فواید ورزش گروهی برای سلامت جسمی و روانی


ورزش فواید بسیاری برای سلامتی دارد: فشار خون و قند را کاهش می دهد و خواب را بهبود می بخشد. اگر به صورت گروهی ورزش کنید، این مزایا افزایش می یابد. تحقیقات نشان می دهد که ورزش گروهی مفیدتر از ورزش انفرادی است. بنابراین اگر فقط ورزش کنید، خود را از بسیاری از فواید سلامتی محروم می کنید. در ادامه، مزایای ورزش های گروهی را فهرست می کنیم. شاید با خواندن این مقاله انگیزه شرکت در کلاس های ورزشی و ورزشی با دیگران را نیز در خود ایجاد کنید.

1. بهبود سلامت روان

ورزش فواید بسیاری برای سلامت روان دارد. از فواید ورزش می توان به بهبود خواب و خلق و خو، تقویت میل جنسی و افزایش سطح انرژی و هوشیاری ذهنی اشاره کرد. در مطالعه دیگری، محققان مزایای ورزش گروهی را برای دانشجویان پزشکی بررسی کردند، گروهی که به شدت استرس دارند و می‌توانند از ورزش منظم بهره ببرند.

در این مطالعه 69 دانشجوی پزشکی به سه گروه ورزشی تقسیم شدند. در گروه اول یک برنامه گروهی 30 دقیقه ای که شامل تقویت عضلانی متوسط ​​و تمرینات بدنی فعال (و ورزش های بیشتر در صورت لزوم) حداقل یک بار در هفته انجام می شود. گروه دیگر حداقل دو بار در هفته به تنهایی یا با دو یا چند دوست ورزش می کردند. در گروه سوم دانش آموزان بازی نداشتند و پیاده یا دوچرخه سواری می کردند تا به هر کجا که می خواهند بروند.

در ابتدای مطالعه و هر چهار هفته، محققان سطح استرس درک شده و کیفیت سلامت روانی، جسمی و عاطفی دانش آموزان را اندازه گیری کردند. در ابتدای مطالعه، سطح این معیارهای سلامت روان برای همه دانشجویان تقریباً یکسان بود.

پس از 12 هفته، ورزشکاران گروه اول در هر سه نوع کیفیت زندگی بهبود یافتند و سطح استرس آنها نیز کاهش یافت. ورزشکاران گروه دوم تنها از نظر کیفیت ذهنی زندگی بهبود یافتند، در حالی که حدود یک ساعت در هفته نسبت به ورزشکاران گروه اول ورزش کردند. در گروه سوم یا گروه کنترل، سطح استرس یا کیفیت زندگی تغییر معنی داری نداشت.

اما این مطالعه دارای محدودیت هایی از جمله تعداد کم شرکت کنندگان و محدودیت آن برای دانشجویان پزشکی بود. همچنین دانش آموزان مجاز به انتخاب تیم ورزشی خود هستند. بنابراین، ممکن است تفاوت های فیزیکی یا شخصیتی بین تیم و ورزشکاران فردی وجود داشته باشد که می تواند نتایج را تحت تأثیر قرار دهد.

2. افزایش تحمل درد و ناراحتی

برخی از تحقیقات بر تأثیر ورزش گروهی، به ویژه تمرینات ساختاریافته، بر تعامل اجتماعی، تحمل درد و عملکرد ورزشی متمرکز هستند. در این مطالعه در سال 2013، محققان از مردم خواستند تا به مدت 45 دقیقه روی یک دستگاه قایقرانی ورزش کنند. پس از پایان جلسه، کسانی که از حرکت گروهی و سازماندهی شده استفاده کردند نسبت به کسانی که به صورت انفرادی از آن استفاده کردند، تحمل درد بیشتری داشتند. تفاوتی در افزایش توانایی مدیریت درد هم تیمی ها چه با هم تیمی های خود و چه با غریبه ها وجود نداشت.

محققان بر این باورند که افزایش تحمل درد می تواند به دلیل ترشح بیشتر اندورفین (هورمون های احساس خوب) ناشی از ارتباطات بین فردی در حین ورزش باشد. به این نوع حرکات هماهنگ، همگامی رفتاری می گویند که در سایر فعالیت های گروهی مانند بازی، اجرای مراسم مذهبی و رقص نیز قابل انجام است.

در یک مطالعه در سال 2015، بازیکنان راگبی که حرکات خود را در حین گرم کردن هماهنگ می کردند، در تست های استقامتی بعد از گرم کردن عملکرد بهتری داشتند. این ورزشکاران بخشی از یک تیم راگبی نزدیک و متحد بودند. محققان بر این باورند که حرکت ترکیبی در طول دوره گرم کردن، پیوندهای اجتماعی موجود بین آنها را تقویت کرد.

محققان نوشتند: “ترکیب ممکن است درک ورزشکاران از درد و ناراحتی ناشی از خستگی را تغییر دهد… ترکیب باعث شد شرکت‌کنندگان سخت‌تر کار کنند و عملکرد بهتری داشته باشند.” بنابراین اگر همگام با دوچرخه سواران اطراف خود رکاب بزنید، می توانید از قدرت ارتباط استفاده کنید.

3. تشویق شما به ورزش

دیگران می توانند بر خلق و خو و واکنش عاطفی ما به ورزش تأثیر بگذارند. یعنی می توانند بر احساس ما نسبت به ورزش تاثیر بگذارند و ما را به ورزش علاقه مند کنند. وقتی با افرادی که به طور منظم ورزش می کنند رابطه داریم، ورزش را مثبت، طبیعی، مطلوب و ممکن می بینیم.

همه ما به طرق مختلف تحت تأثیر افراد اطراف خود هستیم. شناخت فردی که وزنه می‌زند یا در کلاس اسپینینگ شرکت می‌کند، بر طرز فکر و احساس ما در مورد ورزش تأثیر می‌گذارد.

4. تشویق

انگیزه های مختلفی وجود دارد که تعیین می کند آیا ما در شروع و ادامه ورزش موفق هستیم یا خیر. ورزش گروهی این انگیزه ها را تقویت می کند.

بالاترین شکل انگیزه، انگیزه درونی است. انگیزه درونی به این معنی است که ما کاری را انجام می دهیم زیرا سرگرم کننده، رضایت بخش یا هر دو است. اگر دوست دارید ورزش کنید، آن را انجام ندهید زیرا بعد از آن احساس خوبی دارید، به احتمال زیاد به ورزش ادامه دهید. ورزش گروهی می تواند این لذت را ایجاد کند، حتی اگر خود تمرین سخت یا ناخوشایند باشد. ورزش گروهی باعث می شود که کار کردن به یک فعالیت اجتماعی سرگرم کننده تبدیل شود و شما را به انجام آن ادامه دهد.

ورزش های تیمی همچنین برخی از نیازهای اساسی روانی را برآورده می کند. هر نوع بازی به فرد کمک می کند تا بر انتخاب های خود کنترل داشته باشد. اما حمایت اجتماعی از یک گروه می تواند حس استقلال را تقویت کند. علاوه بر این، ورزش های گروهی می توانند احساس کنترل و شایستگی را افزایش دهند، به عنوان مثال، زمانی که در چرخش یا ایروبیک خوب شویم. بدون شک ورزش های گروهی ارتباط ما را با دیگران افزایش می دهد. ما به طور طبیعی انتخاب می کنیم که رفتارهای رضایت بخشی را ادامه دهیم و ادامه این رفتارها سلامت روان را نیز بهبود می بخشد.

اما اگر انگیزه ما بیرونی باشد، ورزش برایمان چندان جالب نیست. مثلاً وقتی شخصی از ما می‌خواهد که ورزش کنیم یا ورزش کنیم تا وزن کم کنیم و سالم شویم. ما کمتر به برنامه تناسب اندام پایبند هستیم و کمتر احساس رضایت می کنیم. وقتی عوامل خارجی ناپدید می شوند، مثلاً وزن ما به محدوده مناسب می رسد یا دیگر به وزن خود اهمیت نمی دهیم، انگیزه ورزش از بین می رود.

5. عادت کردن به ورزش

ورزش در گروه کل فرآیند را آسان تر و مبتنی بر تمرین می کند. دوستان می توانند راهنمای ما و پاداش ورزش باشند.

اول، ما به دیگران نگاه می کنیم تا یاد بگیرند چگونه حرکت کنند. این طبیعت انسان است که رفتار او را از اطرافیانش تقلید کند. وقتی می بینیم دیگران سخت کار می کنند، به توانایی خود در ورزش ایمان داریم. روانشناسان به این خود کارآمدی می گویند. آن وقت ممکن است در رفتار خود از دیگران تقلید کنیم. این به ویژه هنگام شروع یک برنامه ورزشی جدید مهم است، زیرا اعتقاد به توانایی شما برای شرکت در کلاس یوگا تعیین می کند که آیا آن را امتحان کنید یا خیر.

علاوه بر این، دوستان می توانند سایر موانع ورزش را از بین ببرند. یک دوست تمرینی می تواند یادآور یا تشویق باشد، تعهد ما به ورزش را افزایش دهد و حتی به ما کمک کند در جلسات ورزشی شرکت کنیم، مانند بردن ما به باشگاه یا ارسال لینک به کلاس های ورزشی آنلاین.

فشار رقابتی را دست کم نگیرید. کمی رقابت دوستانه در تیم می تواند بر شدت تلاش ما بیفزاید.

عادت ها رفتارهای خودکاری هستند که لازم نیست انرژی زیادی را صرف انجام آن ها کنیم. آنها رفتارهای پیش فرض و ترجیحی ما هستند. ما آنها را بارها و بارها بدون استفاده از تمام انرژی خود انجام می دهیم. ورزش دوستان هم می توانند به ما کمک کنند. در عمل، نشانه باید باعث رفتار شود. دوستی که معمولاً به ما پیام می دهد تا در همان روز معمول در استخر ملاقات کنیم، می تواند یک سرنخ پیدا کند.

ما همچنین برای حفظ عادات به پاداش نیاز داریم. انگیزه عمیق برای ورزش کردن با دیگران می تواند پاداشی باشد که ورزش را به بخشی از برنامه روزانه ما تبدیل می کند.

6. چسبیدن به اعضای گروه و ورزش

شرکت در آموزش گروهی می تواند منجر به آموزش پایدارتر و انعطاف پذیرتر شود. مطالعات نشان داده است افرادی که در کلاس ورزشی خود با دیگران ارتباط بیشتری برقرار می کنند، در جلسات بیشتری شرکت می کنند، به موقع حاضر می شوند، کمتر احتمال دارد درس را ترک کنند، مقاومت بیشتری در برابر موانع دارند و به طور کلی از مزایای روانی بسیاری بهره مند می شوند. از آنجایی که ترک یک برنامه ورزشی معمول است و مشکلات به راحتی افراد را از برنامه ورزشی خود دور می کند، شرکت در ورزش های گروهی می تواند راهی عالی برای غلبه بر این مشکلات باشد.

اگر تصمیم دارید به یک تیم ورزشی بپیوندید، شباهت های سایر افراد تیم را از نظر سن، جنسیت و علایق در نظر بگیرید زیرا با افرادی که از بسیاری جهات به شما شبیه هستند، یک تیم متحد تشکیل می دهید و این تیم های متحد به هم می چسبند. بیشتر از دیگران به ورزش ادامه می دهند.

چگونه می توانید با حفظ فاصله ایمن از پشتیبانی گروهی برخوردار شوید؟

ورزش های گروهی می تواند تمام عناصر لازم برای یک زندگی موفق، شاد و فعال را فراهم کند. به خصوص اگر به دلیل شیوع ویروس کرونا و اثرات آن احساس انزوا می کنید، اکنون بهترین زمان برای انجام تمرینات گروهی از راه دور است. کلاس های مجازی می تواند جایگزینی برای آموزش حضوری باشد. شاید برای یافتن و دستیابی به آنها به انگیزه بیشتری نیاز داشته باشید یا مجبور شوید تجهیزاتی را بخرید که قبلاً در خانه نداشتید. اما کلاس‌های آنلاین مزایای بالقوه‌ای دارند، مانند انعطاف‌پذیری برنامه، تنوع فعالیت‌ها و انواع ورزش، و ارتباط با افرادی که از نظر فیزیکی دور هستند.

اخرین حرف

کلاس های گروهی زمانی خوب کار می کنند که اعضای گروه ارتباط برقرار کنند، اهداف مشترکی داشته باشند، با یکدیگر صحبت کنند و بازخورد بدهند، رقابت دوستانه داشته باشند و به طور کلی احساس کنند که به یک گروه تعلق دارند. ممکن است این شرایط را در همه کلاس های ورزشی پیدا نکنید. در کلاس هایی که افراد حاضر می شوند اینطور نیست، آنچه را که مربی می گوید انجام دهید، زیاد صحبت نکنید و در پایان کلاس را ترک کنید.

اما در نهایت ورزش بهتر از هیچ است. ورزش و فعالیتی را که دوست دارید پیدا کنید و به آن پایبند باشید: چه شرکت در یک کلاس ورزشی یا پیاده روی خودتان در طبیعت.

هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن مراجعه به پزشک یا متخصص ضروری است. اطلاعات بیشتر div:none {display: none;} ]]> اصول و روش های کاملا کاربردی برای یادگیری سریع و دائمی هر زبان جدید