رژیم غذایی بدون قند و گندم


مردم متفاوت هستند. چیزی که برای یک نفر جواب می دهد ممکن است برای دیگری جواب ندهد.

رژیم های غذایی کم کربوهیدرات در گذشته مورد تحسین بسیاری قرار گرفته اند و بسیاری از مردم آن را راه حلی بالقوه برای برخی از بزرگترین مشکلات سلامتی در جهان می دانند.

با این حال، حقیقت این است که کربوهیدرات کم برای همه مناسب نیست.

برخی از مردم نمی خواهند کربوهیدرات کم مصرف کنند، برخی دیگر احساس خوبی ندارند یا فقط به آن نیاز ندارند.

علاوه بر این، کسانی که از نظر بدنی فعال هستند و کارهای بی هوازی زیادی مانند دوی سرعت یا وزنه برداری انجام می دهند، برای عملکرد بهینه، به کربوهیدرات بیشتری در رژیم غذایی خود نیاز دارند.

این مقاله جایگزینی سالم برای رژیم های کم کربوهیدرات ارائه می دهد.

کربوهیدرات ها یک درشت مغذی بحث برانگیز هستند.

برخی می گویند که این بخش ضروری از رژیم غذایی است، برای مغز حیاتی است و باید بیش از نیمی از کالری دریافتی شما را تشکیل دهد، در حالی که برخی دیگر آن را کمی بیش از سم می دانند.

همانطور که اغلب، حقیقت به زمینه بستگی دارد.

افرادی که قبلاً از چاقی، دیابت رنج می برند یا علائم دیگری از اختلالات متابولیک را نشان می دهند که اغلب با رژیم غذایی غربی مرتبط است، احتمالاً از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب سود می برند.

حداقل برخی شواهد نشان می دهد که این نوع رژیم موثرتر از رژیم کم چرب است که هنوز هم اغلب توصیه می شود.۱، ۲، ۳).

با این حال، برای افرادی که مشکلات متابولیک ندارند و نسبتاً سالم و فعال هستند، رژیم غذایی کم کربوهیدرات ممکن است کاملاً غیر ضروری باشد.

اگرچه حذف تمام کربوهیدرات ها ممکن است برای معکوس کردن اختلال متابولیک مرتبط با سندرم متابولیک و چاقی ضروری باشد، اجتناب از بدترین کربوهیدرات ها ممکن است برای جلوگیری از این مشکلات در وهله اول کافی باشد.

خلاصه

بسیاری از افراد مبتلا به چاقی یا دیابت می توانند از محدود کردن مصرف کربوهیدرات خود یا پیروی از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات سود ببرند. برای افراد سالم، این نوع رژیم غذایی ممکن است کاملا غیر ضروری باشد.

بسیاری از جمعیت ها تا زمانی که بدون توجه به محتوای کربوهیدرات، غذاهای واقعی و فرآوری نشده مصرف کرده اند، زندگی سالمی داشته اند.

مردم اوکیناوا و کیتاوان دو نمونه از جمعیت‌هایی هستند که رژیم‌های غذایی پر کربوهیدرات و سلامت عالی دارند.

این افراد تا زمانی که غذاهای مدرن مانند شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده معرفی شدند، سالم ماندند.

چندین جمعیت در آسیا نیز رژیم‌های پر کربوهیدرات مصرف می‌کنند و در عین حال سلامتی استثنایی دارند، حداقل در مقایسه با آمریکایی‌های متوسط.

این بدان معناست که این خود کربوهیدرات ها نیستند که باعث ایجاد مشکل می شوند، بلکه کربوهیدرات های بد، همراه با غذاهای ناسالم مختلف هستند که مشخصه رژیم غذایی غربی هستند.

اگر سالم و فعال هستید، دلیل واقعی برای اجتناب از منابع سالم کربوهیدرات‌ها مانند سیب‌زمینی، میوه‌ها و غلات کامل وجود ندارد.

خلاصه

از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده مانند آرد سفید و شکر خودداری کنید. با این حال، هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای وجود ندارد که افراد سالم از کربوهیدرات‌های تصفیه‌نشده از غذاهای کامل اجتناب کنند.

بسیاری از مردم شکر و آرد گندم تصفیه شده را از بدترین غذاها در رژیم غذایی انسان می دانند.

برخی از مزایای سلامتی رژیم های کم کربوهیدرات و پالئو از این واقعیت ناشی می شود که آنها این دو را به همراه چربی های ترانس و سایر اجزای ناسالم غذاهای فرآوری شده از بین می برند.

رژیم غذایی بدون قند و گندم با رژیم سرخپوشان قابل مقایسه است، اما همراه با محصولات لبنی پرچرب و منابع سالم کربوهیدرات.

تمرکز بر مواد غذایی با کیفیت است – انتخاب منابع خوب چربی، پروتئین و کربوهیدرات.

  • قانون شماره ۱: از قندهای اضافه شده خودداری کنید.
  • قانون شماره ۲: از گندم تصفیه شده خودداری کنید.
  • قانون شماره ۳: از چربی های ترانس اجتناب کنید.
  • قانون شماره ۴: کالری مصرف نکنید (بدون نوشابه، آب میوه).
  • قانون شماره ۵: غذاهای واقعی و فرآوری نشده بخورید.

با پیروی از این قوانین، به طور خودکار از بیشتر منابع کربوهیدرات های تصفیه شده در رژیم غذایی خود اجتناب می کنید.

خلاصه

رژیم غذایی بدون قند و بدون گندم بر روی غذاهای کامل تمرکز می کند و از غذاهای فرآوری شده، به ویژه آنهایی که قند اضافه شده، چربی ترانس یا گندم تصفیه شده دارند، اجتناب می کند.

مهم است که غذاهای واقعی و فرآوری نشده ای را انتخاب کنید که شبیه چیزی است که در طبیعت پیدا می کنید.

مانند قبل، می توانید گوشت، ماهی، تخم مرغ، میوه، شیر کامل، سبزیجات، آجیل و دانه ها بخورید.

اما اکنون می توانید کربوهیدرات های سالم را به ترکیب اضافه کنید:

  • توده ها: سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، تارو و غیره.
  • غلات کامل: برنج، جو، کینوا و غیره
  • میوه ها: موز، سیب، پرتقال، گلابی، توت و غیره.
  • سبزیجات: کلم بروکلی، گل کلم، هویج و غیره.

اگرچه سیب زمینی در رژیم غذایی کم کربوهیدرات کنار گذاشته می شود و احتمالاً برای کسانی که به کربوهیدرات حساس هستند انتخاب نامناسبی است، در غیر این صورت یک غذای عالی، بسیار مغذی و بسیار سیر کننده است.

فقط از محصولات سیب زمینی سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده و چیپس خودداری کنید.

خلاصه

منابع زیادی از کربوهیدرات های کامل وجود دارد، از جمله سیب زمینی، بلغور جو دوسر، سیب، پرتقال، انواع توت ها، بروکلی و هویج.

برای افرادی که هستند و می خواهند سالم بمانند، ورزش منظم و اجتناب از بیشتر غذاهای فرآوری شده یک استراتژی عالی است.

شما مجبور نیستید از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی کنید. رژیم غذایی بدون قند و بدون گندم بر روی غذاهای کامل و واقعی تمرکز دارد و به شما امکان می دهد سلامت خود را حفظ کنید.

خیلی ساده تر از این نمی شود.



Source link