همه چیز درمورد کالری پیراشکی که باید بدانید! آیا پیراشکی غذای سالمی است؟- rdiet.ir


چرا میخواهید به یک رژیم غذایی پایبند باشید یا بهتر بپرسیم « هدف شما از تناسب اندام چیست؟» وقتی صحبت از این مسائل می شود خیلی از نکات ریز به چشم می آید و شاید حتی لازم باشد برای خوردن یک تکه کیک خانگی حساس باشید یا بخواهید کالری پیراشکی ساده را هم بدانید.

ورود به اپلیکیشن

rdiet.ir در کنار شماست! فقط کافی است روی دکمه بالا کلیک کنید تا پس از دانلود رایگان اپلیکیشن rdiet.ir، صفحه زیر برایتان باز شود.

برنامه ریزی برای تناسب اندام با اپلیکیشن rdiet.ir

پیراشکی معمولا از جمله غذاهای سالمی است که مواد مغذی زیادی را در خود گنجانده. اگرچه درشت مغذی های موجود در یک پیراشکی بیشتر شامل کربوهیدرات ها و چربی ها می شود. بنابراین اگر به فکر یک رژیم لاغری اصولی برای تنظیم وزن درست هستید، نمیتوانید روی کالری پیراشکی چندان حساب کنید. ولی درکل یک غذای خوشمزه است به شرط رعایت حد تعادل!

ما در این مقاله قصد داریم ابتدا کمی درمورد کالری پیراشکی با شما حرف بزنیم و در قسمت های بعدی توصیه های بیشتری را در مورد روش مصرف این غذای خوشمزه با توجه به هدف شما برای حفظ تناسب اندام در اختیارتان قرار بدهیم.

نکاتی در مورد کالری پیراشکی و ارزش غذایی آن

هر صد گرم پیراشکی گوشت متوسط این میزان از کالری زیر را دربر میگیرد:

  • انرژی: 76 کیلوکالری
  • کربوهیدرات: 6/5 گرم
  • پروتئین: 6/4 گرم
  • چربی: 9/3 گرم

ارزش غذایی پیراشکی به ازای صد گرم

  • آب: 51/41 گرم
  • فیبر: 59/0 گرم
  • قند: 65/0 گرم
  • کلسترول: 12/57 میلی گرم
  • ویتامین A: 37/31 میکروگرم
  • ویتامین D: 10/0 میکروگرم
  • ویتامین E: 08/5 میلی گرم
  • ویتامین K: 88/23 میکروگرم
  • ویتامین C: 55/1 میلی گرم
  • ویتامین B1 (تیامین): 08/0 میلی گرم
  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین): 24/0 میلی گرم
  • ویتامین B3 (نیاسین): 96/4 میلی گرم
  • ویتامین B4 (کولین): 42/47 میلی گرم
  • ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید): 76/0 میلی گرم
  • ویتامین B6: 30/0 میلی گرم
  • ویتامین B9 (فولات): 93/12 میکروگرم
  • ویتامین B12: 40/0 میلی گرم
  • کلسیم: 01/109 میلی گرم
  • آهن: 08/1 میلی گرم
  • منیزیم: 63/20 میلی گرم
  • فسفر: 63/197 میلی گرم
  • پتاسیم: 96/164 میلی گرم
  • سدیم: 84/1191 میلی گرم
  • روی: 60/1 میلی گرم
  • مس: 07/0 میلی گرم
  • منگنز: 07/0 میلی گرم
  • سلنیم: 37/19 میکروگرم

چه تعداد پیراشکی در هر وعده میتوانم بخورم؟

با دانستن کالری پیراشکی حالا وقت آن رسیده که رژیم کالری شماری تان را به یاد آورید و ببینید چند عدد از این خوشمزه فریبنده را در هر وعده میتوانید بخورید.

همانطور که میدانید برای رسیدن به تناسب اندام در هر رژیم غذایی باید یک اصل را همیشه در نظر داشته باشید و آن « تعادل» است. در این بخش از مقاله دقیقا میخواهیم به اصل تعادل بپردازیم.

چگونه میتوانم کالری پیراشکی را تنظیم کنم؟

فراموش نکنید که وقتی رژیم غذایی شما بیشتر شامل کربوهیدرات ها و چربی ها باشد ( همان رژیم محبوب آمریکایی ها!) دردسرهای زیادی به زودی به سراغتان خواهد آمد.

دلیل این چاقی، چربی بیشتر و کربوهیدرات بالاتر است که معمولا کالری بیشتری را هم جذب بدنتان میکند و این یعنی زمینه قوی تر برای پرخوری و دریافت کالری بیشتر. این هدف شما برای تناسب اندام است؟!

 

این دو درشت مغذی از جمله موادی هستند که با خوردن آنها کمتر احساس سیری میکنید درحالیکه با خوردن پروتئین چنین اتفاقی نمی افتد و سیری بیشتری به سراغتان خواهد آمد.

این نکات را نوشتیم تا بگوییم پیراشکی غیرگوشتی به دلیل کمبود پروتئین، تبدیل به غذایی می شود که با زیاده روی در خوردن آن دچار افزایش وزن و بیماری های مرتبط به آن خواهید شد.

بنابراین لازم است وقتی به سراغ پیراشکی می روید کالری پیراشکی را در نظر بگیرید و بررسی کنید که هر وعده آن قرار است چه مقدار کالری به بدنتان برساند. البته ناگفته نماند که حتما این اندازه گیری باید متناسب با میزان کل کالری دریافتی شما در روز باشد.

هدف شما باید دریافت 35% کربوهیدرات، 40% پروتئین و 25% چربی از خوردن هروعده پیراشکی باشد.

تفاوت کالری پیراشکی سرخ شده با روش های پخت دیگر

اگر مایل هستید که در برنامه غذایی تان پیراشکی را هم بگنجانید درنظر داشته باشید که پیراشکی سرخ شده در روغن را توصیه نمیکنیم. بلکه میتوانید به روش پخت در فر یا با روغن کم آن را درست کنید.

میزان کالری دریافتی روزانه خود را بشناسید

شاید بهتر باشد با جزئیات بیشتری به موضوع بپردازیم تا بتوانید نسبت کالری دریافتی روزانه خود را بشناسید و بدین ترتیب به اهداف خود برای تناسب اندام برسید. در این مورد باید به مرحله تعادل انرژی اشاره کنیم.

در تعادل انرژی مشخص می شود که شما چه مقدار کالری برای تثبیت وزن، افزایش یا کاهش چربی بدن نیاز دارید. برای این کار میتوانید از روش آزمون و خطا ( ارزیابی محاسباتی برای رسیدن به یک میزان مشخص پس از چند بار آزمون و خطا) کمک بگیرید.

چگونه کالری پیراشکی را بسوزانم؟

با تمام این اوصاف شما به هرحال از بین انواع روش های کالری سوزی، به فعالیت بدنی مشخصی نیاز دارید که مقدار کالری دریافتی خود را مصرف کنید. ورزش های زیر توصیه rdiet.ir به شماست که با انجام آنها در زمانبندی های مشخص میتوانید کالری پیراشکی را بسوزانید:

پیاده روی ( 8/4 کیلومتر در ساعت): 18 دقیقه

 

 

دویدن ( 6/9 کیلومتر در ساعت): 6 دقیقه

دوچرخه سواری ( 16 کیلومتر در ساعت): 9 دقیقه

منبع:  nutritionix، fda، aspirefitnesswalnut

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟