تغییرات سبک زندگی برای تنبلی تخمدان چیست؟ (از رژیم غذایی تا دارودرمانی)


شعار اصلی آن دسته از زنانی که به دلیل تنبلی تخمدان قصد تغییر سبک زندگی خود را دارند، همکاری است. اگر مدیریت می شوید سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS به عبارت دیگر، اگر تنبل هستید، باید همکاری کنید. ارتباط موثر با تیم پزشکی و هر بخشی که در روند تشخیص و درمان کمک می کند. تأثیر اصلی این همکاری کاهش اضطراب طبیعی علائمی است که می تواند شما را بترساند و بر زندگی شخصی شما تأثیر منفی بگذارد.

خبر خوب این است که با مداخله به موقع و مناسب، می توانید نگرانی های خود را مدیریت کرده و تصمیمی آگاهانه در مورد انتخاب بهترین گزینه درمانی بگیرید.

وارد برنامه شوید

احتمالاً هنوز بهترین برنامه Mint برای زنان را دانلود نکرده اید! لازم به ذکر است که ما در این برنامه دسته بندی های مختلفی را برای شما ایجاد کرده ایم رژیم تخمدان پلی کیستیک بین آنهاست. کافیست روی قسمت مورد نظر خود کلیک کنید و پس از پاسخ به چند سوال، غذای مناسب برای کنترل و درمان تنبلی تخمدان را بیابید.

با دانلود رایگان اپلیکیشن Mint، رژیم تنبلی تخمدان را دریافت کنید

اهداف تغییر سبک زندگی من برای تنبلی تخمدان

◄ برای درک بهتر سندرم تخمدان پلی کیستیک

◄ تخصیص مراقبت متناسب با نیازهای شما

◄ برای کاهش علائم

◄ بهبود سلامت عاطفی و روانی

◄ پیشگیری از بیماری های مرتبط با بی حالی تخمدان

◄ همراهی متخصص باروری برای بهبود باروری (در صورت تمایل بارداری با بیکاری تخمدان عزیزم)

تغییر عادات غذایی و افزایش فعالیت بدنی

درمان دارویی مناسب

نتیجه یک پزشک خوب در درمان بیکاری تخمدان

بر اساس تحقیقات انجام شده، زنانی که از بی‌کاری تخمدان رنج می‌برند و تحت مراقبت‌های پزشکی متخصصان یا متخصصان با تجربه و با تجربه هستند، نتایج بهتری نسبت به سایرین دریافت می‌کنند.

از آنجا که سندرم تخمدان پلی کیستیک علائم زیادی دارد، ترکیبی از درمان‌ها برای مدیریت این بیماری به منظور دستیابی به بهبودی ضروری است. در واقع، دقیقاً اینجاست که نقش یک پزشک با تجربه قدرتمند می شود.

برای مدیریت و تغییر سبک زندگی تنبلی تخمدان یک سری پزشک با شما تماس می گیرند که هر کدام در زمینه خاصی به شما کمک می کنند. این گروه شامل کارشناسان زیر است:

  • پزشک عمومی (مراقبت های اولیه)
  • متخصص تغذیه (مدیریت تغذیه)
  • فیزیوتراپیست و مربی ورزشی
  • پرستار (ارائه آموزش مرتبط با بیماری)
  • متخصص غدد (مربوط به تغییرات هورمونی)
  • متخصص زنان و زایمان (مراقبت از سلامت باروری زنان)
  • متخصص باروری (مراقبت ویژه از صورت تلاش برای باردار شدن)
  • متخصص پوست (مراقبت های ویژه مربوط به آکنه و رشد موهای زائد)
  • روانشناس

چگونه می توانم سبک زندگی خود را به دلیل تنبلی تخمدان تنظیم کنم؟

برنامه تغییر سبک زندگی شما برای تنبلی تخمدان چیست؟

فراموش نکنید که داشتن یک سبک زندگی سالم یکی از موثرترین راه‌ها برای مدیریت بی‌حالی تخمدان است که شدت علائم شما را کاهش می‌دهد. اما منظور از زندگی سالم چیست؟

رژیم غذایی متعادل، مدیریت وزن سالم، ورزش و کاهش عادات بد مانند سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل از مهمترین اصول در تغییر سبک زندگی بی‌حالی تخمدان هستند.

اطمینان حاصل کنید که پیروی از یک رژیم غذایی سالم به شما اطمینان می دهد که مواد مغذی کافی دریافت می کنید.

مدیریت وزن سالم

اگر اضافه وزن دارید، از دست دادن 5 تا 10 درصد از وزن بدن تأثیر بسزایی در کاهش علائم سندرم دارد. در واقع، وقتی به وزن مناسب برسید، علائم زیر را نخواهید داشت:

  • کاهش سطح انسولین و تستوسترون
  • بازسازی چرخه قاعدگی
  • بهبود باروری
  • کاستن رشد بیش از حد مو و سرکارگرها
  • توسعه نگرش و ذهنیت

همچنین باید اضافه کنیم که کاهش وزن زیاد شما را از خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی محافظت می کند. بدون شک برخی از زنان مبتلا به این بیماری گزارش می دهند که وقتی به وزن مناسبی رسیدند هیچ علامتی نداشتند. بنابراین، این علائم تنها با افزایش وزن دوباره عود کردند.

ورزش

ورزش، چه سبک و چه سنگین، بهترین راه برای درمان تنبلی تخمدان است.

فراموش نکنید که ورزش منظم باید هدف دیگری برای تغییر سبک زندگی شما برای تنبلی تخمدان باشد. مطالعات نشان داده اند که ورزش علائم را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با بیماری را کاهش می دهد. تاکید می کنیم که ورزش مزایای زیر را برای زنان مبتلا به سندرم پلی کیستیک دارد:

  • افزایش قدرت و استقامت
  • افزایش اعتماد به نفس و انگیزه
  • برای کاهش اضطراب و استرس
  • مقاومت به انسولین را کاهش می دهد
  • تنظیم چرخه قاعدگی و بهبود باروری
  • به تثبیت وزن یا کاهش وزن کمک کنید

در تحقیقات مشخص شد که هر گونه فعالیت بدنی می تواند به بهبود علائم بیکاری تخمدان کمک کند. چه یک ورزشکار معمولی یا حرفه ای (بدنساز یا فردی که با وزنه کار می کند)، می توانید وضعیت فعلی خود را به خوبی مدیریت کنید.

دارودرمانی و مدیریت بیکاری تخمدان

چندین درمان دارویی وجود دارد که می توانید تحت راهنمایی پزشک خود برای مدیریت علائم PCOS و در نظر گرفتن آنها به عنوان بخشی از برنامه تغییر سبک زندگی برای نارسایی تخمدانی از آنها استفاده کنید. این روش برای درمان علائمی مانند زمان غیرعادی استمشکلات باروری، رشد بیش از حد مو، آکنه و افزایش وزن موثر هستند و شامل گزینه های زیر می شوند:

◄ قرص ضد بارداری

داروهای حساس کننده به انسولین مانند متفورمین

◄ هورمون هایی به نام گنادوتروپین

درمان دارویی برای تغییر سبک زندگی تنبلی تخمدان را نادیده بگیرید!

◄ داروهایی که تستوسترون را کاهش می دهند

◄ داروهای کاهش وزن

◄ داروهای ضد افسردگی

◄ داروهای ضد اضطراب

مهم: با کمی جستجو در اینترنت می توانید اطلاعات دارویی مرتبط با لیست فوق را به راحتی بیابید.

تغییر سبک زندگی و کم تحرکی تخمدان با درمان های طبیعی و مکمل

بیش از 70 درصد از زنان مبتلا به کیست تخمدان در استرالیا که سعی در ایجاد تغییر در سبک زندگی خود برای کیست تخمدان دارند، از درمان های طبیعی و مکمل برای بهبود یک یا چند جنبه از وضعیت خود استفاده می کنند. بر اساس گزارش های ثبت شده، این زنان اغلب از روش های پزشکی برای بهبود وضعیت عمومی و درمان ناباروری و افسردگی کمک می گیرند.

بیشتر درمان های طبیعی شامل استفاده از مکمل هایی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و روغن ماهی است. داروهای گیاهی به شکل چای، قرص یا شربت نیز مناسب هستند.

توجه داشته باشید که نوع درمان در این روش معمولاً به دغدغه اصلی فرد مربوطه بستگی دارد. به عنوان مثال، درمان رشد مو با درمان ناباروری متفاوت است. باید اضافه کنیم که مطالعات بسیار کمی در مورد اثرات درمان های طبیعی در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک انجام شده است.

من با تو صحبت میکنم

بیماری های شایع زنان آنها در سال های باروری ظاهر می شوند و تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی از جمله باروری و سلامت روان دارند. سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از شایع ترین بیماری هاست.

نکته مهم در مورد بیماری تنبلی تخمدان، شناخت به موقع علائم و تماس با پزشک و متخصص برای کنترل این بیماری است. خوشبختانه هوشیاری زنان مبتلا به این بیماری تا حد زیادی علائم را کاهش داده و سبک زندگی بی‌حالی تخمدان را تغییر داده است. رعایت رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، ترک عادت های بد مانند سیگار کشیدن و نوشیدن الکل از مهم ترین تغییراتی است که هر زنی باید در زندگی خود با سندرم PCOS در نظر بگیرد.

منبع: jeanhailes

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟