لاغری پهلو با 3 راه حل اساسی برای همه


لاغری پهلو می تواند به داشتن اندامی زیبا و جذاب کمک کند. برجستگی پهلوها می تواند به طور کلی تناسب اندام را مختل کند و می تواند یکی از مشکلات مهم بسیاری از افرادی که قصد کاهش وزن را دارند به حساب آید.
اما نگران نباشید!
امروزه راه های زیادی برای کاهش اضلاع وجود دارد که می توانید از بین آنها بهترین را انتخاب کنید. با این مقاله همراه باشید تا راه حل های درست و غلط برای این منظور را با هم بررسی کنیم.

در مورد سوزش پهلو اشتباه نکنید

برای بسیاری از افراد پیش آمده که در برنامه های کاهش وزن هستند و وزنشان در حال کاهش است. بازوها ضعیف و عضلانی می شوند. آنها احساس سبکی می کنند اما کناره ها همچنان در جای خود باقی می مانند.

از آنجا که بسیاری از افراد تمایل به لاغری موضعی در ناحیه پهلو دارند، راه حل هایی را ترویج می کنند. از جمله این راهکارها می توان به فعالیت بدنی و ورزش اشاره کرد. آنها اغلب ورزش های پهلو را انتخاب می کنند و این حرکات را به امید آب شدن چربی در این ناحیه انجام می دهند.

اما باید به خاطر داشته باشید که ورزش منظم و تمرکز روی یک ناحیه به تقویت عضلات آن ناحیه کمک می کند. همچنین، عملکرد جزء محلول در چربی تحت تأثیر عوامل متعددی است.

اگر سعی می کنید و به طور مکرر تمرین می کنید تا پهلوی خود را کاهش دهید، باید عوامل مختلفی را در کنار آن داشته باشید. اگر ورزش کنید و رژیم غذایی خود را به درستی دنبال کنید، چربی از تمام قسمت های بدن از بین می رود. اما وقتی بیشتر روی یک قسمت تمرکز می کنید، عضلات آن قسمت را قوی تر می کنید. این موضوع باعث می شود فرآیند کاهش چربی پهلو با شکست مواجه شود.

مطالب پیشنهادی: آیا با سرکه سیب می توان لاغر شد؟ (6 اثر سرکه در چربی سوزی)

علل چاقی را بشناسید

  • مصرف الکل و تنباکو
  • مصرف نادرست شکر
  • خوردن نامتعادل و زیاده روی
  • خوردن شام دیرهنگام
  • خوردن غذاهای شور، سرخ شده و چرب
  • فعالیت بدنی کم
  • هیدراته نگه داشتن بدن
  • عدم خواب کافی در شب
  • از مصرف میوه و سبزیجات خودداری کنید

برای کاهش وزن چه باید کرد؟

چربی پهلو یکی از آن چربی های سرسختی است که افراد اغلب برای از دست دادن آن تلاش می کنند. اما برای رسیدن به نتیجه خوب باید روی راه های دیگر تمرکز کنید. در مرحله بعد، ما چند روش موثر برای کاهش چربی دور پهلو را به شما خواهیم گفت. با ما بمان.

1. برای کاهش وزن چه بخوریم؟

یکی از مهم ترین بخش های کاهش وزن و کاهش سایز دور کمر این است که بدانید کدام غذاها برای شما مناسب هستند. برای این منظور به نکات زیر توجه کنید:

آب بنوشید
نوشیدن 8 تا 12 لیوان آب به کاهش دور کمر کمک می کند. به خصوص اگر نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان آب گرم بنوشید از پرخوری جلوگیری می کنید.

بلغور جو دوسر بخورید
این غذا به بهبود متابولیسم کمک می کند.

کاهو بخور
کاهو یکی از بهترین سبزیجات برای احساس سیری و دریافت فیبر است. این دو چیز به جلوگیری از پرخوری کمک می کند، بنابراین می توانید سریعتر وزن کم کنید.

از ادویه جات استفاده کنید
برخی ادویه ها به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارند به کاهش چربی انباشته شده در شکم و پهلو کمک می کنند. آنها حتی بر افزایش متابولیسم بدن نیز تأثیر می گذارند. بهتر است از چیزهایی مانند دارچین، فلفل، زنجبیل و زردچوبه در غذا یا نوشیدنی خود استفاده کنید.

با فیبر ادامه دهید
خوردن یک رژیم غذایی متعادل از فیبر بهترین راه برای کاهش چربی بدن است. گزینه هایی مانند کاهو، کلم، نخود فرنگی، گوجه فرنگی، خیار و غیره. می تواند کنترل مواد غذایی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این، آنها ویتامین ها و مواد معدنی خاصی را برای بدن فراهم می کنند و باعث چربی سوزی می شوند.

مقداری پروتئین دریافت کنید
منابع پروتئینی مانند تخم مرغ و گوشت می توانند مدت طولانی تری ما را سیر نگه دارند. پروتئین همچنین به تعادل سطح قند خون کمک می کند.

از شکلات تلخ کمک بگیرید
یکی از بهترین گزینه ها برای خوردن، شکلات تلخ است. شما باید بیش از 90 درصد را انتخاب کنید تا کالری و چربی اضافی به بدن برسد. از این غذا کمک بگیرید زیرا حاوی کافئین است تا نتایج خوبی برای کاهش وزن داشته باشید. البته نباید زیاده روی کرد.

مطالب پیشنهادی: آیا تاثیر کاهش وزن بر کم خونی جدی است؟ 5 راه برای پیشگیری

2. برای کاهش وزن چه نخوریم؟

علاوه بر غذاهای مجاز و مفیدی که می توان برای این منظور استفاده کرد، غذاهایی نیز وجود دارد که برای رسیدن به این هدف باید از مصرف آنها پرهیز کنید. به وقتش خواهید فهمید.

آب میوه نخورید
میوه بخورید، اما تا حد امکان از آب میوه های صنعتی پرهیز کنید. آب میوه ها حاوی فیبر زیادی نیستند و قند بیشتری را به بدن می رساند.

غلات تصفیه شده را نخرید
نان سفید و غلات تصفیه شده کربوهیدرات و قند زیادی را برای بدن فراهم می کند. با خوردن این گروه غذایی قند به سرعت بالا رفته و به سرعت کاهش می یابد. در نتیجه خیلی سریع احساس گرسنگی خواهید کرد. بهتر است نان و غلات کامل تهیه و مصرف شود.

از گوشت و لبنیات پرچرب خودداری کنید
سعی کنید لبنیات و گوشت کم چرب تهیه کنید. در مرحله بعد، باید از منابع سالم چربی برای تامین چربی مورد نیاز بدن استفاده کنید. گزینه هایی مانند زیتون، روغن زیتون، روغن ماهی و … مناسب ترین گزینه ها هستند.

از غذاهای فست فود و سیب زمینی سرخ شده خودداری کنید
فست فودها، به خصوص سیب زمینی سرخ شده، مقدار مناسبی از مواد مغذی را برای بدن تامین نمی کنند. آنها فقط کالری بالایی برای بدن فراهم می کنند که در نهایت در معده و پهلوها جمع می شوند.

3. کالری بیشتری بسوزانید

برای دستیابی به تغذیه لاغر و پایه، باید کالری سوزی را از طریق فعالیت بدنی جدی بگیرید. متابولیسم بدن اکثر افراد با یکدیگر متفاوت است. شاید یک نفر بتواند با یک ماه تلاش به نتیجه دلخواه برسد اما یک نفر دیگر به چندین ماه تلاش نیاز دارد.
پس باید سعی کنید هر روز فعالیت بدنی داشته باشید و به طور منظم و مداوم ادامه دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

یادداشت های اضافی

راه های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد. امروزه از محلول های موضعی مانند لیزر و جراحی نیز برای این منظور استفاده می شود. اما باید به خاطر داشته باشید که در نهایت در کنار این راهکارها باید یک برنامه غذایی اساسی نیز داشته باشید تا به نتیجه مطلوب برسید.

این مقاله توسط تیمی از ویراستاران از منابع مختلف گردآوری شده است و صرفا جهت آشنایی شما با موضوع مورد بحث تهیه شده است. ما هیچ گونه تایید یا رد این محتوا را تضمین نمی کنیم.