شکر نارگیل – جایگزینی سالم برای شکر یا یک دروغ بزرگ و چاق؟


شکر اضافه شده ناسالم است زیرا باعث می شود سطح قند خون به میزان قابل توجهی افزایش یابد. همچنین مواد مغذی ضعیفی دارد و تقریباً هیچ ویتامین یا مواد معدنی ندارد، اما این فقط نوک کوه یخ است.

یکی دیگر از دلایل احتمالی قند اضافه شده برای ناسالم بودن آن، میزان بالای فروکتوز آن است.

اگرچه همه دانشمندان متقاعد نشده اند که فروکتوز یک مشکل جدی در افراد سالم است، اکثر آنها موافقند که فروکتوز بیش از حد می تواند سندرم متابولیک را در افراد چاق افزایش دهد.۳، ۴).

شکر معمولی (ساکارز) ۵۰ درصد فروکتوز و ۵۰ درصد گلوکز است، در حالی که شربت ذرت با فروکتوز بالا تقریباً ۵۵ درصد فروکتوز و ۴۵ درصد گلوکز است.

علیرغم ادعاهای مکرر مبنی بر اینکه شکر نارگیل به طور موثری بدون فروکتوز است، از ۷۰ تا ۸۰ درصد ساکارز ساخته شده است که نصف فروکتوز است.

به همین دلیل، شکر نارگیل تقریباً همان مقدار فروکتوز را به اندازه شکر معمولی، گرم به گرم ارائه می دهد.

مصرف بیش از حد قندهای اضافه شده می تواند باعث انواع مشکلاتی مانند سندرم متابولیک، چاقی، دیابت و بیماری قلبی شود.

اگرچه قند نارگیل دارای مشخصات تغذیه ای کمی بهتر از شکر سفره است، اما اثرات سلامتی آن باید تا حد زیادی مشابه باشد.

از شکر نارگیل در حد اعتدال استفاده کنید، درست مانند شکر معمولی.

خلاصه

قند نارگیل سرشار از فروکتوز است. شواهد نشان می دهد که مصرف زیاد فروکتوز ممکن است سندرم متابولیک را در افراد چاق افزایش دهد.



Source link