سرکوب احساسات واقعی در تلاش برای خوب بودن عبارتند از:

  • طغیان های عاطفی: اگر افکار و احساسات واقعی خود را فقط برای نشان دادن خود مثبت خود سرکوب کنید، احتمالاً این احساسات در نهایت منفجر می شوند. استرس ناشی از این رویداد ممکن است به اندازه کافی ادامه داشته باشد تا باعث افسردگی عملکردی شود.
  • خشم: پنهان کردن احساسات واقعی خود یا انکار آنچه واقعاً می خواهید می تواند منجر به احساس رنجش شود. این می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و بر روابط شما با دیگران تأثیر منفی بگذارد.
  • روابط ارشد: اگر آنچه را که واقعاً در یک رابطه می خواهید بیان نکنید تا از تعارض جلوگیری کنید و خوب باشید، خود واقعی خود را به دیگران نشان نمی دهید. این اغلب منجر به روابطی می شود که عمق عاطفی و صمیمیت ندارند. ممکن است در این رابطه چند بحث و درگیری وجود داشته باشد، اما عمق آنها نیز کم است.

شما بگو

به نظر شما انسان بودن و انسان بهتر بودن چگونه حاصل می شود؟ آیا تا به حال سعی کرده اید که فرد بهتری باشید؟ لطفا نظرات ارزشمند خود را با ما و کاربران عزیز به اشتراک بگذارید.

div:empty {display:none;}]]>


موانع پیشرفت خودتان را بشناسید و موفقیت را برای همیشه به عادت خود تبدیل کنید.

13000 تن