حمله اضطراب چیست؟ چه تفاوتی با حمله پانیک دارد؟


ما اغلب وقتی می ترسیم اتفاق بدی بیفتد نگران هستیم. حملات اضطراب معمولا شامل ترس از یک رویداد یا مشکل خاص است. همچنین اضطراب می تواند پاسخی به استرس باشد و علاوه بر احساس ترس و اضطراب با علائم جسمی همراه باشد. در این مقاله، علائم، علل و درمان‌های حملات اضطرابی را مورد بحث قرار می‌دهیم و تفاوت بین حملات اضطرابی و حملات پانیک را بیان می‌کنیم. با ما بمان.

علائم حملات اضطرابی چیست؟

علاوه بر علائم فیزیکی، افراد ممکن است مشکلات زیر را نیز تجربه کنند:

  • احساس افسردگی یا ترس؛
  • بی ثباتی؛
  • ترس دائمی؛
  • خلق و خوی ضعیف یا افسردگی؛
  • بلوغ؛
  • اضطراب در مورد آینده.

البته ممکن است فردی که از اختلالات اضطرابی رنج می‌برد، همه این علائم را تجربه نکند و بسته به انگیزه و پاسخ، اضطراب ممکن است خفیف، متوسط ​​یا شدید باشد. اضطراب طولانی مدت یا مزمن می تواند از علائم اختلالات اضطرابی باشد.

انواع اختلالات اضطرابی

اختلالات اضطرابی به چند دسته تقسیم می شوند. هر بیماری علائم متفاوتی دارد و ممکن است در شرایط خاصی رخ دهد. انواع اختلالات اضطرابی عبارتند از:

  • اختلال پانیک (PD): این اختلال شامل حملات پانیک و ترس از حملات آینده است. افراد مبتلا به اختلال هراس ممکن است شغل خود را از دست بدهند، از نقل مکان یا ترک خانه خودداری کنند، یا به طور کامل از هر چیزی که فکر می کنند بر آنها تأثیر می گذارد اجتناب کنند.
  • GAD: حالتی از اضطراب مداوم یا احساس دائمی ترس که ممکن است ماه ها یا سال ها ادامه داشته باشد.
  • نگرانی های عمومی: فردی که این بیماری را دارد این نگرانی شدید و مداوم دارد که دیگران به او نگاه کنند و او را قضاوت کنند.
  • اختلالات فوبیک: این بیماری اضطراب شدید و ترس غیرمنطقی از یک شی یا موقعیت است، به عنوان مثال، ترس از عنکبوت یا فضاهای باز. افراد مبتلا به اختلال فوبیا اغلب می دانند که ترس آنها بی اساس است.

علل حملات اضطرابی

حملات اضطراب ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:

  • فشار کار یا مدرسه؛
  • فشار مالی؛
  • مشکلات خانوادگی یا رابطه ای؛
  • طلاق یا از دست دادن یکی از عزیزان؛
  • اضطراب در مورد بچه دار شدن؛
  • نگرانی در مورد محیط زیست یا تغییرات آب و هوایی؛
  • تغییر شرایط بهداشتی مانند تغییر شغل؛
  • کاهش تحرک یا فعالیت بدنی؛
  • از دست دادن عملکرد ذهنی؛
  • تشخیص بیماری های مزمن؛
  • نوع فوبیا؛
  • اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)؛
  • عوامل ژنتیکی؛
  • استرس مداوم یا حساسیت به استرس؛
  • سابقه سوء مصرف مواد مخدر یا الکل؛
  • استفاده بیش از حد از کافئین؛
  • مصرف برخی داروها؛
  • حوادث آسیب زا اخیر یا گذشته.

علل احتمالی اضطراب عبارتند از:

  • سخنرانی عمومی؛
  • قرار گرفتن در معرض محرک فوبیا؛
  • ترس از حملات پانیک.

مشکلات ناشی از حملات اضطرابی

واکنش هایی که منجر به افسردگی و حملات اضطرابی می شود به بدن کمک می کند تا با استرس موقت مقابله کند. آدرنالین هورمونی است که در واکنش مبارزه یا گریز نقش دارد. ترشح ناگهانی این هورمون بدن را برای فرار از خطر یا خطر فیزیکی آماده می کند. اغلب، پس از شروع ترس، سطح آدرنالین بلافاصله به حالت عادی باز می گردد. با این حال، اگر اضطراب ادامه یابد و سطح آدرنالین کاهش نیابد، ممکن است مشکلات بیشتری ایجاد شود.

استرس و اضطراب مداوم می تواند منجر به چنین مشکلاتی شود:

درمان حملات اضطرابی

1. مشاوره و روان درمانی

  • رفتار درمانی (CBT): این روش می تواند به شما کمک کند تا نگرانی های خود را به روشی متفاوت شناسایی کنید. یک مشاور می تواند به شما کمک کند تا استراتژی هایی را برای کنترل محرک ها در زمان بروز آنها ایجاد کنید. این درمان به شناسایی، تنظیم مجدد و حذف افکار منفی که اغلب باعث اختلالات اضطرابی می شوند کمک می کند.
  • درمان مواجهه: این شامل قرار گرفتن کنترل شده در موقعیت هایی است که باعث ترس و اضطراب می شود. این درمان می تواند به شما کمک کند تا به روشی جدید با این ترس مقابله کنید.

پزشک ممکن است شرکت در کلاس های فردی، جلسات گروهی یا ترکیبی از هر دو را پیشنهاد دهد.

2. مصرف دارو

نمونه هایی از داروهایی که ممکن است پزشک برای درمان اختلالات اضطرابی تجویز کند عبارتند از:

  • داروهای ضد افسردگی مانند مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) و مهارکننده های بازجذب سروتونین- نوراپی نفرین (SNRIs)؛
  • مسدود کننده های بتا، که می توانند به کنترل برخی علائم بدن مانند ضربان قلب کمک کنند.
  • داروهای ضد اضطراب مانند بنزودیازپین ها.

همه این داروها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. SSRI ها و SNRI ها طولانی مدت و زمان بر هستند. بنزودیازپین ها به دلیل خطر بالای وابستگی به مصرف موقت محدود می شوند.

3. درمان خانگی

اگر احساس اضطراب یا عصبی می کنید، مراحل زیر را امتحان کنید:

  • او نفس عمیقی کشید. هنگامی که احساس کردید نفس شما تند می شود، روی هر دم و بازدم و بازدم عمیق تمرکز کنید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که تنفس شما کند شود.
  • آگاه باشید و آنچه را که دارید بپذیرید. اگر تا به حال مضطرب یا عصبی بوده اید، می دانید که این می تواند یک کار دلهره آور باشد. به خود یادآوری کنید که علائم از بین خواهند رفت و بهتر خواهید شد.
  • آگاهی را تمرین کنید. اغلب از مداخلات روانپزشکی برای درمان اضطراب و افسردگی استفاده می شود. تفکر فرآیندی است که می تواند به شما کمک کند افکار خود را کنترل کنید. می توانید تمرین کنید که چگونه به افکار و احساسات خود بدون واکنش به آنها نگاه کنید.
  • از تکنیک های آرام سازی استفاده کنید. تکنیک های آرام سازی شامل تصویربرداری هدایت شده، رایحه درمانی و آرامش عضلانی است. اگر علائم اضطراب یا حملات پانیک را تجربه کردید، سعی کنید کارهایی را انجام دهید که به نظرتان آرامش بخش است. چشمان خود را ببندید، بشویید، یا از اسطوخودوس برای اثرات خنک کنندگی آن استفاده کنید.

4. تغییر سبک زندگی

تغییرات سبک زندگی همچنین می تواند به شما در جلوگیری از حملات اضطرابی و کاهش شدت علائم در هنگام حمله کمک کند:

  • کاهش استرس؛
  • بیاموزید که چگونه افکار منفی را بشناسید و متوقف کنید.
  • به طور منظم تمرین کن؛
  • از مدیتیشن یا یوگا استفاده کنید.
  • داشتن یک رژیم غذایی سالم و تعادل؛
  • کاهش مصرف الکل و کافئین؛
  • از مصرف مواد مخدر خودداری کنید.

تفاوت بین حمله پانیک و حمله پانیک چیست؟

در کتابچه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM) تعریف خاصی از اختلال اضطرابی وجود ندارد. تعریف حمله پانیک داخلی است و ممکن است هنگام توصیف حمله پانیک بگوییم که او دارای اختلال اضطراب است.

حملات اضطراب معمولاً کندتر ظاهر می شوند و علائم شما معمولاً شدت کمتری نسبت به حمله پانیک دارند. اضطراب اغلب منجر به مشکلاتی مانند امتحانات، مشکلات کاری و بیماری می شود. اگر این مشکل به طور مداوم رخ دهد، نشانه اختلال اضطرابی است.

حمله پانیک یک علامت است و می تواند در همه انواع اختلالات اضطرابی رخ دهد. برای مثال، یک فرد مبتلا به اختلال اضطراب رایج (GAD) ممکن است چنان مضطرب شود که دچار حمله کبدی شود.

1. علائم علائم

حملات اضطراب و هراس اغلب علائم مشابهی دارند و شدت علائم تعیین می کند که این حمله یک حمله اضطراب است یا هراس. در هر صورت، فرد علائم زیر را دارد:

  • ترس؛
  • تپش قلب؛
  • احساس گیجی؛
  • حالت تهوع؛
  • بی حسی یا سوزش؛
  • تعریق.

در حمله پانیک، این علائم بدتر می شوند و فرد را به این باور می رساند که در حال مرگ هستند.

2. تفاوت در نحوه شروع شماست

اضطراب می تواند پاسخی به برخی از اضطراب، ترس یا استرس باشد، اغلب به کندی ایجاد می شود و می تواند خفیف، متوسط ​​یا شدید باشد.
حملات پانیک بیشتر اوقات بدون هشدار رخ می دهد و باعث می شود فرد احساس کند کنترل خود را از دست داده است. هپاتیت C می تواند در هر شرایطی رخ دهد، خواه فرد مضطرب باشد یا آرام، و حتی گاهی اوقات در خواب. معمولاً دلیل روشنی برای توصیف این نوع حمله وجود ندارد و میزان ترس با انگیزه همخوانی ندارد.

3. اختلاف زمانی

اضطراب مربوط به یک وضعیت خاص است و معمولاً ادامه دارد. حمله پانیک به طور ناگهانی شروع می شود، 5 تا 20 دقیقه طول می کشد و در عرض 10 دقیقه به اوج خود می رسد. سپس به تدریج، اگرچه اثرات ممکن است طولانی مدت باشد.

معمولاً اضطراب به این شکل ختم نمی شود، بلکه برخی از افراد ممکن است در ابتدا دچار حملات اضطرابی شدید شوند و سپس این حمله به یک حمله پانیک تبدیل شود.

آیا حملات اضطرابی می تواند منجر به هراس شود؟

حمله پانیک می تواند نشانه ای از اضطراب باشد. فرد مبتلا به اضطراب ممکن است از حمله پانیک بترسد و این ترس باعث اضطراب می شود. عدم اطمینان در مورد زمان وقوع حمله می تواند منجر به وحشت یا اضطراب بین حملات شود.

در فرد مبتلا به زوال عقل، اضطراب می تواند باعث حمله کبدی شود و ترس از حمله می تواند بر رفتار فعال فرد در زندگی روزمره تأثیر بگذارد.

شما بگو

آیا شما فردی مضطرب هستید و اغلب از علائم حملات اضطرابی رنج می برید؟ در چه شرایطی به ویژه نگران هستید؟ آیا تا به حال از راه حلی برای کاهش اضطراب خود استفاده کرده اید؟ لطفا اطلاعات و ایده های ارزشمند خود را با ما و کاربران عزیز به اشتراک بگذارید.

div: خالی {نمایش: هیچ؛}]]>>

یاد بگیرید چگونه شاد باشید و مثبت فکر کنید و با افسردگی خداحافظی کنید

10000 تن