والیبال؛ تاریخچه، قوانین و مزایای این بازی محبوب


والیبال پس از فوتبال و بسکتبال سومین ورزش پرطرفدار است. این بازی در ایران طرفداران زیادی دارد و هر بازی که تیم والیبال ایران در آن شرکت می کند مردم را در تلویزیون جذب می کند. در این مقاله با این ورزش مهیج بیشتر آشنا می‌شویم و چند موضوع فنی مانند تکنیک‌های والیبال و مهارت‌های والیبال را توضیح می‌دهیم و فواید شگفت‌انگیز آن در سلامت جسمی و روحی را بررسی می‌کنیم. با ما بمان.

والیبال چگونه بازی می شود؟

برای ساخت این بازی نیاز به سفر و والیبال دارید. هر تیم در یک طرف تور می ایستد و سعی می کند توپ را از روی تور در توری که در حال بازی است قرار دهد. تیم مقابل باید حداکثر برای 3 حرکت توپ را به زمین حریف برگرداند. این حمله و دفاع تا زمانی که یکی از تیم ها بتواند توپ را برگرداند یا یک خطای والیبال رخ دهد تکرار می شود.

در مسابقات رسمی هر تیم والیبال 6 نفر است اما در ورزش های تفریحی این تعداد کم و زیاد می شود. این ورزش در سرتاسر جهان برای ورزش‌های داخل سالن و خارج از خانه، بازی‌های المپیک و لیگ‌های حرفه‌ای برگزار می‌شود. تیم والیبال ایران در سال 2020 به المپیک توکیو راه یافت اما از دور مسابقات حذف شد.

قوانین والیبال

  • در هر تیم فقط باید 6 بازیکن در زمین حضور داشته باشند، 3 بازیکن در ردیف جلو و 3 بازیکن در ردیف عقب.
  • بازیکن مجاز نیست دو بار به پشت ضربه بزند. (این یکی از اشتباهات والیبال است.)
  • اگر توپ روی خطی که استادیوم را مشخص می کند فرود بیاید، در داخل شمرده می شود و تیم مقابل امتیاز کسب می کند.
  • زمانی که توپ به چوب ها یا داخل تور برخورد کند یا خارج از محوطه بماند به تیم مقابل امتیاز تعلق می گیرد.
  • بازیکنان مجازند به هر قسمت از بدن خود مانند پا، سینه یا سر، توپ را بزنند یا دریافت کنند.
  • حمل، نگه داشتن یا نگه داشتن توپ یک اشتباه والیبال است.
  • هنگامی که یک سرویس ارائه می شود، بازیکنان می توانند موقعیت خود را در زمین تغییر دهند.

تاریخچه والیبال

ویلیام مورگان در سال 1895 والیبال را تأسیس کرد. یک مربی ورزشی در انجمن مردان جوان مسیحی (YMCA)، می‌خواست بازی‌ای طراحی کند که خشونت کمتری نسبت به بسکتبال داشته باشد و افراد میانسال و غیرحرفه‌ای بتوانند از آن لذت ببرند. خوشبختانه مردم این بازی جدید را دوست داشتند و طرفداران زیادی پیدا کردند. والیبال بخشی از بازی های المپیک 1964 شد، زمانی که مدال طلای مردان به اتحاد جماهیر شوروی و مدال طلای زنان به ژاپن منتقل شد.

فواید والیبال

1. کالری بسوزانید

طبق تحقیقات انجام شده می توانیم در 20 دقیقه والیبال 126 کالری بسوزانیم. هنگامی که بازیکنی در زمین والیبال بیش از حد حرکت می کند تا به توپ ضربه بزند، کالری اضافی در دقیقه سوزانده می شود.

2. افزایش چربی بدن

برای افزایش متابولیسم بدن باید دائماً انرژی داشته باشد و ورزش راه خوبی برای این کار است. وقتی بازیکنی برای گرفتن توپ شنا می کند یا برای برخورد به آبشار می پرد، ماهیچه ها درگیر می شوند و بدن انرژی بیشتری جذب می کند. در چنین حالتی توزیع انرژی بین اندام ها بسیار بهتر است.

3. تقویت اندام های حیاتی

دانشمندان کشف کرده اند که ورزش به میزان زیادی سلامت اندام های حیاتی مانند کلیه ها و ریه ها را افزایش می دهد. زمانی که ورزش می کنیم، بدن باید خون اضافی را به ماهیچه ها بفرستد تا اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کند. این کار قلب و ریه ها را کارآمدتر می کند. قلب سالم از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند و برای سلامت عمومی بدن مفید است.

4. استرس و اضطراب را کاهش دهید

در دنیای امروز، انواع زیادی وجود دارد که گفتن آنها سخت است. اگر کاری برای کاهش استرس انجام ندهیم، اثرات منفی زیادی بر سلامتی ما خواهد داشت. ورزش، به ویژه ورزش هایی که نیاز به تمرکز دارند، راه خوبی برای مقابله با استرس است.

والیبال نیاز به تمرکز مداوم دارد که به بازیکن اجازه می دهد مشکلات خود را فراموش کند و روی بازی تمرکز کند. بنابراین بازیکن در طول بازی ذهن آرامی دارد و از میزان استرس کاسته می شود.

5. از تجمع چربی اضافی در بدن و چاقی جلوگیری می کند

هنگام ورزش از انرژی ثابت استفاده می کنیم که از تجمع چربی و چاقی جلوگیری می کند. چربی اضافی بدن خطر حمله قلبی و سایر مشکلات قلبی را افزایش می دهد. والیبال یک ورزش فعال است که نیاز به انرژی زیادی دارد و با جلوگیری از تجمع چربی در بدن، مانع از افزایش وزن بازیکن می شود.

6. بهبود عملکرد عضلات و اعصاب

برای تحریک هر ماهیچه ای در مغز، پیامی به آن عضله در آن عضله می فرستد. انجام تکنیک های والیبال نیاز به حرکات بسیار سریع و ناگهانی دارد که باعث بهبود تعامل عضلانی و عصبی می شود.

7. پیشگیری از پوکی استخوان

کم خوابی باعث پوکی استخوان می شود که باعث ضعیف شدن استخوان ها و در نتیجه ضعیف شدن عضلات و کل بدن می شود. ورزش و تقویت ماهیچه ها با ورزش منظم باعث تقویت استخوان ها می شود. جالب اینجاست که استخوان های تقویت شده نیز از ماهیچه ها حمایت می کنند و چرخه گردش خون خوبی ایجاد می کنند.

برخی از مهارت های والیبال مانند تغذیه و شیرجه برای گرفتن توپ، استخوان ها را به تدریج تقویت کرده و تراکم آنها را افزایش می دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده، تراکم استخوان ورزشکاران این رشته بیشتر از آنهایی است که کمتر ورزش می کنند.

8. تمرکز بیشتر

یک والیبالیست باید به خیلی چیزها توجه کند، مثلا:

  • موقعیت و حرکت همکارانش;
  • حرکت توپ؛
  • حرکت بازیکنان تیم مخالف.

مغز بازیکن باید تمام این اطلاعات را پردازش کند تا به خوبی بر استراتژی های والیبال مسلط شود، بنابراین بازی تمرکز بازیکن را افزایش می دهد.

9. سرعت و سرعت را افزایش دهید

اگر شروع به یادگیری مهارت های والیبال کنید، متوجه خواهید شد که به آرامی در حال حرکت هستید، زیرا تمرین تکنیک های والیبال نیاز به سرعت و انعطاف زیادی دارد. همانطور که به آن عادت می کنید، زمان واکنش و انعطاف پذیری شما در طول زمان افزایش می یابد.

10. افزایش قدرت بدن

عدم تحرک فوری باعث کاهش سفتی بدن، محدودیت های فیزیکی، گرفتگی عضلات و درد می شود. ورزش با افزایش استقامت و تقویت سیستم ایمنی و افزایش قدرت از بروز این مشکلات جلوگیری می کند.

11. تقویت نظم فردی

عادت کردن به تمرین منظم یکی از فواید والیبال است، زیرا فرد باید در تمرینات منظم شرکت کند و با بازیکنان دیگر ملاقات کند.

12. تقویت احساسات

مانند بسیاری از ورزش ها، کنترل احساسات در والیبال نیز مهم است. وقتی بازیکنان نمی توانند احساسات خود را کنترل کنند، به راحتی عصبانی می شوند و بازی را می بازند. طبق تحقیقات، والیبالیست ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که خشم خود را کنترل کرده و بر اضطراب غلبه کنند.

13. عملکرد تنفسی را بهبود می بخشد

هنگام بازی والیبال، بدن به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و با افزایش ضربان قلب و تعداد تنفس، اکسیژن بیشتری به ماهیچه ها می رسد. این فعالیت سیستم تنفسی را تقویت می کند و باعث تنفس سالم می شود.

4. تعامل دست و چشم را افزایش دهید

هنگامی که چشم بازیکن به والیبال است، بدن به طور خودکار حرکت می کند و لازم است تکنیک های والیبال مانند دریافت توپ و ضربه زدن به آن، پیوند ماهیچه های دست به اطلاعات چشم انجام شود. چشمان ما اغلب در اندازه گیری مسافت و سرعت اشتباه می کنند، اما تمرین والیبال به مرور زمان تعامل چشم به دست را افزایش می دهد.

۱۵. نگرش بهبود یافته

هنگامی که یک پزشک تشخیص می دهد که آیا فردی از اضطراب یا افسردگی رنج می برد، معمولا ورزش را برای کاهش اضطراب و کاهش استرس توصیه می کند. ورزش ماهیچه ها را شل می کند و با کاهش استرس، خلق و خوی را بهبود می بخشد.

۱۶. توسعه حافظه

طبق تحقیقات، کسانی که ورزش می کنند با افزایش سن کمتر حافظه خود را از دست می دهند. ورزش باعث تقویت مغز به خصوص والیبال می شود که در مغز کار می کند و سلول های مغز را به چشم و بدن متصل می کند. هر تمرینی که سلول های مغز را تحریک کند حافظه را بهبود می بخشد.

چند نکته برای شروع والیبال

  • تغذیه و تغذیه مناسب: بدن ورزشکاران به انرژی زیادی نیاز دارد و توصیه می شود مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی مصرف کنند.
  • استراحت کافی: خواب کافی برای بهبود و حفظ تصویر بدنی سالم ضروری است.
  • قبل از ورزش بدن خود را گرم کنید: گرم کردن قبل از ورزش بسیار مهم است، به خصوص برای ورزش های سنگین مانند والیبال.
  • صبور باش: متخصص بودن در والیبال نیاز به تمرکز و صبر دارد.
  • آب کافی بنوشید: ورزشکار در حین ورزش آب زیادی از دست می دهد که باید با نوشیدن مایعات آن را جبران کند.
  • به باشگاه ها و باشگاه های محلی بپیوندید: برای تقویت مهارت های والیبال خود، باید به طور منظم تمرین کنید، بنابراین بهتر است در یک تیم محلی باشید یا به یک تیم مدرسه بپیوندید.

او می گوید

والیبال یک ورزش پرطرفدار است که فواید زیادی دارد، از افزایش آمادگی جسمانی گرفته تا بهبود حافظه و بهبود خلق و خو. بازی جذاب تیم والیبال ایران باعث محبوبیت این بازی در کشورمان شده است.

چقدر تکنیک های والیبال را می شناسید؟ آیا عضو یک تیم هستید و به طور منظم تمرین می کنید؟ اگر نکاتی برای بهبود مهارت های والیبال خود دارید، لطفا در قسمت نظرات بنویسید.

هشدار! این مقاله فقط جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید. اطلاعات اضافی div: خالی {نمایش: هیچ؛}]]> اصول و روش‌های کاملاً کاربردی برای یادگیری سریع‌تر و پایدار هر زبان جدید