طرز تهیه انواع دمنوش ها آرام کردن حواس است


از داروهای تسکین دهنده استرس گرفته تا داروهای مراقبت از پوست، دمنوش های گیاهی می توانند فواید شگفت انگیزی برای بدن ما داشته باشند. برخی از چای ها ترکیبی از گیاهان مختلف هستند که مستقیماً سیستم عصبی ما را هدف قرار می دهند و به کاهش و تعادل سطح استرس کمک می کنند. اما کدام دمنوش ها برای رفع استرس مفید هستند؟ ما وارد دنیای چای شده ایم و اینجا هستیم تا بهترین چای تسکین دهنده را ارائه دهیم.

چای ها برای آرامش حواس بهترین هستند

بسیاری از گیاهان حاوی انواع ترکیبات ضد التهابی طبیعی هستند که می توانند به عنوان چای برای آرامش اعصاب مصرف شوند. حتی استنشاق عطر چای می تواند به کاهش سطح استرس و ایجاد حالت آرامتر کمک کند. در این قسمت سه تا از بهترین دمنوش ها برای آرامش اعصاب را ارائه کرده ایم.

  • چای اسطوخودوس

عصاره اسطوخودوس از دیرباز در رایحه درمانی برای تقویت آرامش استفاده می شود. اخیراً تحقیقاتی در مورد خواص اسطوخودوس انجام شده است. به این ترتیب 60 بزرگسال مجبور به نوشیدن چای اسطوخودوس شدند و نتیجه نشان داد که این افراد با کاهش نقاط اضطراب از آرامش عاطفی بالایی برخوردار بودند.

  • چای کاه جو دو سر

در طب سنتی از چای جو دوسر برای کمک به آرامش و کاهش خستگی استفاده می شود. مطالعه ای روی افراد مسن نشان داد که چای جو دوسر به بهبود توجه و تمرکز آنها کمک می کند.

بیشتر مردم گل رز را به عنوان طعم دهنده به کیک، مربا و چای داغ اضافه می کنند. گلبرگ های رز منبع خوبی از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های C، A و E هستند و می توانند در آرام کردن احساسات مفید باشند.

استفاده از هر کدام از این دمنوش ها در رژیم غذایی برای کاهش وزن بسیار موثر است، زیرا دلیل پرخوری عصبی استرس و اضطراب است که باعث افزایش وزن ما می شود.

4 دمنوش گیاهی ضد استرس و اضطراب

در این قسمت 4 دمنوش گیاهی را معرفی کرده ایم تا علاوه بر لذت بردن از طعم و عطر این دمنوش ها، از مزایای کاهش استرس و اضطراب نیز بهره مند شوید.

امروزه بسیاری از مردم چای بابونه را به عنوان یک چای موثر برای کاهش وزن قبل از خواب می شناسند. با این حال، این گیاه به طور سنتی برای کاهش استرس و اضطراب استفاده می شود. چای بابونه استرس را در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر کاهش می دهد.

  • چای لیموناد

برخی از مطالعات انسانی نشان می دهد که آب لیمو تأثیر مثبتی بر خلق و خو و استرس دارد. در حال حاضر برای کاهش استرس و اضطراب می توانید از بادرنجبویه به شکل چای، قرص، قرص استفاده کنید.

  • چای نعنا

طبق تحقیقات، نعناع می تواند به کاهش استرس، آرامش معده، رفع یبوست، تقویت سیستم ایمنی و افزایش تمرکز کمک کند. حتی بوی نعناع تاثیر خوبی در کاهش اضطراب و استرس دارد.

  • چای سنبل الطیب

برای داشتن احساس انرژی در صبح، لازم است شب قبل بخوابید. چای سنبل الطیب به طور گسترده ای برای کاهش استرس و کمک به بهبود کیفیت خواب استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن چای سنبل الطیب نیم ساعت قبل از خواب به احساس آرامش کمک می کند.

طرز تهیه چای آرام کردن اعصاب است

در این قسمت دستوری برای آرام کردن احساسات آماده کرده ایم که علاوه بر کاهش استرس، سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت می کند. اما قبل از آن، باید بدانید که بابونه با وارفارین (کومادین) تداخل دارد. بنابراین اگر از داروهای شیمیایی استفاده می کنید، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

عناصر:

آب جوش: 4 فنجان

بابونه: 1 قاشق غذاخوری

زنجبیل تازه آسیاب شده: نصف قاشق چایخوری

لیمو: 1 عدد

عسل: 1 قاشق چایخوری

آب جوش، بابونه، زنجبیل، لیمو و عسل را در چایی که داغ نیست مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه دم کنید.

چای برای رفع بیقراری

اگرچه تهیه یک فنجان چای کار کوچکی به نظر می رسد، اما می تواند سبک زندگی ما را تغییر دهد. در روزهایی که به آرامش و آرامش روحی، جسمی و روحی نیاز داریم، می توانیم از چای اسطوخودوس با گل های معطر بابونه کمک بگیریم. این ترکیب برای آرام کردن سیستم عصبی معجزه می کند.

هزاران سال است که مردم به قدرت این دو گیاه اعتقاد دارند. در زمان های قدیم گیاه بابونه به عنوان سیب کوچک اسپانیا شناخته می شد و مردم آن را به عنوان چای ضد استرس می نوشیدند. همچنین مصریان باستان از اسطوخودوس به عنوان یک داروی گیاهی برای تقویت آرامش استفاده می کردند. بنابراین، با مخلوط کردن اسطوخودوس و بابونه به عنوان یک چای برای آرام کردن اعصاب، از مزایای مدیریت استرس بیشتری برخوردار شوید.

عناصر

1 قاشق چایخوری گل اسطوخودوس، خشک شده

1 قاشق چایخوری بابونه خشک شده

1 قاشق چایخوری برگ چای سبز

4 فنجان آب، در حال جوش

تمام مواد گیاهی را داخل قوری بریزید و بگذارید 6 دقیقه در آب جوش دم بکشد. سپس عسل یا برش های لیمو را برای طعم دادن به آن اضافه کنید.

سوالات متداول

بهترین زمان استفاده از چای برای آرام کردن اعصاب چه زمانی است؟

می توانید در طول روز از آن استفاده کنید، اما قبل از خواب بهترین زمان برای استفاده از آن است. زیرا خوابی راحت به شما می دهد و در کاهش استرس و اضطراب شما تاثیر بسزایی دارد.

علاوه بر چای، چه عوامل دیگری می توانند استرس را کاهش دهند؟

ورزش و تحرک، رفتن به دل طبیعت، گوش دادن به موسیقی آرام بخش، نفس های عمیق و یوگا موثرتر از نوشیدن چای است.

چکیده

گاهی اوقات سبک زندگی مدرن ما را دچار استرس و اضطراب می کند. در چنین مواقعی ممکن است برویم قهوه بخوریم. اما متاسفانه این نوشیدنی به دلیل سطح کافئین آن استرس را افزایش می دهد. نوشیدن دمنوش های آرام بخش مانند گل رز، بادرنجبویه، نعناع فلفلی و سنبل الطیب می تواند با کاهش سطح استرس شما را انرژی بخشد و جوان کند.