بهترین زمان برای اندازه گیری خود چه زمانی است؟


احتمالا امروز صبح خود را وزن می کنید. از عددی که دیدی خوشت اومد یا نه؟ البته برای کاهش وزن، انتخاب عدد اشتباه به عنوان هدف می تواند شروع خوبی باشد. اما لیبرا تمام داستان را بیان نمی کند و ممکن است شما را سوار قطاری از احساسات مختلف از جمله شادی، هیجان، غم و حتی افسردگی کند. در این مقاله بهترین زمان برای وزن گیری و دلایل نشان دادن وزن روی ترازو را در نظر خواهیم گرفت.

زمان اندازه گیری نامعتبر است

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه وزن دارید؟ به نظر می رسد همه افراد تناسب اندام خود را با کاهش وزن کنترل می کنند. یک فرد دارای اضافه وزن به دنبال کاهش چند پوندی است، فردی که چاق است و می خواهد چند پوند بیشتر اضافه کند.

مهمترین سوال اینجا این است که آیا مطمئن هستید که در بهترین زمان وزن اضافه می کنید؟ گاهی اوقات با ندانستن بهترین زمان برای اندازه گیری خود، ترازو می تواند عدد مورد نظر شما را ایجاد کند. در این بخش از مقاله، در مورد برخی از لحظات منفی کاهش وزن صحبت خواهیم کرد:

  • غذاهایی بخورید که نمک زیادی دارند

خوردن یک رژیم غذایی پر نمک می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن داشته باشد. یک قاشق چایخوری نمک 2300 میلی گرم سدیم دارد که حد مجاز مصرف آن تعریف شده است. سطوح بالای سدیم در خون شما می تواند باعث شود که آب اضافی در جریان خون شما باقی بماند و انجام فعالیت بدنی را برای شما دشوارتر کند، بنابراین منجر به سبک زندگی بی تحرک و بی انگیزگی می شود. همچنین، چندین مطالعه نشان داده است که رژیم غذایی با سدیم بالا باعث می شود آب کمتری بنوشید و بیشتر گرسنه شوید. بنابراین بهتر است از رژیم غذایی سرشار از سدیم استفاده کنید.

  • رژیم کربوهیدرات

مانند سدیم، غذاهای پر کربوهیدرات آب را جذب می کنند. اگر به نان، ماکارونی، برنج، سیب زمینی یا سایر کربوهیدرات های نشاسته ای علاقه دارید، احتمالاً بعد از خوردن آنها متوجه تغییر جزئی وزن خواهید شد.

آیا فکر می کنید کاهش وزن بعد از ورزش و تعریق به شما اندام متعادل تری می دهد؟ خیر ورزش می تواند تعداد ترازوها را افزایش دهد. به خصوص اگر به تازگی ورزش را شروع کرده اید یا به تازگی ورزش را شروع کرده اید، فشار بیشتری به عضلات خود وارد کنید که باعث التهاب موقت می شود. همچنین نوشیدن آب فراوان بعد از ورزش می تواند تاثیر عمیقی بر افزایش وزن داشته باشد. بنابراین بهترین زمان برای کاهش وزن ممکن است قبل از ورزش باشد.

پزشکان اصرار دارند که اگر چند روزی متوجه پرش ناگهانی روی ترازو شدید، نترسید. زنان درست قبل از شروع چرخه قاعدگی مایعات زیادی ذخیره می کنند و این احتباس مایعات می تواند بر چاقی تأثیر بگذارد. شاید بهتر باشد در این دوران از چاقی دوری کنید و به جای آن بر مراقبت از بدن خود تمرکز کنید.

مردم اغلب در روزهای جمعه استراحت می کنند و به مهمانی می روند و ممکن است رژیم غذایی آنها قطع شود. بسته به اینکه دیروز چقدر نوشیده اید و چه مقدار نمک مصرف کرده اید، ممکن است اضافه وزن داشته باشید. بنابراین به جای نگرانی در مورد میزان فلس ها، بهتر است یکی دو روز صبر کنید و اجازه دهید بدنتان به حالت عادی بازگردد.

یبوست علاوه بر اینکه باعث یبوست شدید شما می شود، به این معنی است که زباله ها فقط در دستگاه گوارش شما نشسته اند و باعث می شوند وزن زیادی را تا حد خستگی حمل کنید. با خوردن غذاهای غنی از فیبر، نوشیدن آب و پیاده روی طولانی قبل از کاهش وزن به خود کمک کنید.

از آنجایی که در مناطق استوایی بدن ما زیاد عرق می کند و اغلب آب زیادی می نوشیم، عدد نشان داده شده قابل اعتماد نیست.

در چه زمانی از روز نباید وزن کم کرد؟

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. همیشه چیزهایی هستند که می آیند و می روند. در نتیجه، وزن شما می تواند در عرض 24-48 ساعت به طور چشمگیری تغییر کند. بیایید با بررسی برخی از متغیرهایی که می توانند ساعت به ساعت تغییر کنند شروع کنیم:

امروز چی خوردی یا چی نوشیدی؟ یک لیوان آب 0.2 کیلوگرم به وزن شما اضافه می کند. حتی خوردن سالاد بر وزن شما تأثیر می گذارد، زیرا سبزیجات از هوا سنگین تر هستند.

امروز چقدر سدیم گرفتی؟ مصرف نمک باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. هرچه آب بیشتری نگه دارید، وزن بیشتری اضافه می کنید.

امروز کربوهیدرات خوردی؟ کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان و پاستا باعث افزایش سطح انسولین می شوند. در نتیجه در مصرف آب بیشتر صرفه جویی می کنید. به همین دلیل است که وقتی افراد از رژیم غذایی پر کربوهیدرات پیروی می کنند، برای مدتی وزن اضافه می کنند. کربوهیدرات ها معمولاً به صورت گلیکوژن در ماهیچه های شما ذخیره می شوند. به ازای هر گرم گلیکوژن، بدن شما حدود 3-4 گرم آب ذخیره می کند. از این نظر، یک فرد متوسط ​​ظرفیت ذخیره 500 گرم گلیکوژن را دارد و این عدد بسیار زیاد است!

بنابراین به دلیل نوسانات وزن بدن در طول روز از افزایش وزن بعد از غذا (صبحانه، ناهار، شام) خودداری کنید. به گفته پزشکان، حدود 8 ساعت طول می کشد تا غذا از دستگاه گوارش شما عبور کند و پس از تکمیل این فرآیند، وزن طبیعی خود را به دست خواهید آورد.

راشل فاین، متخصص تغذیه می گوید: «بعد از نوشیدن یک بطری آب یا خوردن یک وعده غذایی، حتی در بهترین زمان خود را وزن نکنید. چون عدد دقیقی را به شما نمی دهد. اگر می خواهید بهترین زمان را برای وزن کردن خود انتخاب کنید، به صبح روز بعد، پس از برداشتن مثانه فکر کنید.

شب هنگام خواب، بدن ما فرصتی برای بازگشت به حالت عادی دارد. بیشتر مایعات در طول روز از سلول های بدن به جریان خون و از آنجا به کلیه ها جمع می شوند. با برداشتن مثانه در صبح می توانیم مایعات اضافی را از بدن خود دفع کنیم. در واقع صبح طولانی ترین زمانی از روز شماست که در آن غذا نخورده اید یا کار سختی انجام نداده اید که باعث عرق کردن شما شده باشد.

علت افزایش وزن در شب

فرض کنید وعده کاهش وزن را در صبح داده اید. روی ترازو می روید تا نقطه شروع و مقصدتان را مشخص کنید. سعی کنید در طول روز یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید. اما وقتی شبانه وزن خود را انجام می دهید، ترازو نشان می دهد که نه تنها وزن کم نکرده اید، بلکه وزنتان نیز افزایش یافته است! چه طور ممکنه؟ اگر تا به حال چنین مشکلی داشته اید، تنها نیستید.

ممکن است در شب یک تا دو پوند وزن اضافه کنید! دکتر آپارنا باسکر، جراح لاپاراسکوپی و چاق، می گوید که تغییر وزن یک یا دو پوندی در طول شب پس از کاهش وزن بسیار معمول است. دکتر باسکر همچنین توضیح می دهد که چرا در شب اضافه وزن داریم.

1) غذای سالم

وقتی برنامه روزانه خود را از رژیم کم کربوهیدرات به رژیم غذایی با کربوهیدرات متوسط ​​تغییر می دهیم، روزانه 1 تا 2 کیلوگرم اضافه وزن پیدا می کنیم. افزایش ناگهانی محتوای کربوهیدرات منجر به احتباس بیشتر آب در بدن می شود.

همه ما تحت استرس هستیم و نحوه مدیریت استرس برای هر کسی متفاوت است. استرس طولانی مدت می تواند کورتیزول و احتباس آب را افزایش دهد. بنابراین، در بهترین زمان برای افزایش وزن، استرس می تواند بر عدد طبیعی وزن ما تأثیر بگذارد.

کم خوابی می تواند دلیل چاقی باشد. نداشتن خواب کافی باعث پرخوری و انجام فعالیت های روزانه ضعیف می شود. بنابراین روی خواب باکیفیت حدود 7 تا 8 ساعت در شب تمرکز کنید که حتی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

  • رژیم های پر سدیم

سدیم شما را هیدراته نگه می دارد و شب ها روی ترازو می ماند. برای موثر بودن، بدن باید مقدار متوسطی از سدیم به آب را حفظ کند، بنابراین اگر نمک بیش از حد مصرف شود، میزان آب در بدن افزایش می‌یابد.

مصرف بیش از حد الکل منجر به افزایش کالری می شود، به خصوص اگر غذاهای شیرین مصرف کنید. نوشیدن الکل بدن را کم آب می کند و آن را مجبور به حفظ آب می کند که به نوبه خود منجر به احتباس آب می شود.

برخی از داروها می توانند باعث احتباس آب، خستگی یا افزایش اشتها شوند که همگی به کاهش وزن کمک می کنند.

چرا نباید هر روز وزن کم کنیم؟

اکثر مردم بهترین زمان کاهش وزن را هر روز می دانند و توضیح می دهند که کاهش وزن روزانه حس تعهد و پیشرفت در برنامه های کاهش وزن را تقویت می کند. این شما هستید که تصمیم می گیرید چه چیزی برای شما بهترین است و چه چیزی به شما انگیزه می دهد.

اما گاهی اوقات باید این سوال را از خود بپرسید که آیا افزایش وزن 0.5 کیلوگرمی باعث ایجاد حس بدی در من می شود؟ یک عدد روی ترازو نیازی به تغییر کیفیت زندگی شما ندارد. چون این فقط یک عدد است. اما تحقیقات نشان داده است که کاهش وزن روزانه می تواند تأثیر عمیقی بر خلق و خو و رفتار شما داشته باشد و ممکن است مجبور شوید در دفعات تکرار خود تجدید نظر کنید.

تیمی از پزشکان که در مورد کاهش وزن تحقیق کردند، افراد چاق و بزرگ‌سالان چاق زیادی را ساختند و دریافتند افرادی که روزانه خود را وزن می‌کردند کمتر از افرادی که هفته‌ای یک بار وزن می‌کردند، کاهش وزن داشتند. بنابراین در روند کاهش وزن، رژیم غذایی رژیم گیرنده با بهترین زمان کاهش وزن رابطه مستقیم دارد.

کاهش وزن روزانه ممکن است باعث شود که اگر پیشرفت سریعی را مشاهده نکنید، امید خود را از دست بدهید. بنابراین، بسیاری از پزشکان هفته ای یک بار را به عنوان بهترین زمان برای کاهش وزن توصیه می کنند، که می تواند انگیزه کافی در شما ایجاد کند تا از اهداف کاهش وزن خود دست نکشید.

دلایل نشان دادن وزن کمتر روی ترازو

اگر می خواهید پیشرفت تلاش های کاهش وزن خود را ثبت کنید، علاوه بر توجه به بهترین زمان برای اندازه گیری، به نحوه استفاده از ترازو نیز توجه کنید که می تواند دلیلی برای نشان دادن تعداد کم ترازو باشد.

  • فلس روی فرش
  • سلول بارگذاری یکی از مهم ترین قسمت های ترازو است و میزان دقت ترازو را تعیین می کند. وقتی ترازو را روی فرش قرار می دهید، فرش می تواند به لودسل های داخل ترازو فشار بیاورد و این باعث می شود وزن شما کمتر از وزن معمولی نشان داده شود.

    2) ترازو در ناحیه ناهمواری قرار دارد

    ترازوهای قرار داده شده در طبقات ناهموار نشان دهنده وزن صحیح نیست. اگر نرخ غیر طبیعی باشد، مقیاس ممکن است ناهموار باشد.

    • چگونه روی ترازو بایستیم

    حتی کوچکترین اشاره ای به وزن شما روی ترازو می تواند باعث نوساناتی در تعداد ترازوها شود. بنابراین سعی کنید صاف و عمود بر مقیاس باشید. قبل از استفاده حتما ترازو را وزن کنید، ساده ترین راه برای تنظیم عدد صفر کیلوگرم بدون قرار دادن چیزی روی آن پس از قرار دادن ترازو در حالت صاف و یکنواخت است.

    چکیده

    عوامل مختلفی مانند: آب آشامیدنی، رژیم غذایی، یبوست، سیکل قاعدگی و ورزش می تواند بر کاهش وزن تأثیر بگذارد. بهترین گزینه برای یافتن زمان مناسب برای اندازه گیری خود است. صبح زود، پس از برداشتن مثانه، بهترین زمان برای اندازه گیری در نظر گرفته می شود. اما به خاطر داشته باشید که کاهش وزن روزانه می تواند منجر به ناامیدی و از دست دادن اشتها شود که به گفته بسیاری از متخصصان تغذیه، هفته ای یک بار، نشانه دقیقی از پیشرفت کنترل وزن است. همچنین برای بهترین نتیجه، از یک دستگاه اندازه گیری استاندارد استفاده کنید.