زردآلو چند کالری دارد؟ معرفی مواد مغذی، ویتامین ها و فواید زردآلو


زردآلو یکی از محبوب ترین میوه های تابستانی است. زردآلو را به عنوان میوه تازه یا برگ زردآلو مصرف می کنند. زردآلو، هر رژیم غذایی که باشد، برخی از فواید زیر را دارد. ما همچنین در مورد کالری زردآلو صحبت می کنیم.

آیا می خواهید یکی از غذاهای مورد علاقه خود را بخورید و دوباره وزن کم کنید؟

همین الان اپلیکیشن نعنا را نصب کنید تا بدون محدودیت غذایی ۵ کیلوگرم ماهی کم کنید 💪

زردآلو چند کالری دارد؟

اگرچه زردآلو میوه ای شیرین است، اما در هر 100 گرم تنها حدود 48 کالری دارد. زردآلوهای کم کالری در کنار فواید و فواید فراوانی که دارد، افراد بیشتری را تشویق می کند تا زردآلو را در رژیم غذایی خود بگنجانند. البته هسته زردآلو کالری بالایی دارد زیرا آب زیادی از دست می دهد.

ویتامین ها و مواد معدنی

زردآلو سرشار از پتاسیم و بتاکاروتن است. زردآلو همچنین کلسیم، آهن، منیزیم، ویتامین C و فولات را تامین می کند. زردآلوی خشک اگرچه کالری و قند بالایی دارد، اما سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. در واقع، هسته زردآلو همان مواد جدید را در مقادیر بالاتر در غلظت های بالاتر ارائه می دهد.

مقدار مواد مغذی موجود در هر زردآلو

  • پروتئین: کمتر از 1 گرم
  • چربی: 0 گرم
  • کربوهیدرات: 4 گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • کلسترول: 0 میلی گرم
  • شکر: 3 گرم
  • ایزودیوم: 0 میلی گرم

بد نیست بدانید زردآلو کم چرب است اما از نظر ویتامین A و بتاکاروتن قوی است. هر دوی این مواد مغذی نقش آنتی اکسیدانی دارند و از سلول های بدن در برابر حمله رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

واضح است که این میوه منبع خوبی از فلاونوئیدها است. آنتی اکسیدان دیگری که از بدن در برابر التهاب و التهاب محافظت می کند و از طریق آن از چاقی، دیابت و بیماری های قلبی جلوگیری می کند. فلاونوئیدهای اصلی موجود در هسته زردآلو کاتچین، کورستین و کلروژنیک هستند.

باید اضافه کنم که زردآلو تازه حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی است. شامل می شود:

  • ویتامین A
  • ویتامین سی
  • ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک)
  • ویتامین E
  • بتاکاروتن
  • پتاسیم
  • لوتئین
  • زکسانتین
  • لیکوپن
  • روی
  • فلز مس
  • آهن
  • فسفر
  • منگنز
  • منیزیم

خواص زردآلو به دلیل کالری کم؟

علاوه بر کم کالری بودن زردآلو، خوردن زردآلو فواید زیادی برای بدن دارد. ترکیبات موجود در زردآلو از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. در ادامه به برخی از خواص و فواید زردآلو اشاره می کنیم.

به سلامت قلب کمک کنید

زردآلو حاوی نوعی فیبر محلول است که به کاهش کلسترول خون و باز کردن عروق خونی کمک می کند. پتاسیم موجود در زردآلو همچنین فشار خون را کاهش می دهد. این هر دو با کمک سایر مواد موجود در زردآلو سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشند.

کمک به کنترل قند خون

علاوه بر کالری زردآلو، از خواص بالای آن غافل نشوید.

برگ های زردآلو را اغلب با مغزهایی مانند بادام، پسته، گردو، بادام آسیاب شده و غیره می خورند. آجیل به دلیل داشتن چربی طبیعی، خطر سقط جنین و ترشح گلوکز خون را کاهش می دهد. این فرآیند به کاهش قند خون کمک می کند.

هنگامی که آجیل با میوه های خشک با شاخص گلیسمی پایین مانند زردآلو مخلوط می شود، افزایش و کاهش قند خون بسیار شبیه است. برای افرادی که می خواهند از سطح قند خون خود جلوگیری کنند، خوردن زردآلو خشک و آجیل با هم می تواند یک رژیم غذایی سالم باشد.

از چشم محافظت می کند

زردآلو نیز مانند سایر میوه ها و سبزیجات مانند هویج، کدو تنبل و انبه، رنگ خوب خود را مدیون بتاکاروتن است. بتاکاروتن نوعی ویتامین A است که از ضعیف شدن ماهیچه های چشم در اثر افزایش سن جلوگیری می کند.

ماهیچه های چشم مانند بسیاری از عضلات دیگر بدن با افزایش سن ضعیف می شوند. باریک شدن ماهیچه های چشم باعث تاری دید می شود که به مرور زمان پیشرفت می کند. عادت به خوردن میوه ها و سبزیجات غنی از بتاکاروتن مانند زردآلو می تواند محافظت بیشتری در برابر این بیماری ایجاد کند.

پیشگیری از بیماری های عصبی

فلاونوئید کوئرستین در بسیاری از میوه ها از جمله زردآلو یافت می شود. این چرخه که بخشی از کورستین است، وعده پیشگیری از بیماری های عصبی مانند آلزایمر، پارکینسون، هانتینگتون و بیماری های پریون را می دهد.

برخی از راه هایی که زردآلو می تواند کمک کند شامل اصلاح ژنتیکی (رشد مجدد ژن مفید و کاهش تنظیم ژن مضر)، کاهش التهاب و افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان های موجود در زردآلو خواص ضد سرطانی دارند.

افزایش مصرف زردآلو می تواند بار برخی از بیماری های عصبی مانند عصبانیت و اختلالات اضطرابی را کاهش دهد. سعی کنید زردآلو تازه و خشک بخورید.

محافظت از پوست

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E و ویتامین C به دلیل خواص تقویت کننده پوست شناخته شده اند. این ترکیبات از سلول های پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند، رنگدانه ها را در سال های اولیه رشد کاهش می دهند و بر خاصیت ارتجاعی آن تأثیر مفیدی دارند.

بتاکاروتن یکی دیگر از آنتی اکسیدان های موجود در زردآلو است که از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی و آسیب های اضافی UV محافظت می کند. از آنجایی که این میوه آب زیادی دارد و روش خوبی برای تخلیه آب از پوست است. یک فنجان زردآلو حاوی دو سوم فنجان آب است.

برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش مفید است

فیبر محلول در میوه تأثیر مفیدی بر حرکات روده دارد و حجم مدفوع را در هنگام اجابت مزاج افزایش می دهد. همچنین باید اضافه کرد که این ماده اسیدهای چرب را تجزیه کرده و فرآیند گوارش را بهبود می بخشد. فیبر میوه نیز نقش مفیدی در درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست و یبوست دارد.

کمک به تسکین التهاب

جالب است بدانید که نه تنها گوشت میوه بلکه دانه های آن در کاهش التهاب نیز مفید است. در واقع، مطالعات حیوانی نشان داده است که روغن هسته زردآلو یک درمان موثر برای سل التهابی است.

به گفته موسسه آرتریت، این میوه سرشار از بتا کریپتوکسانتین است. این ماده شیمیایی از سایر اشکال التهابی آرتریت جلوگیری می کند. منیزیم موجود در میوه نیز درد سوزش را کاهش می دهد.

پیشگیری از آسیب کبدی

همانطور که مطالعات نشان می دهد این میوه از بدن در برابر آسیب به کبد محافظت می کند و علائم بیماری کبد چرب را کاهش می دهد. جالب‌تر اینکه زردآلو طبیعی تأثیر عمیقی بر رشد و بازسازی کبد دارد.

ما با شما صحبت می کنیم

به طور کلی مصرف میوه را باید بهترین و عاقلانه ترین غذاها دانست. میوه ها علاوه بر تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن، منبع عالی فیبر هستند.

زردآلو به دلیل خواص غذایی شگفت انگیزش انتخاب خوبی است و نگرانی در مورد کالری بیهوده است. زیرا زردآلو کم کالری است و می توانید از آن لذت ببرید به شرطی که اعتدال مصرف کنید.

منبع: webmd, stylecraze

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟