ویژگی های رژیم شیردهی راه های کاهش وزن بعد از زایمان


اگر چند هفته اول پس از زایمان را پشت سر گذاشته اید، ممکن است وسوسه شوید که رژیم غذایی خود را شروع کنید. در این مورد، شما تنها نیستید. بسیاری از مادران نگران کاهش وزن قبل از بارداری هستند. اما در نظر داشته باشید که وزن بارداری یک شبه افزایش نمی یابد تا به سرعت از بین برود. شاید به خودتان بگویید در دوران شیردهی چه نوع غذایی بخورید تا من وزن کم کنم و مواد مغذی مورد نیاز کودکم را تامین کنم. این مقاله به روشی کاملا شخصی به این سوال پاسخ می دهد.

رژیم کاهش وزن

کاهش وزن تدریجی یک هدف قطعی برای مادران شیردهی است که می خواهند قبل از بارداری وزن خود را به دست آورند. غذاهای مایع، غذاهای کم کربوهیدرات، غذاهای مد روز، داروهای کاهش وزن مانند شیردهی به هیچ وجه توصیه نمی شود. این به این دلیل است که مادران در دوران شیردهی باید روزانه 1500 تا 1800 کالری دریافت کنند و کمتر از این مقدار باعث کاهش تولید شیر می شود. ما یک برنامه استاندارد شیردهی را برای کاهش وزن ایمن با پیروی از دستورالعمل های آن ایجاد کرده ایم.

  • اب
  • نوشیدن 8 لیوان آب در روز یکی از بهترین کارهایی است که می توانید تا آخر عمر انجام دهید. آب به بدن شما کمک می کند وزن ناخواسته را کاهش دهد. به تنظیم عملکردهای بدن مانند هضم، دمای بدن و انتقال مواد مغذی کمک می کند. به راحتی سموم را از کلیه ها دفع می کند. به شما کمک می کند برای مدت طولانی احساس سیری کنید. همچنین روغن را به پوست شما اضافه می کند تا مانعی ایجاد کند که در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند. اگر عادت به نوشیدن آب ندارید، می توانید با نوشیدن دو فنجان اول صبح و هر کدام دو فنجان در روزهای قبل از ناهار، شام و زمان خواب شروع کنید.

    2) غذا

    میوه ها و سبزیجات باید بخش عمده ای از کالری دریافتی شما را تشکیل دهند. یک راه آسان برای دریافت دوز سالم از این غذاها این است که روز خود را با اسموتی میوه و سبزیجات شروع کنید. موز، توت فرنگی، بادام و زغال اخته با شیر و دو تکه اسفناج یک صبحانه سالم و لذیذ را ایجاد می کند. سعی کنید از سبزیجاتی مانند جعفری، شاهی، پیاز و غیره استفاده کنید. و همچنین ناهار و شام اصلی. اگر گرسنه غذا هستید، هویج، پرتقال یا سیب بخورید.

    پروتئین را می توان در انواع غذاها یافت، اما باید پروتئین خالی را هدف قرار دهید. پروتئین های خالی در غذاهایی مانند مرغ، ماهی و لوبیا یافت می شود. ناهار و شام، یک تکه مرغ یا ماهی یا یک فنجان از لوبیا مورد علاقه شما می تواند راهی عالی برای تغذیه کودک شما باشد.

    اضافه کردن عمدی چربی به رژیم غذایی ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما چربی های سالم برای شما و کودکتان در دوران شیردهی مفید هستند. چربی های سالم در غذاهایی مانند بادام، گردو، شاهدانه، دانه های چیا، زیتون، روغن زیتون، روغن نارگیل و آووکادو یافت می شوند. راه های زیادی برای گنجاندن چربی های سالم در رژیم غذایی برای شیردهی وجود دارد. یکی از راه ها این است که یک قاشق چای خوری دانه شاهدانه و یک قاشق چای خوری دانه چیا را به اسموتی صبحگاهی خود اضافه کنید. برای ناهار، زیتون را با سالاد میل کنید. مرغ یا ماهی را با مقدار کمی روغن نارگیل برای خوردن بپزید. طعم بی نظیری دارد. برای تلاش کافی است. اگر بین وعده های غذایی گرسنه هستید، برای حفظ سطح انرژی خود، مقداری آجیل بخورید.

    3) ورزش کنید

    مدیریت رژیم غذایی تنها بخشی از کار است. برای شیردهی باید ورزش کرد. وقتی به ورزش فکر می کنیم، اغلب به باشگاه رفتن یا دویدن در مسافت های طولانی فکر می کنیم. با این حال، برای نوزادی که با شیر مادر تغذیه می شود، این وظایف غیرممکن به نظر می رسد. بهترین تمرین برای شما این است که سریع راه بروید، جایی که می توانید همزمان سرسره را فشار دهید. پیاده روی یک فعالیت کم خطر است که می تواند ضربان قلب شما را بدون ایجاد مزاحمت برای زانوها افزایش دهد. حتما نیم ساعت قبل از حرکت، یک رژیم غذایی کربوهیدرات سالم مانند یک سیب یا یک موز را امتحان کنید.

    4) لالا

    خواب به اندازه ورزش و رژیم غذایی در رژیم شیردهی مهم است. اما خواب کافی در هنگام شیر دادن به کودک بسیار دشوار است. با این حال، اهمیت خواب را نمی توان نادیده گرفت. چرا؟ زیرا فشار خون به حالت عادی برمی گردد و جریان خون در پاها و ماهیچه ها افزایش می یابد. اگر کودک شما شب ها نمی خوابد، سعی کنید یک چرت کوتاه با او داشته باشید.

    4)) محصول سفت کننده پوست

    شما می توانید با استفاده از یک محصول خارجی تقویت کننده و تقویت کننده در طول روز به کاهش وزن بدن خود کمک کنید. ما ژل بدنسازی و سرم استرچ مارک موستلا را برای کاهش ترک های سرسخت پوست توصیه می کنیم. محصولات تقویت کننده و تقویت کننده موستلا با ترکیبی از مواد طبیعی و ضد حساسیت به نرم شدن پوست خشک و سفت کمک می کند. همچنین این محصولات فاقد پارابن، فتالات، فنوکسی اتانول، کافئین و الکل هستند. این امر آن را برای شما و نوزاد شیرده بسیار ایمن تر می کند.

    درمان چاقی در دوران شیردهی

    بسته به وزنی که در دوران بارداری به دست می آورید، کاهش وزن ممکن است شش تا یک سال طول بکشد. تغذیه با شیر مادر با سوزاندن 500 کالری در روز می تواند به درمان چاقی بعد از بارداری کمک کند، اما میزان کاهش وزن برای هرکسی متفاوت است. با این حال، در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای درمان چاقی در رژیم غذایی شیردهی انجام دهید.

    • تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید: مصرف چربی خود را 20 تا 25 درصد یا کمتر در کل کالری کاهش دهید. برای جلوگیری از از دست دادن عضله، رژیم پروتئینی (رژیم پروتئینی توصیه شده برای مادرانی که ۶۵ گرم در روز برای ۶ ماه اول و ۶۲ گرم در روز برای ۶ تا ۱۲ ماهگی شیر می‌دهند) رعایت کنید.
    • کالری خود را پخش کنید: به جای 2 تا 3 میان وعده، 3 وعده غذایی کوچک همراه با میان وعده بخورید. اگر در طول روز کمتر غذا بخورید، بدن شما کمتر گرسنه می شود.
    • ورزش متوسط: کاهش وزن / تمرین راهی عالی برای عضله سازی است. فردی که عضلات زیادی دارد و در زمان استراحت کالری بیشتری می سوزاند.

    غذای کانادایی در دوران شیردهی

    در سال 2019، غول پتیپس تیلور، وزیر بهداشت کانادا، دستورالعمل‌های جدید دولت کانادا را در یک کنفرانس مطبوعاتی با شعار «خوب بخورید و سالم باشید» رونمایی کرد. رژیم غذایی کانادایی یک رژیم غذایی کاملاً تحقیقاتی است که برای حمایت از سلامت قلب طراحی شده است. اساس این برنامه مصرف سبزیجات، میوه ها، غلات، غلات و مغزها و در عین حال کاهش مصرف گوشت و شیرینی است. برای این نوع رژیم توصیه می شود که بشقاب روزانه خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که شامل 2 بشقاب سبزیجات و میوه جات، 1 بشقاب غلات کامل و 2 بشقاب پروتئین باشد.

    سبزیجات و میوه هایی مانند: اسفناج، کلم پیچ، کاهو، چغندر، شیرینی، اسفناج، بادمجان، کدو سبز، کلم بروکلی، پیاز، سیر، گوجه فرنگی، سبزیجات آبدار، تربچه، قارچ، کدو، فلفل، سیب زمینی شیرین، سیب، گلابی، طالبی، انواع توت ها، هندوانه، هلو، آلو، انگور و غیره.

    غلات کامل مانند جو، کینوا، برنج قهوه ای، گندم، ارزن، چاودار و غیره مانند گندم و ذرت.

    پروتئین هایی مانند: مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات، سویا، عدس، نخود، لوبیا قرمز، بذر کتان، دانه شاهدانه، کدو تنبل، تخمه آفتابگردان، فندق، گردو.

    مزایا و معایب رژیم کانادایی در دوران شیردهی چیست؟

    غذاهای کانادایی به دلیل تنوع غذاهای مغذی می توانند کیفیت کلی زندگی شما را بهبود بخشند و احساس بهتری در شما ایجاد کنند. علاوه بر این، به عنوان یک رژیم غذایی در دوران شیردهی برای کاهش وزن بسیار مفید است. اما به یاد داشته باشید که هر چیزی که می خورید و می نوشید به تولید شیر ختم می شود. بنابراین در انتخاب غذا در دوران شیردهی باید دقت کرد.

    فکر خوبی نیست که فقط به کاهش وزن فکر کنید، بلکه باید سلامت خود و کودکتان را در اولویت قرار دهید. رژیم غذایی کانادایی به مرور زمان باعث می شود بدن شما انرژی خود را از دست بدهد و حوصله انجام هر کاری را نداشته باشد. ممکن است طی چند روز پس از سوء تغذیه متوجه تغییراتی در جوراب کودک خود شوید و کیفیت شیر ​​خود را زیر سوال ببرید. این نشان می دهد که شما هنوز غذای سالم و مغذی دریافت نکرده اید. بنابراین سعی کنید هنگام انتخاب رژیم شیردهی با پزشک متخصص مشورت کنید.

    خلاصه

    مهمترین مرحله کاهش وزن در دوران شیردهی استقامت است. اگرچه از پوشیدن شلوار جین تنگ لذت می برید، اما بهتر است به بدن خود زمان کافی برای بهبودی بدهید. افزایش وزن در دوران بارداری 9 ماه طول کشید، پس انتظارات واقعی از بدن خود داشته باشید. سعی کنید خود را با دیگران مقایسه نکنید. به تدریج به ورزش بازگردید و روی ایجاد یک رژیم غذایی سالم و مغذی تمرکز کنید.