زنان باردار برای صبحانه چه بخورند؟ (راهنمای بایدها و نبایدها) – نعنا


اگر باشد هفته های اول بارداری احتمالاً دلتنگ روزهای عادی خود شده اید! چگونه روزهایی را به خاطر می آورید که می توانستید بیشتر در رختخواب بمانید، بیشتر بخوابید و تناسب اندام داشته باشید از خوردن صبحانه خودداری کنید. اما اکنون همه چیز تغییر کرده و صبحانه به یکی از مهم ترین وعده های غذایی شما تبدیل شده است. پس بهتر است خواب دیدن را کنار بگذارید و برای اینکه بدانید زنان باردار برای صبحانه چه بخورند، هر چه زودتر شروع به خواندن این مقاله کنید!

برنامه را دانلود کنید

هفته های بارداری خود را به راحتی و در زمان کمتری در اپلیکیشن نعنا بررسی کنید. با برنامه را به صورت رایگان دانلود کنید شما می توانید به طور کامل به چرخه بارداری خود دسترسی داشته باشید و از تمام علائم، وضعیت مادر و جنین و نکاتی که باید بدانید مطلع شوید.

اطلاعاتی که از چرخه بارداری اپلیکیشن نعنا به دست می آورید.

زنان باردار در صبح چه بخورند؟

فراموش نکنید که وضعیت شما مانند قبل از بارداری نیست. بنابراین رژیم بارداری مثل غذای معمولی نخواهد بود. از آنجایی که صبحانه همیشه یکی از تاثیرگذارترین وعده های غذایی بوده است، اهمیت آن در 9 ماه بارداری شما دو چندان می شود.

فیبر بخورید

رژیم غذایی سرشار از فیبر، کلسترول را کاهش می دهد، قند خون را تثبیت می کند، شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و از یبوست جلوگیری می کند. از آنجایی که بدن شما به ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر در روز نیاز دارد، لازم است با صبحانه شروع کنید.

بهتر است به دنبال یک رژیم غذایی با چندین گرم فیبر در هر وعده غذایی باشید. غلات صبحانه، دانه چیا در اسموتی، اسفناج در املت، حبوبات و میوه های پر فیبر همراه با ماست گزینه های خوبی هستند اگر مطمئن نیستید برای صبحانه چه بخورید.

پروتئین را در نظر بگیرید

هر یک از وعده های غذایی روزانه شما باید حاوی پروتئین (حداقل 75 گرم در روز) باشد. زیرا جنین برای تقویت خود به اسیدهای آمینه نیاز دارد. از جمله ماست یونانی، دانه کتان، پنیر سویا (توفو)، تخم مرغ، کره بادام زمینی، املت با پنیر چدار و اسموتی های مختلف می توانند انتخاب های خوشمزه و هوشمندانه ای باشند.

کلسیم را فراموش نکنید

در طول روز هزار میلی گرم کلسیم شما هر روز به آن نیاز دارید تا از رشد استخوان های کودک و استحکام استخوان های خود اطمینان حاصل کنید. بنابراین آن دسته از مادرانی که نمی دانند زنان باردار باید صبحانه بخورند، صبحانه را با ماست غنی شده با کلسیم، پنیر، آب پرتقال مخلوط با کلسیم، نان کنجد، لوبیا، بادام، انجیر و توفو با اسفناج فراموش نکنند. هرگز نباید فراموش شود.

کل شخصیت ها شگفت انگیز هستند

با خوردن این نوع کربوهیدرات های پیچیده، نه تنها احساس سیری می کنید، بلکه مقدار مهمی از ویتامین های گروه B را که برای رشد کودک مناسب است، در اختیار بدن قرار می دهید.

زنان باردار در صبح چه بخورند؟

غلات کامل دارای مقدار مناسب فیبر، آهن و سایر مواد معدنی هستند. این غذا یکی از غذاهای پرطرفدار مخصوصاً برای آن دسته از افرادی است که معده حساسی دارند، زیرا غذایی نرم و سیر کننده است. نان سبوس دار، غلات صبحانه کم قند، جو دوسر و گرانولا از جمله این گروه غذایی هستند.

زنان باردار در صبح چه بخورند؟ زنگ!

خوب است بدانید که به عنوان یک مادر، دو بار مقدار فلز مورد نیاز یک زن به طور متوسط ​​(27 میلی گرم در روز) برای تامین اکسیژن مورد نیاز کودک شما نیاز دارد. غذاهای غنی از آهن عبارتند از میوه های خشک، جو دوسر، اسفناج، تخم مرغ، توفو و غلات صبحانه غنی شده با آهن.

شما وارد رژیم غذایی زن باردار نمی شوید

غذاهای زیر نه تنها در وعده صبحانه ممنوع هستند، بلکه باید در روزهای بارداری به طور کامل از مصرف آنها پرهیز کنید:

با کافئین زیاد خداحافظی کنید

از 200 میلی گرم کافئین در روز تجاوز نکنید! اما اگر روز شما بدون کافئین شروع نمی شود، به مقدار کمی در فنجان صبحگاهی خود بسنده کنید. همچنین در برخی از قهوه های بدون کافئین، آب گازدار و برخی از انواع چای و نوشیدنی های پروتئینی مراقب کافئین باشید. بهتر است به آنچه زنان باردار باید در وعده صبحانه بخورند اضافه کنیم، شکلات داغ و دمنوش های گیاهی بهترین راه برای بیدار شدن در صبح است.

شیر محلی را فراموش کنید

فراموش نکنید که باکتری های خطرناکی مانند لیستریا، سالمونلا و چند باکتری دیگر در شیر خام و پنیرهای محلی مانند پنیر بز و فتا وجود دارد. باید اضافه کنیم که باکتری لیستریا بدیهی است در این زمان مشکلات جدی برای زنان باردار ایجاد خواهد کرد.

غذاهای دریایی دودی ممنوع است

از مصرف غذاهای دریایی دودی در دوران بارداری خودداری کنید!

بهتر نیست صبح ها روی آنچه زنان باردار می خورند تمرکز کنیم؟! نعنا توصیه می کند که از خوردن غذاهای دریایی دودی خودداری کنید زیرا حاوی باکتری لیستریا هستند که در بالا به شما هشدار دادیم.

غذاهای شیرین را کاهش دهید

باردار بودن یا نبودن مهم نیست. شروع روز با شکر زیاد (نوشیدنی های شیرین، نان های شیرین و غذاهای شیرین) نه تنها باعث می شود صبحانه سالمی نخورید، بلکه سطح قند خونتان را نیز افزایش می دهد. این به طور غیر ضروری نوردهی شما را افزایش می دهد دیابت بارداری و پس از آن باید دائماً هوشیار بود تا از مشکلات جدی تر جلوگیری شود.

خداحافظ تخم مرغ سبز

تخم مرغ ها را نیمه پخته و خام بگذارید! البته این ماده غذایی برای خانم هایی که هنوز در مورد صبحانه خوردن زنان باردار شک دارند گزینه بسیار خوبی است. اما باید اضافه کنیم که ارزن را باید کاملا بپزید تا از خطر ورود باکتری سالمونلا به بدن جلوگیری کنید.

من با تو صحبت میکنم

زنان باردار برای صبحانه چه بخورند؟! این سوال به تنهایی می تواند برای بسیاری از مادران آینده که دوست ندارند صبحانه بخورند، نگران کننده باشد. بنابراین توصیه می کنیم در اولین معاینه با ماما صحبت کنید مواد غذایی مفید در دوران بارداری صحبت کن او می تواند شما را راهنمایی کند تا 9 ماه را با حوادث کوچک سپری کنید.

منبع: whattoexpect

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟