بیکن مضر است یا مفید؟ حقیقت شور و ترد


چربی موجود در بیکن حدود ۵۰ درصد تک غیراشباع است و بیشتر آن اسید اولئیک است.

این همان اسید چرب است که روغن زیتون برای آن ستایش می شود و به طور کلی “قلب سالم” در نظر گرفته می شود.۱).

سپس حدود ۴۰٪ چربی اشباع شده است که با مقدار مناسبی از کلسترول همراه است.

چربی باقیمانده در بیکن ۴۰ درصد اشباع و ۱۰ درصد چند غیراشباع است که با مقدار مناسبی کلسترول همراه است.

کلسترول غذایی در گذشته باعث نگرانی بوده است، اما دانشمندان اکنون توافق دارند که تأثیر کمی بر سطح کلسترول خون شما دارد.۲، ۳، ۴).

در مقابل، اثرات سلامت چربی اشباع شده بسیار بحث برانگیز است. بسیاری از متخصصان سلامت متقاعد شده اند که مصرف زیاد چربی های اشباع شده یکی از دلایل اصلی بیماری قلبی است.

اگرچه مصرف زیاد چربی های اشباع شده ممکن است برخی از عوامل خطر بیماری قلبی را افزایش دهد، اما مطالعات نتوانسته اند هیچ ارتباط ثابتی بین مصرف چربی اشباع شده و بیماری قلبی را نشان دهند.۵، ۶، ۷).

در نهایت، اثرات چربی اشباع شده بر سلامت ممکن است به نوع چربی اشباع شده، زمینه رژیم غذایی و سبک زندگی کلی افراد بستگی داشته باشد.

لازم نیست نگران محتوای چربی بالای بیکن باشید، به خصوص که اندازه سرو معمولی آن کوچک است.

خلاصه

بیکن سرشار از چربی اشباع شده و کلسترول است که آنقدرها هم که قبلا تصور می شد مضر نیستند. همچنین، اندازه معمولی بخش بیکن کوچک است.



Source link