چه مقدار میوه در روز باید مصرف کرد؟


برخی افراد خوردن ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم کربوهیدرات در روز را “کم کربوهیدرات” می دانند. هدف برخی دیگر ورود کتوز تغذیه ای و کاهش مصرف کربوهیدرات به کمتر از ۵۰ گرم در روز است. این نوع رژیم، رژیم کتوژنیک نامیده می شود و فراتر از رژیم استاندارد کم کربوهیدرات است.

یک تکه میوه به طور متوسط ​​حاوی ۱۵ تا ۳۰ گرم کربوهیدرات است، بنابراین مقداری که باید بخورید کاملاً بستگی به مقدار گرم کربوهیدراتی دارد که می خواهید در روز مصرف کنید.

نیازی به گفتن نیست که جای زیادی برای گنجاندن میوه در رژیم کتوژنیک وجود ندارد.

این بدان معنا نیست که رژیم های کتوژنیک ناسالم هستند. در واقع، پیروی از یک رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش وزن کمک کند و حتی ممکن است به مبارزه با چندین بیماری کمک کند.۴۲، ۴۳، ۴۴، ۴۵).

در میان همه میوه ها، توت ها کمترین کربوهیدرات را دارند. بنابراین اگر کربوهیدرات ها را می شمارید، شاه توت، تمشک، زغال اخته و توت فرنگی انتخاب های عالی هستند.

به هر حال، میوه ها بسیار مغذی هستند، اما حاوی مواد مغذی ضروری نیستند که شما نمی توانید آن ها را از غذاهای دیگر مانند سبزیجات دریافت کنید.

اگر از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید و مصرف کربوهیدرات خود را به شدت محدود می کنید، تا زمانی که این مواد مغذی را از سایر غذاها دریافت می کنید، خوب است از مصرف میوه خودداری کنید.

برای بقیه، میوه می تواند و باید بخشی از یک رژیم غذایی سالم و کم کربوهیدرات باشد.

خلاصه:

میوه می تواند بخشی سالم از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات باشد. با این حال، افرادی که از یک رژیم کتوژنیک بسیار کم کربوهیدرات پیروی می کنند ممکن است بخواهند از مصرف میوه اجتناب کنند.



Source link