وقتی مجبورید همه برنامه های خود را لغو کنید چه کاری باید انجام دهید – MyWellbeing



تا الان باید عادت کرده باشیم:

آزمایش هم اتاقی من مثبت شد، بنابراین من بیرون هستم.

بابت مشکل پیش آمده پوزش می طلبیم، اما مهدکودک تا دو هفته آینده تعطیل است.

پرواز زیر لغو شده است. هزینه بلیط شما به اعتباری منتقل شده است که می توانید بعداً از آن استفاده کنید.

متاسفم که دیگر نمی توانیم ناهار بخوریم. فکر می کنم سال آینده شما را می بینم (???)

پس از ماه‌ها و حتی سال‌ها برنامه‌های شکست‌خورده، عدم اطمینان و انزوا، ممکن است به نظر برسد که هر نقص یا لغو جدید جای تعجب ندارد. اما علی‌رغم بازپرداخت، پاسخ‌های درخواستی لغو شده و زمان‌بندی‌های مجدد، به نظر نمی‌رسد آسان‌تر شود. در هر صورت، به نظر می‌رسد درد کسل‌کننده آشنایی با هر «حدس می‌زنم آن را به زوم ببریم» بیشتر آسیب می‌زند. پس وقتی چیزهایی که مشتاقانه منتظرشان هستیم برداشته شده و مجبوریم همه برنامه هایمان را لغو کنیم، چه کنیم؟

وقتی مجبورید برنامه هایتان را لغو کنید، بد نیست غمگین باشید

یا عصبانی یا تلخ یا هر احساس دیگری که ممکن است احساس کنید.

گفت: “اول و مهمتر از همه، مهم است که غم و اندوه و ناامیدی خود را در مورد لغو برنامه ها بپذیرید.” دانیل سیبر، یک درمانگر و عضو انجمن MyWellbeing. همه ما از زمان شروع این بیماری همه گیر در یک ترن هوایی احساسی از عدم اطمینان، وحشت، ناامیدی و امید بوده ایم و غیرممکن است که احساس نکنیم فرش از زیر ما بیرون کشیده شده است.

فصل تعطیلات گذشته، هرگز تصور نمی‌کردم که برنامه‌های امسال دقیقاً یکسان به نظر می‌رسند (نشستن در آپارتمانم یا سفرهای یکروزه از نظر فیزیکی در منطقه خاکستری و سرد مترو نیویورک). حتی هفته گذشته، خانواده من آماده بودند تا از چهار گوشه ایالات متحده آمریکا پرواز کنند و یک خانه بزرگ را برای ملاقات با نوزاد جدیدمان اجاره کنند. با یک چشم به اخبار و چشم دیگر به گپ گروهی خانواده، برای یک بزرگنمایی اضطراری گرد هم آمدیم و Airbnb خود را با 30 دقیقه فرصت برای بازپرداخت کامل لغو کردیم. شوک لغو برنامه های تعطیلات مورد انتظار ما بنابراین ناگهان بسیاری از ما در چند روز آینده اشک ریختیم. من مدام سعی می‌کردم خودم را از آن جدا کنم، اما دیدن یک جنبه روشن بسیار سخت بود.

“اجازه دهید غمگین شوید!” گفت لیلی اوستلر، یک درمانگر و عضو انجمن MyWellbeing. «اکنون که در مرحله‌ای هستیم که به نظر می‌رسد دور میلیاردی افزایش کووید و برنامه‌هایمان لغو می‌شوند، فشاری وجود دارد که مثبت بمانیم یا به هر حال خوشحال باشیم. این از تمایل به پذیرش واقعیت جهان و پیش بینی این که ممکن است این اتفاق ادامه پیدا کند ناشی می شود.

با این حال، در زندگی واقعی، ما به خود اجازه می دهیم ناامید شویم. به خودمان اجازه می دهیم که احساس غمگینی کنیم. بنابراین در اینجا نیز همین امر صادق است. اجازه دارید غمگین، دیوانه، ناامید و ناامید باشید. در این احساسات بنشین آنها عادی هستند! البته شما آنها را احساس می کنید. آنها به شما صدمه نمی زنند و شما را نمی کشند. احساس کردن آنها ضروری است تا بزرگتر و بزرگتر و مضرتر نشوند. من نمی گویم اجازه دهید آنها شما را مصرف کنند بلکه آنها را بپذیرید و بپذیرید. زندگی می تواند دردناک و ناامید کننده و خسته کننده باشد. کووید آن را به شدت آشکار می کند. زمانی که به خود اجازه دهید این احساسات را بپذیرید، آنگاه می توانید شروع به تنظیم بر اساس آن کنید و نقاط روشن زندگی خود را پیدا کنید.

بعد از اینکه احساسات خود را احساس کردید، می توانید سعی کنید همه چیز را در چشم انداز قرار دهید

اما عجله نکنید قرار دادن چیزها در چشم انداز آسان نیست، به خصوص زمانی که بخشی از قرار دادن چیزها در چشم انداز است آخر سال ممکن است شامل برخی از نسخه های “همیشه سال آینده وجود دارد!” در اینجا چند چیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • به زمانی در زندگی خود فکر کنید که به خوبی با عدم اطمینان کنار آمدید. آن وقت برای کنار آمدن چه کار کردی؟ بر چه نقاط قوت یا مهارت هایی تکیه کردید؟ نتیجه چه بود؟ چقدر طول کشید تا دوباره احساس نرمال بودن یا آرامش کنیم؟

  • به تمام عدم قطعیت های تاریخ بشر فکر کنید. دوره زمانی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید یا به اجداد خود فکر کنید. چه سختی هایی را پشت سر گذاشتند؟ برخی از کارهای ممکن که آنها برای کنار آمدن انجام دادند چیست؟ فکر می کنید الان چه کار کنند؟ در صد سال آینده، نسل های بعدی با چه بلاتکلیفی مواجه خواهند شد؟ برای غلبه بر آن چه کاری ممکن است انجام دهند؟

  • به مونولوگ درونی خود و اینکه چگونه به حس دیدگاه شما کمک می کند فکر کنید. بله، همه چیز نامشخص است (و احتمالاً بد)، اما آیا اتفاقی که برای شما می افتد بدترین اتفاقی است که برای هر کسی در تاریخ جهان رخ داده است؟ کلماتی که ما استفاده می کنیم اهمیت دارند! به جای بدترین اتفاقی که برای هر کسی در تاریخ جهان رخ داده است، می توانید چیزی شبیه به آنچه اتفاق می افتد نامشخص و دشوار است و منطقی است که من استرس دارم، اما این یک روز یا یک ساعت است و من X دارم که مشتاقانه منتظر فردا هستم.

اگر درد ناشی از لغو برنامه‌ها در حال حاضر خیلی خام به نظر می‌رسد که نمی‌توان دید چشم‌اندازی به دست آورد، این نیز خوب است.

نکته این است نه برای به حداقل رساندن احساسات خود – اصلا. احساسات شما کاملاً معتبر است.

بسیاری از مشتریان من در مورد احساس ناامیدی ابراز گناه کرده اند، زیرا ممکن است دیگرانی در اطراف آنها باشند که وضعیت بدتری دارند. به خصوص کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند یا روابط تیره ای با خانواده دارند.

بد نیست در این مرحله از بیماری همه گیر در مورد زندگی خود دو فکر باشیم: احساس قدردانی نسبت به سلامتی خود و هر چیز دیگری که خوب و تا حدودی طبیعی است، در حالی که احساس غم و اندوه و اشتیاق برای اجتماعات و تعاملات اجتماعی داشته باشیم که ممکن است آنها را بدیهی فرض کرده باشیم. دو سال پیش.”

اما بعد از اینکه یک گریه خوب (یا دو یا سه) داشتید، اگر کمک می کند کمی آرامش در چشم انداز پیدا کنید، آن را امتحان کنید.

وقتی نقشه های بزرگت دود می شود، چیزهای کوچک را بزرگ کن

لیلی گفت: “اگر با شریک یا خانواده خود در داخل خانه قفل شده اید، با هم شام بپزید یا یک شب فیلم تعطیلات بسازید.” «به شکرانه آن ارتباط و لحظه با هم بنشینید. آگاهی را به لحظه حال بیاورید و به بزرگ کردن این لحظات متمایل شوید!»

“شاید سفر شما لغو شده باشد یا نتوانید خانواده یا سفر خود را ببینید، اما هنوز خوبی در این لحظات وجود دارد. اگر می‌خواهید حتی کوچک‌تر شوید، این کار را انجام دهید—به نوری که روی صورتتان می‌تابد، وقتی برای پیاده‌روی بیرون می‌روید یا امنیت حضور در رختخوابتان را نگاه کنید. قدردانی را در هر لحظه پیدا کنید و واقعاً حاضر باشید.»

انرژی خود را صرف ایجاد فعالیتی کنید تا جایگزین برنامه های لغو شده شما شود

شاید این روزها پیدا کردن انرژی سخت باشد، به خصوص زمانی که ماه‌ها و حتی سال‌ها را صرف مسیریابی و خلاقیت با روش‌های جدید زندگی و ارتباط کرده‌ایم، اما برنامه ریزی محوری شما لازم نیست شما را خسته کند. می تواند یک چیز کوچک باشد.

ماریا پارکر، رئیس رشد MyWellbeing گفت: “چیزی را بیابید که واقعا مشتاقانه منتظر آن باشید که مطابق با برنامه های جدید شما باشد.” چه تماشای فیلم شاد کریسمس مورد علاقه‌تان به تنهایی (بدون قضاوت!)، رقصیدن با شریک زندگی‌تان، بازی با حیوان خانگی‌تان یا هر چیز دیگری، یک سنت تعطیلات جدید ایجاد کنید که فقط برای شما (و احتمالاً نزدیک‌ترین عزیزانتان) است. ”

به عنوان مثال، خانواده من برنامه ریزی کرده بودند که با هم یک خانه شیرینی زنجفیلی را در خانه تعطیلات اجاره ای بزرگمان تزئین کنند (گریه)، اما وقتی گردهمایی کامل خانوادگی ما لغو شد، من یک بسته آب نبات در Target خریدم، چند نفر شیرینی زنجبیلی از یک محلی محلی. نانوایی، و من و شوهرم سه شیرینی تزئین کردیم تا نماد ما دو نفر و دختر بچه جدیدمان باشد. ما این کار را در حالی که سبزه می‌زدیم و تلویزیون تماشا می‌کردیم، انجام دادیم و آنها به نظر می‌رسیدند… خوب، بیایید بگوییم که ما نمی‌توانستیم در نانوایی ستاره برنده شویم. بیک آف بریتانیای کبیر هفته کوکی اما می‌توانم ببینم که سال آینده دوباره این کار را انجام می‌دهیم، مهم نیست که در نهایت چه برنامه‌ای داریم.

لیلی گفت: “به سنت های تعطیلات نگاه کنید و سعی کنید آنها را دوباره تصور کنید.” «اگر شما و خانواده‌تان باید از هم جدا باشید، اگر با هم بودید چه کارهایی انجام می‌دادید؟ هنگام زوم یا تلفن، سعی کنید این کارها را جداگانه انجام دهید. تصاویر متن. تکیه بر فناوری اتصال می تواند در این مدت زمانی که به آن نیاز است به ما بدهد. به یاد داشته باشید که افرادی را که می توانید با خیال راحت در آغوش بگیرید و لحظات ارتباط فیزیکی داشته باشید!

به جای اینکه دائماً احساس کنیم زندگی در حال توقف است – این “عادی جدید” که همه مدام در مورد آن صحبت می کنند – و روزی ما به آنچه “عادی” بود باز خواهیم گشت، متوجه شوید که ممکن است لزوماً درست نباشد. آنقدر چیزها تغییر کرده اند که بازگشت به وضعیت دقیقاً به همان شکلی که بود احتمالاً ممکن نیست. اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید سنت‌های جدیدی را که اکنون ایجاد می‌کنید در هر آنچه که در آینده ایجاد می‌شود ادغام کنید.

ماریا می‌گوید: «یک سال پیش، در روز کریسمس متوجه شدم که نمی‌توانم در جشن‌های خانوادگی شرکت کنم، زیرا سرماخوردگی داشتم که مادربزرگم ممکن بود به آن مبتلا شود. خواهرم از کریسمس خانوادگی صرف نظر کرد تا با من باشد. ما رانندگی کردیم تا چراغ تعطیلات را در یک پارک محلی ببینیم، پیک نیک ماشینی از Wawa hoagies خوردیم، و جواهرات آنلاین خریدیم. ما آن را “سیستماس” نامیدیم. آن سال بهترین کریسمس من بود و هنوز هم هر سال سیستماس را جشن می گیریم.»

همچنین اشکالی ندارد که اصلاً برنامه جدیدی نسازید

اگر تنها برنامه شما برای یک فصل تعطیلات به هم ریخته این است که فقط از آن عبور کنید، این نیز خوب است. معمولاً فشار زیادی برای «عالی» کردن تعطیلات وجود دارد، اما اگر چند سال گذشته چیزی به ما آموخته است، این است که هیچ برنامه‌ای روی سنگ تنظیم نشده است و گاهی اوقات موفقیت فقط به معنای انجام آن از یک روز به روز دیگر است.

آنچه مهم است این است که شما آنچه را پرورش می دهد، محافظت می کند و برآورده می کند، انجام دهید شما در حالی که سالم و سلامت بمانید و این تعادل می تواند سخت باشد.

اگر در حال حاضر با همه تغییرات دائمی دست و پنجه نرم می کنید – و کاملاً منطقی است که هستید – پشتیبانی لازم را پیدا کنید

از محاسبات روزانه ریسک برای ساده‌ترین کارها گرفته تا تبدیل شدن به یک ویروس‌شناس آماتور، در چند سال گذشته دشوار بوده است، و این واقعیت که زندگی ما همچنان در اطراف ما چرخیده است، در حالی که هر حس عادی بیشتر و بیشتر دورتر می‌شود، ممکن است احساس خستگی کند.

اولویت دادن به خودمراقبتی و راهبردهای مقابله ای سالم در این دوران مهم است و اگر در تلاش برای ایجاد آن سیستم های حمایتی برای خود یا غلبه بر عدم اطمینان هستید، یک درمانگر یا مربی می تواند به شما کمک کند. مهم نیست که زندگی به شما چه می اندازد یا چه اتفاقی برای برنامه های شما می افتد، مراقبت از خود مهمترین چیز است، در این فصل تعطیلات و فراتر از آن.