برنامه تمرینی جلو بازو و پشت بازو برای خانوم ها


ما پیش از این در مقاله برنامه بدنسازی حجمی برای شما 3 برنامه تمرینی تهیه کرده ایم که شما می توانید آن ها را دانلود کنید. اما در این مقاله ما می خواهیم به صورت اختصاصی و ویژه به برنامه تمرینی جلو بازو و پشت بازو برای خانوم ها بپردازیم. جلو بازو و پشت بازو از عضلات بسیار محبوب در بین بدنسازان مرد می باشد به گونه ایی که گاهی اوقات بیش از اندازه و حساس این دو عضله را تمرین می دهند. هر چقدر که مردان این دو عضله را خوب تمرین می دهند از طرف دیگر خانوم ها آن را نادیده می گیرند و به آن اهمیت نمی دهند.

این موضوع اصلا جذاب نیست! زنان بیش از اندازه به کاهش وزن و سوزاندن چربی توجه می کنند و اهمیت داشتن عضلات بازو و پشت بازو زیبا را نادیده می گیرند. آنقدر در اینستاگرام آن ها را به عضلات پایین تنه و شکم علاقه مند کرده اند که بالانس و زیبایی کل عضلات بدن را فراموش می کنند. رشد کلی عضلات ضروری است و اگر سال ها برای انجام حرکت بارفیکس تلاش کرده اید تقویت عضلات جلو بازو و پشت بازو می تواند به شما کمک کند.

توجه شما را جلب کرد؟ پس بیایید یک برنامه تمرینی جلو بازو و پشت بازو برای خانوم ها طراحی کنیم.

جلو بازو:عضله بازویی و دو سربازویی دو عضله بزرگ در قسمت جلویی بازو هستند. این دو عضله به طور کلی به عنوان سر بلند و سر کوتاه عضله بازو شناخته می شوند. عضله دوسر بازویی دو وظیفه دارید: 1-خم و راست کردن آرنج  2-چرخش ساعد

سر بلند بازو در حد فاصل بین سر کوتاه بازو و پشت بازو قرار می گیرد که ما آن ها را با حرکاتی مانند جلو بازو با دمبل چکشی، جلو بازو لاری هالتر تمرین می دهیم. زمانی که سر بلند بازو رشد کند، بازو جچیم تر نشان داده می شود.

پشت بازو: سه سر پشت بازو عبارتند از: سر بلند، سر جانبی و سر میانی. سر بلند پشت بازو در قسمت بالایی و عقب پشت بازو قرار می گیرد که خانوم ها بیشتر روی آن تمرکز دارند. مردان بیشتر روی سر جانبی پشت بازو دقت می کنند و علاقه نشان می دهند.

هر تمرینی که در آن بازو در پشت سر قرار گیرد همانند پشت بازو کیک بک سیمکش به سر بلند پشت بازو فشار خواهد آورد.

چرا به برنامه تمرینی جلو بازو و پشت بازو برای خانوم ها نیاز دارم ؟

به عنوان یک استراتژی جدید در تمرینات خود، بازو و پشت بازو را به روز تمرین عضلات بزرگ و اصلی خود می توانید اضافه کنید. برای مثال می توانید بازو و پشت بازو را به روزی های سینه و سر شانه خود اضافه کنید.