از کربوهیدرات متنفر نباشید

در چند سال اخیر، کارشناسان ما را متقاعد کرده اند که حتی چربی نیز می تواند برای ما مفید باشد. سلام، اگر در قلبمان قبول کرده ایم که “چربی های خوب” را بپذیریم، مطمئناً می توانیم یاد بگیریم که “کربوهیدرات های خوب” را نیز دوست داشته باشیم.

برخلاف موفقیت های – هرچند کوتاه مدت – رژیم های کم کربوهیدرات، نباید بدون تمام کربوهیدرات ها این کار را انجام دهید. بسیاری از آنها مملو از مواد مغذی هستند و کربوهیدرات ها انرژی لازم برای دریافت روزانه را به شما می دهند. شما به کربوهیدرات نیاز دارید مگر اینکه شغل شما به شخصیتی تنبل و مغزی کند عمل نیاز داشته باشد!

یادگیری تشخیص خوب یا بد کربوهیدرات ها و درک اینکه چه چیزی آنها را متفاوت می کند می تواند به شما کمک کند تا اهداف تغذیه ای خود را کنترل کنید.

کربوهیدرات خوب

کربوهیدرات های خوب فرآوری نشده و نزدیک به حالت خالص و طبیعی خود هستند. غلات کامل، مانند برنج قهوه ای، مغذی تر و فیبر بیشتری نسبت به همتایان تصفیه شده خود دارند. بسیاری از برنامه های کم کربوهیدرات از شما می خواهند که میوه ها و سبزیجات سالم را از رژیم غذایی خود حذف کنید. بهترین ایده نیست – شما ویتامین ها و مواد مغذی گیاهی مهمی را که برای سلامت کلی شما مفید هستند از دست می دهید.

کربوهیدرات های خوب عبارتند از:

• میوه ها و سبزیجات

• لوبیا و حبوبات

• آجیل و دانه ها

• برنج قهوه ای و وحشی

• غلات کامل

کربوهیدرات‌های خوب ترشح سروتونین را تحریک می‌کنند، یک ماده شیمیایی «احساس خوب» که توسط مغز ترشح می‌شود و برای تسکین درد و آرامش اعصاب شناخته می‌شود. آنها همچنین منبع خوبی از فیبر هستند، به شما کمک می کنند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و از پرخوری جلوگیری می کنید.

کربوهیدرات های بد

کربوهیدرات های بد، کربوهیدرات های فرآوری شده یا تصفیه شده هستند. آنها از حالت طبیعی خود تغییر یافته اند تا حمل و نگهداری آنها قبل از رسیدن به دست مصرف کننده آسان تر شود. کربوهیدرات‌های بد ارزش غذایی کمی دارند یا اصلاً ارزش غذایی ندارند.

کربوهیدرات های بد می تواند شامل موارد زیر باشد:

• محصولات نانوایی

• نان سفید

• پاستا

• تنقلات، خوراک مختصر

• شیرینی

• نوشیدنی بدون الکل

بیشتر این کربوهیدرات‌های بد می‌توانند باعث افزایش سطح قند و سپس کاهش شدید آن شوند که باعث می‌شود شما احساس بی‌حالی و ولع غذای بیشتر کنید. البته اعتدال همیشه مهم است. اگر عاشق چیپس تورتیلا با سالسا هستید، خودتان را محروم نکنید! فقط مطمئن شوید که کربوهیدرات های بد را در رژیم غذایی خود محدود کرده و بیشتر اوقات روی خوردن کربوهیدرات های خوب با فیبر بالا تمرکز کنید.

کربوهیدرات های خوب را به کار ببرید

پس یاد بگیرید که کربوهیدرات های خوب را دوست داشته باشید – آنها هم مطمئنا شما را دوست خواهند داشت. گنجاندن آنها در رژیم غذایی روزانه به شما انرژی اضافی، سطح قند خون پایدار و به طور کلی بدن و ذهن سالم تری به شما می دهد.