خرچنگ چند کالری دارد؟ آیا برای کاهش وزن باید رژیمی انتخاب کنم؟ – نعناع


غذاهای دریایی در هر نقطه از جهان طرفداران خود را دارند. اما این نوع پروتئین در فرهنگ غذایی کشورمان با محدودیت های بیشتری مصرف می شود و مثلاً بدون ماهی و میگو ممکن است تعداد محدودی به خوردن گوشت خرچنگ علاقه مند شوند. اگر ایام پایبندی یک رژیم غذایی با پروتئین بالا مصرف کننده، شاید دانستن کالری موجود در خرچنگ برای شما مفید باشد. با اینکه طعم بسیار متفاوت و خاصی دارد اما ارزش امتحان کردن را دارد!

آیا می خواهید هر غذایی که دوست دارید بخورید و وزن کم کنید؟

همین الان وارد برنامه Mint شوید تا بدون محدودیت رژیم غذایی در یک ماه ۵ کیلوگرم وزن کم کنید

نکاتی در مورد کالری خرچنگ و ارزش غذایی آن

هر خرچنگ پوست کنده و ورقه شده 113 گرمی 98 کیلو کالری انرژی دارد. بنابراین، نباید نگران کالری خرچنگ باشید، به خصوص که بیشتر کالری آن پروتئین است. در ادامه به تعداد درشت مغذی های این نوع پروتئین غذاهای دریایی و ارزش غذایی آن می پردازیم:

  • کربوهیدرات: 0 گرم (0% از مصرف روزانه بدن)
  • پروتئین: 21 گرم
  • چربی کل: 0.9 گرم (1٪ از مصرف روزانه بدن)
  • چربی اشباع شده: 0.2 گرم (1٪ از مصرف روزانه بدن)
  • کلسترول: 114 میلی گرم (38 درصد از مصرف روزانه بدن)
  • سدیم: 466 میلی گرم (19 درصد از مصرف روزانه بدن)
  • پتاسیم: 306 میلی گرم (9 درصد از مصرف روزانه بدن)
  • فیبر غذایی: 0 گرم (0 درصد از مصرف روزانه بدن)
  • شکر: 0 گرم
  • ویتامین A: (0.1 درصد از مصرف روزانه بدن)
  • ویتامین C: (5.6 درصد از دریافت روزانه بدن)
  • کلسیم: (3.8 درصد از دریافت روزانه بدن)
  • آهن: (3.3 درصد از دریافت روزانه بدن)

آیا خوردن خرچنگ برای سلامتی مفید است؟

درست است! اگر از طرفداران این پروتئین و کالری خرچنگ غذاهای دریایی ملایم هستید غذای کالری شماری هر روز با خودتان ارتباط برقرار کنید، پاسخ شما مثبت است. اما اگر خرچنگ را به عنوان غذای پروتئینی خود انتخاب نکرده اید، توصیه می کنیم درباره فواید دیگر این غذای دریایی بیشتر بخوانید.

ممکن است استخوان ها را تقویت کند

فسفر بعد از کلسیم احتمالاً بیشترین مقدار را در بدن انسان دارد و از این رو یکی از مهم ترین و مهم ترین عناصر برای سلامت دندان ها و استخوان ها است. خوشبختانه تقریباً همه انواع گوشت خرچنگ دارای فسفر زیادی هستند و این امتیاز باعث شده است که برای افرادی که می خواهند استخوان های خود را تقویت کنند، غذای مهمی باشد.

اگر خطر پوکی استخوان سلامت شما را تهدید می کند یا پیر هستید و می خواهید در آینده فعالیت بیشتری داشته باشید، غذای با فسفر بالا انتخاب عاقلانه ای است و خرچنگ یکی از بهترین گزینه هاست.

احتمالاً عملکرد شناختی را بهبود می بخشد

کالری خرچنگ را در رژیم پروتئینی خود بشمارید!

این یک جامعه متنوع از مواد مغذی از جمله مس، ویتامین B2، سلنیوم و اسیدهای چرب امگا 3 است.، خرچنگ یک غذای عالی برای بهبود عملکرد ذهنی و افزایش انرژی سیستم عصبی است.

همانطور که گفته شد، لازم نیست فقط نگران کالری موجود در خرچنگ باشید، اما با محافظت از سیستم عصبی و کاهش التهاب و پلاک در مسیر عصبی، این ریزمغذی‌ها احتمالاً ترکیب خوبی هستند که اگر انرژی خود را افزایش دهید، به دست آورید. مصرف خرچنگ بر اساس دسته بندی هفتگی/ماهانه

ممکن است بر سلامت قلب تأثیر بگذارد

بد نیست بدانید که گوشت خرچنگ سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. اگرچه بسیاری از مردم فکر می کنند که همه چربی ها مضر هستند، امگا 3 یکی از انواع چربی های خوب است که در واقع سطح کلسترول را متعادل می کند و ممکن است نقش مفیدی در بهبود فعالیت ضد التهابی در بدن داشته باشد.

با گنجاندن خرچنگ غذا زمینه را برای کاهش فشار خون، کاهش فشار قلب و جلوگیری از انسداد عروق فراهم می کند. در واقع گوشت خرچنگ انتخاب خوبی برای کاهش خطر حمله قلبی و سکته است.

احتمالاً در کاهش التهاب نقش دارد

احتمالاً مواد معدنی و مواد مغذی بیشتری در گوشت خرچنگ وجود دارد که التهاب را در بدن شما کاهش می دهد. همچنین ممکن است حاوی اسیدهای چرب امگا 3، مس و سلنیوم باشد که همگی در گوشت خرچنگ یافت می شوند.

ممکن است سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد

سیستم ایمنی بدن شما برای بهتر کار کردن نیاز به کمکی دارد و این به دلیل حملات مداوم باکتری ها و احتمال بیمار شدن در طول روز است.

باید اضافه کنیم که سلنیوم نقش مستقیمی در تحریک سیستم ایمنی دارد و می تواند نقش آنتی اکسیدانی برای محافظت از بدن در برابر بیماری های مزمن و خطر حملات رادیکال های آزاد داشته باشد.

علاوه بر کالری کم خرچنگ، مقدار غذای سالم و وجود آنتی اکسیدان ها در این پروتئین دریایی باعث موفقیت آن در رژیم کاهش وزن فرد می شود.

احتمالاً نقش سم زدایی دارد

توجه داشته باشید که سیستم ایمنی ما نمی تواند تمام عملکردها را انجام دهد، بنابراین دو مرکز سم زدایی بدن یعنی کلیه ها و کبد به سیستم ایمنی کمک می کنند.

خوب است بدانید که فسفر موجود در گوشت خرچنگ عملکرد کلیه را بهبود می بخشد و احتمالاً در سم زدایی بدن نقش دارد. همچنین کارایی متابولیسم بدن را بهبود می بخشد.

انتهای بخش: چگونه کالری خرچنگ را بسوزانیم؟

اگر چنین است روش های مختلف برای سوزاندن کالری اگر فکر می کنید و همچنان علاقه مند به کالری سوزی از طریق ورزش هستید، می توانید تمرینات زیر را برای سوزاندن کالری خرچنگ در هر 100 گرم انجام دهید:

پیاده روی (4 کیلومتر در ساعت): 26 دقیقه

دویدن (9 کیلومتر در ساعت): 9 دقیقه

دوچرخه سواری (16 کیلومتر در ساعت): 14 دقیقه

توضیحات: Nutritionix، ارگانیک فکت

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟