میزان غذای سالم و کالری آلبالو و میزان کار لازم برای سوزاندن آنها


میوه های تابستانی دارای رنگ ها و لعاب های فراوان و ساختارهای فراوان هستند. گیلاس یکی از محبوب ترین میوه های تابستانی مردم ایران است که به هر شکل و شکلی می خورند. به صورت میوه، خشکبار، مربا، آلبالو پلو، خورش آلبالو و … باید از خود بپرسید که آلبالو چه خواصی دارد؟ گیلاس چند کالری دارد؟ آیا می توان این میوه را در رژیم لاغری مصرف کرد؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

آیا می خواهید یکی از غذاهای مورد علاقه خود را بخورید و دوباره وزن کم کنید؟

همین الان اپلیکیشن نعنا را نصب کنید تا بدون محدودیت غذایی ۵ کیلوگرم ماهی کم کنید 💪

کالری گیلاس

هر لیوان گیلاس حدود 70 کالری در بدن شما تامین می کند که به راحتی در فعالیت های روزانه مانند صحبت کردن، فکر کردن و خوابیدن از آن استفاده می کنید. البته این تعداد کالری مربوط به گیلاس تازه است. آلبالو خشک کالری بالایی دارد.

خواص آلبالو علاوه بر کالری آن

گیلاس علاوه بر گیلاس کم کالری، سرشار از ویتامین است. ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C، تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، کولین (B4)، اسید پانتوتنیک (B5)، ویتامین B6 در گیلاس یافت می شود. کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و سایر مواد معدنی موجود در گیلاس.

قند خون را کنترل کنید

افراد مبتلا به دیابت به خوردن بیش از حد میوه های تابستانی کاهش می یابد. به دلیل قند بالا و شاخص گلیسمی بالا نمی توانند میوه هایی مانند هندوانه، طالبی، زردآلو و … بخورند. در واقع، این میوه سرشار از قند است که برای افراد دیابتی خطرناک است و در برخی موارد می تواند آنها را بدتر کند. اما گیلاس میوه ای را می توان بدون نگرانی در مورد قند بالا خورد. آنتوسیانین یکی از ترکیبات موجود در گیلاس است که باعث افزایش تولید انسولین در بدن می شود. افراد دیابتی برای کنترل قند خون می توانند با مشورت پزشک، گیلاس، آب آلبالو یا آلبالو خشک را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

در برابر سرطان

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها اولین دشمن سرطان هستند و از رشد توده های سرطانی در بدن جلوگیری می کنند. مصرف گیلاس خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. آلبالو سرشار از فیبر است که روده ها را تمیز می کند.

آرامش

گول ظاهر قرمز گیلاس ها را نخورید! زیرا برای درمان بی خوابی و بی خوابی می توانید گیلاس بخورید. ملاتونین ماده ای است که هنگام خواب از بدن دفع می شود و باعث احساس خواب آلودگی می شود. ملاتونین همچنین در گیلاس یافت می شود و جایگزین مناسبی برای قرص های خواب آور برای افراد مبتلا به بی خوابی یا کم خوابی است. برای داشتن خوابی راحت، قبل از خواب یک لیوان آب آلبالو بنوشید.

حافظه قوی

برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر در بزرگسالی گیلاس بخورید! ترکیبات موجود در گیلاس عملکرد مغز و حافظه را بهبود می بخشد.

خواص ضد التهابی

مصرف گیلاس به هر شکلی که باشد به دلیل وجود ترکیبات ضد التهابی در آن از بروز بیماری هایی مانند نقرس و روماتیسم جلوگیری می کند. خواص ضد درد آلبالو برای افراد مبتلا به آرتروز و درد مفاصل نیز مفید است. استفاده از گیلاس به پیشگیری و کند کردن روند بیماری کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که گفته شد گیلاس سرشار از ویتامین C است ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. افرادی که گیلاس یا آب آلبالو می خورند کمتر به عفونت های باکتریایی مبتلا می شوند.

کمک به بینی تیز

گیلاس به اندازه هر میوه دیگری کم کالری است.

ویتامین A موجود در گیلاس در تقویت چشم موثر است. به همین دلیل خوردن گیلاس برای تقویت چشم به کودکان و خردسالان توصیه می شود. گیلاس از بیماری های چشمی مانند پیرچشمی یا آب مروارید محافظت می کند. بنابراین بهتر است افراد در سنین بالا از این میوه استفاده کنند.

برای درمان نقرس مفید است

خواص ضد التهابی این میوه می تواند به درمان نقرس کمک کند. خوب است بدانید که نقرس باعث درد شدید و ناگهانی می شود. این وضعیت به دلیل سطح بالای اسید اوریک در خون رخ می دهد. مطالعه ای که در سال 2018 انجام شد نشان داد که خوردن گیلاس می تواند به حفظ سطح اسید اوریک در خون افراد کمک کند.

مطالعه ای که در سال 2012 انجام شد نیز نشان داد که خوردن عصاره گیلاس یا خوردن میوه تازه آن نقرس را تا 35 درصد در دو روز کاهش می دهد. این اثر بدون توجه به جنسیت، وزن، پورین، مصرف الکل و داروهای ضد افسردگی.

نویسندگان مطالعه 2018 نشان داده‌اند که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است و یافته‌ها امیدوارکننده هستند.

برای سلامت قلب مفید است

اگر مقالات قسمت لاغری سایت را مطالعه کنید متوجه می شوید که به طور کلی انواع میوه ها و سبزیجات چربی اشباع کمی دارند و به همین دلیل بهترین غذا برای قلب هستند. با این حال، آلبالو می تواند در رژیم غذایی سالم قلب بسیار مهم باشد زیرا توانایی کاهش فشار خون را دارد.

یک مطالعه در سال 2018 بارها نشان داده است که محصولات مختلف مرتبط با گیلاس فشار خون را کاهش می دهند. چنین مطالعه قدیمی روی زنان مبتلا به دیابت نیز نشان داد که خوردن 40 گرم آلبالو در روز به مدت 6 هفته به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش می دهد.

باید اضافه کنیم که فشار خون بالا یکی از مهم ترین عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است.

قابل درک است که این میوه حاوی تعدادی مواد مغذی دیگر است که ممکن است به فشار خون کمک کند. از جمله پلی فنل ها و پتاسیم هستند. پلی فنول ها آنتی اکسیدانی هستند که از آسیب اکسیداتیو به بدن جلوگیری می کنند. مطالعه ای که در سال 2018 انجام شد نشان داد که افزایش مصرف این ماده منجر به کاهش فشار خون می شود.

خوب است بدانید 100 گرم گیلاس سبز شیرین حدود 5 درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم یعنی 4700 میلی گرم را در خود دارد. مصرف کافی این ماده معدنی برای اندازه گیری فشار خون مفید است.

او باید پس از ورزش بهبود یابد

ورزش منظم یکی از پیامدهای سبک زندگی سالم است. با این حال، ورزش شدید می تواند منجر به درد و درد عضلانی شود، به خصوص اگر به گونه ای انجام شود که باعث آسیب شود.

یک مطالعه جامع در سال 2020 در مورد مشارکت افرادی که 7 تا یک روز و نیم قبل از ورزش آلبالو استخراج شده از پودر یا آب میوه مصرف می کردند، نشان داد که استفاده از این عصاره ها استقامت فرد را در حین ورزش بهبود می بخشد. این اثر احتمالاً به دلیل شاخص گلیسمی پایین و خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و تقویت کننده گردش خون است. البته دانشمندان برای ارزیابی کاهش زمان بهبودی پس از ورزش به تحقیقات بیشتری نیاز دارند.

نتایجی که اظهار شده

با دانستن محتوای کالری گیلاس، باید اضافه کنم که شواهدی وجود دارد که خوردن یا نوشیدن منظم گیلاس و آب آن ممکن است اثرات مفیدی بر سلامت قلب انسان، بهبود کیفیت خواب و کاهش التهاب داشته باشد.

افرادی که مشکلات خاصی مانند فشار خون بالا یا نقرس دارند بهتر است از این میوه استفاده کنند. با این حال، با توجه به تمام ارزش غذایی گیلاس، هنوز رژیم غذایی خاصی وجود ندارد که بتواند به درمان این بیماری کمک کند. این به دلیل نقش عوامل بسیاری در سلامت انسان از جمله تغذیه سالم، تناسب اندام، سلامت روان و ژنتیک است.

منبع: medicalnewstoday

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟