چه غذاهایی باعث بارداری می شود؟ (نکات مهم در مورد رژیم غذایی برای تلاش برای باردار شدن) – نعنا


خیلی دیر نشده! حالا می توانید برای مدتی این کار را انجام دهید تلاش برای باردار شدن وقت آن است که یک برنامه غذایی اولیه برای بارداری تهیه کنید. آیا دانستن اینکه کدام غذاها باعث بارداری می شوند کافی است؟ قدم های بعدی را با انرژی و تمرکز بیشتر بردارید.

چگونه می توانم در مدت زمان کوتاهی باردار شوم؟ 🤰

با کمک مسیر بارداری اپلیکیشن نعناع ظرف مدت دو تا ۶ ماه باردار میشوید😇 حالا میتوانید جنسیت فرزند آینده خود را چه پسر باشد چه دختر انتخاب کنید👶👧 همین الان اپلیکیشن نعنا را نصب کنید و شرایط شما و همسرتان توسط پزشکان به صورت رایگان بررسی خواهد شد. در مورد جزئیات آگاه باشید.

در این مقاله به معرفی غذاهای مفید برای افزایش شانس باروری می پردازیم. نعنا امیدوار است با گنجاندن این غذا به نتیجه دلخواه برسید و خانواده خود را رشد دهید!

چه غذاهایی باعث بارداری می شود؟

برای اینکه فراموش نکنید کدام غذاها باعث بارداری سریع می شوند، باید به طور مداوم یا منظم یک سری غذا مصرف کرد. غذای باروری از خودتان استفاده کنید در لیست زیر مجموعه ای از غذاهای موثر در افزایش باروری را معرفی می کنیم:

اسفناج– توصیه می کنیم روزانه 4-5 وعده سبزیجات مصرف کنید. ناگفته نماند که سبزیجات برگدار مانند اسفناج بهترین گزینه هستند. اسفناج منبعی غنی از کلسیم، ویتامین C، فولات و پتاسیم است. پیشنهاد می کنیم بیشتر از این سبزی برگدار را به عنوان اسموتی همراه با ماست و موز خرد شده مصرف کنید.

یک پرتقال– یادآوری این نکته ضروری نیست که پرتقال بهترین منبع ویتامین C است و جدای از آن منبع کلسیم و پتاسیم نیز می باشد. طبق مطالعه ای که در آکادمی رژیم غذایی و مواد مغذی برای بررسی اینکه کدام غذاها باعث بارداری می شوند انجام شده است؟ ویتامین C موجود در مرکبات به جذب بهتر آهن از منابع غیر گوشتی کمک می کند.

توصیه می کنیم روزی یک لیوان آب پرتقال یا یک کاسه سالاد تزیین شده با پرتقال بخورید تا تاثیر بیشتری از ویتامین C داشته باشید.

یک شیرپروتئین، پتاسیم و کلسیم سه ماده اصلی در محصولات لبنی هستند. هدف شما باید این باشد که سه بار در روز غذا بخورید و ترجیحاً به سراغ محصولات حاوی ویتامین A و D بروید. برای صبحانه از شیر غنی شده استفاده کنید یا اسموتی درست کنید.

غلات صبحانه غنی شده– چه غلات آماده را انتخاب کنید و چه صبحانه را جداگانه تهیه کنید، محصولات سبوس دار را که غنی از آهن و آهن هستند در نظر بگیرید. اسید فولیک فرآوری شده است و مقدار شکر اضافه شده ناچیز یا صفر است.

چه غذاهایی باعث بارداری می شود؟ همه گروه های غذایی!

نخود فرنگی– به طور کلی غلات از جمله نخودفرنگی منبع عالی پروتئین محسوب می شوند و همچنین آهن و روی بدن مادر آینده را تامین می کنند. نخود سرشار از پروتئین، روی، پتاسیم و فیبر است و پاسخ هوشمندانه به این که چه غذاهایی باعث بارداری می شوند؟

ماهی سالمون– ماهی قزل آلا منبع پروتئین، چربی های سالم و پتاسیم است.

نکات غذایی بیشتر برای باروری برای مادر آینده

ممکن است با خواندن مطالب بالا گیج شوید! جای نگرانی نیست و نیازی نیست رژیم غذایی پر از میکروب را دنبال کنید. کافی است یک جمله به خود بگویید که در آینده به فرزندتان هدیه خواهید داد; تمام تلاشت را بکن! اول، بهتر است عادات غذایی سالم را برای خود اولویت بندی کنید. به این ترتیب، آمادگی بیشتری برای پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل دارید.

چه غذاهایی باعث بارداری می شود؟ و این عادات غذایی سالم شامل چه چیزهایی می شود؟ بیشتر بخوانید:

دوستی بیشتر با سبزیجات و میوه ها– با خوردن در حین کار محصولاتی را پیدا کنید که ویتامین A، C، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر بیشتری را برای بدن شما فراهم می کند. هدف شما باید مصرف 4 تا 5 وعده سبزیجات (دو وعده شامل سبزیجات برگدار) و 3 تا 4 وعده میوه تازه در روز باشد.

مصرف شکر را کاهش دهید– خداحافظی برای همیشه با شکر غیر ممکن است. اما شما می توانید این تمایل را به روشی هوشمندانه مدیریت کنید. تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیش از حد شکر – انواع کیک ها و شیرینی های صنعتی و همچنین نوشیدنی های شیرین – باعث ایجاد مشکلاتی در تلاش شما برای بارداری می شود.

عادات غذایی را زیر نظر داشته باشید– اگر به خاطر یک اعتقاد شخصی و یا به دلیل بیماری از رژیم غذایی خاص و محدود کننده پیروی می کنید تا رژیم غذایی خود را برای جنین متعادل کنید، باید با ماما یا متخصص تغذیه صحبت کنید و با او مشورت کنید که کدام غذاها باعث بارداری می شوند؟

همچنین ناگفته نماند که اگر دچار اختلالات تغذیه ای مانند پرخوری عصبی یا بی اشتهایی عصبی هستید، باید با ماما یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید تا در دوران بارداری از شما کمک بیشتری بگیرد.

رعایت بهداشت مواد غذایی خوردن سم این برای همه خطرناک است، اما مهمتر از همه، زنان باردار را در معرض خطر قرار می دهد. فراموش نکنید که مسمومیت غذایی در دوران بارداری حتی قبل از لقاح بر سلامت کودک شما تأثیر می گذارد.

در هنگام آماده سازی به بهداشت مواد غذایی خود توجه کنید.

از آلودگی دوری کنید– مثلاً نباید با ماهی هایی که درصد جیوه بالایی در بدن دارند همراه شوید. کوسه و ماهی خال مخالی. طبق گزارش FDA، خوردن این نوع ماهی تاثیر منفی بر رشد سیستم عصبی نوزاد حتی قبل از بارداری دارد.

همه غذا را بخور– اگر می خواهید بدانید چه غذایی باعث بارداری می شود؟ شما باید به رژیم غذایی خود حساس باشید و همه آن را به موقع بخورید. برای مثال، ممکن است بخواهید به جای خوردن صبحانه یا ادامه کار در طول ناهار، بیشتر بخوابید. اما فراموش نکنید که اگر از سلامت موجود زنده دیگری صحبت می کنیم، باید به فکر تامین مواد مغذی بیشتر در طول روز باشید. بنابراین روز خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که زمان کافی برای وعده های غذایی مهم خود در طول روز داشته باشید.

کافئین، تعطیلات! برخلاف بسیاری از افسانه ها و افسانه ها که زنان باردار را از نوشیدن قهوه منع می کند، کالج آمریکایی زنان و زایمان و سایر گروه ها توصیه می کنند که مادران باردار بیش از 200 میلی گرم کافئین در روز مصرف نکنند. فراموش نکنید که نوشیدن بیش از این مقدار خطر سقط جنین را افزایش می دهد.

سیگار نکش– استعمال دخانیات باردار شدن را برای شما سخت می کند و در صورت باردار شدن، خطر سقط جنین وجود دارد. همچنین باید اضافه کنیم که قرار گرفتن در معرض دود سیگار باعث می شود کودکی با وزن کم به دنیا بیاید و زندگی او را در معرض بیماری ها و رفتارهای غیرطبیعی قرار دهد که با آن متولد می شود.

من با تو صحبت میکنم

حفظ یک رژیم غذایی پایه باروری یکی از مهم ترین قوانین در مسیر بارداری است. اگر هنوز نمی دانید چه غذاهایی باعث بارداری می شوند؟ باید اضافه کنیم که مصرف میوه و سبزیجات، لبنیات کم چرب و سبزیجات بیش از هر ماده غذایی دیگری شانس بارداری شما را افزایش می دهد. بنابراین، نعنا توصیه می کند که برای راهنمایی بیشتر با یک متخصص تغذیه یا ماما مشورت کنید.

منبع: whattoexpect

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟