آیا کالری پای مرغ برای کاهش وزن مفید است؟ + فواید خوراکی پای مرغ – نعنا


دست خود را روی هر قسمتی از مرغ قرار دهید، می توانید آن را برای خوردن و طبخ غذاهای خوشمزه و مقوی آماده کنید. این یک ویژگی عالی گوشت مرغ است که می تواند با طعم غذا برای افراد مختلف مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، پای مرغ یکی از غذاهایی است که بیشتر طرفداران از آن لذت می برند رژیم های کاهش وزن آنها پیرو طعم و بافت آن هستند. به همین دلیل فکر کردیم بهتر است در مورد کالری پای مرغ بیشتر بنویسیم و ارزش غذایی این حیوان پروتئینی خوشمزه را مشخص کنیم.

آیا می خواهید یکی از غذاهای مورد علاقه خود را بخورید و دوباره وزن کم کنید؟

برنامه نعناع را هم اکنون نصب کنید تا بدون محدودیت غذایی ماهیانه 5 کیلوگرم وزن کم کنید

کالری و ارزش غذایی پای مرغ چقدر است؟

خوب است بدانید کالری پای مرغ پخته شده برای هر عدد شامل اطلاعات زیر است:

♦ انرژی: 64 کیلو کالری

♦ پروتئین: 5.8 گرم

♦ کربوهیدرات: 0.1 گرم

♦ چربی: 4.4 گرم

همچنین هر 100 گرم پای مرغ پخته شده حاوی مقادیر زیر ویتامین ها و مواد معدنی است:

  • آب: 65/80 گرم
  • فیبر: 0.00 گرم
  • شکر: 0.00 گرم
  • کلسترول: 84.00 میلی گرم
  • ویتامین A: 30.00 میکروگرم
  • ویتامین D: 0.20 میکروگرم
  • ویتامین E: 0.27 میلی گرم
  • ویتامین K: 0.20 میکروگرم
  • ویتامین C: 0.00 میلی گرم
  • ویتامین B1 (تیامین): 0.06 میلی گرم
  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین): 0.20 میلی گرم
  • ویتامین B3 (نیاسین): 0.40 میلی گرم
  • ویتامین B4 (کولین): 13.30 میلی گرم
  • ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک): 0.00 میلی گرم
  • ویتامین B6: 0.01 میلی گرم
  • ویتامین B9 (فولات): 86.00 میکروگرم
  • ویتامین B12: 0.47 میلی گرم
  • کلسیم: 88.00 میلی گرم
  • آهن: 0.91 میلی گرم
  • منیزیم: 5.00 میلی گرم
  • فسفر: 83.00 میلی گرم
  • پتاسیم: 31.00 میلی گرم
  • ایزودیوم: 67.00 میلی گرم
  • روی: 0.69 میلی گرم
  • مس: 0.10 میلی گرم
  • منگنز: 0.00 میلی گرم
  • سلنیوم: 3.60 میکروگرم

خوب است بدانید که حدود 70 درصد از کل پروتئین کالری موجود در پای مرغ کلاژن است، یک پروتئین ساختاری که شکل، قدرت و مقاومت در برابر پوست، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها، استخوان‌ها و رباط‌ها را ایجاد می‌کند.

همچنین پای مرغ را نباید منبع خوبی از فولات (ویتامین B9) دانست و به سنتز DNA و جلوگیری از نقایص مادرزادی کمک می کند. بیشتر روغن پای مرغ از پوست آن به دست می آید که معمولا در حین پخت و پز برداشته می شود. اگرچه اغلب از پای مرغ به عنوان ماده اصلی سوپ استفاده می شود که یک رژیم غذایی متعادل از نظر محتوای کربوهیدرات است. کربوهیدرات های پیچیده)، چربی ها و کالری ها.

فواید پای مرغ چیست؟

پس از خواندن اطلاعات مربوط به کالری پای مرغ، ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید این مرغ بدون گوشت چه فواید تغذیه ای خاصی دارد.

احتمالاً ظاهر و سلامت پوست را بهبود می بخشد

تحقیقات و شواهد علمی نشان می دهد که کلاژن ممکن است فرآیندهای هیدراتاسیون پوست را بهبود بخشد، از سفت شدن و استحکام پوست جلوگیری کند و خاصیت ارتجاعی و استحکام را بهبود بخشد.

یک مطالعه 6 ماهه شامل 105 زن مبتلا به سلولیت متوسط ​​نشان داد که تزریق منظم کلاژن به طور قابل توجهی سلولیت و چین و چروک پوست را کاهش می دهد.

پای مرغ منبع کلاژن است و برای پوست شما مفید است!

علاوه بر این، در یک بررسی شامل 11 دانش آموز، مشخص شد که مصرف کلاژن اثرات کوتاه مدت و بلندمدت بر بهبود زخم و پیری دارد. همچنین، این بدان معنا نیست که مطالعات حیوانی نشان داده است که کلاژن احتمالاً جریان پوست را افزایش می دهد و از ظهور تاول های ناشی از اشعه UBV، نوعی اشعه که باعث سوختگی پوست می شود، جلوگیری می کند.

باید اضافه کنم که کلاژن ممکن است سطح اسید هیالورونیک را افزایش دهد، مولکول آبی که از پیری جلوگیری می کند.

ممکن است درد مفاصل را کاهش دهد

جالب است بدانید که کلاژن موجود در پای جوجه ها احتمالاً درد مفاصل را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده اند که کلاژن ممکن است به بازسازی بافت ها برای کاهش علائم پوکی استخوان کمک کند. این نوع التهاب مفصل باعث پارگی غضروف، به هم رسیدن استخوان ها و ایجاد درد، تورم و مشکل در حرکت می شود.

در یک مطالعه 3 ماهه با شرکت 191 فرد مبتلا به پوکی استخوان در ناحیه زانو، به این نتیجه رسیدند که مصرف روزانه کلاژن از غضروف مرغ به طور قابل توجهی علائم درد، سفتی و ضعف در فعالیت بدنی را کاهش می دهد.

یک مطالعه 12 هفته ای دیگر شامل 139 نفر که کالری پای مرغ خوردند و زانو درد داشتند، نتایج مشابهی داشت. کسانی که روزانه 5 گرم کلاژن دریافت می کردند، کاهش قابل توجهی در درد حین ورزش داشتند و نیازی به دریافت درمان بیشتر نداشتند.

ممکن است از تحلیل استخوان جلوگیری کند

کلاژن موجود در پای مرغ احتمالاً تراکم استخوان و انقباض را در زنان پریود افزایش می دهد قاعدگی زنان بهبود یافته. در یک مطالعه یک ساله بر روی 102 زن، مشخص شد که مصرف 5 گرم پپتیدهای کلاژن – نوعی کلاژن با درجه پایین – در روز باعث افزایش تراکم مواد معدنی و تراکم استخوان می شود. در عین حال باعث کاهش تحلیل استخوان می شود.

آخرین کلمه

خوشبختانه مرغ یکی از حیوانات است و تقریباً تمام قسمت های آن خوراکی است و پیروانی دارد. پای مرغ یکی از پرطرفدارترین قسمت‌ها برای افراد مسن و آن دسته از افراد به دلیل محتوای کلاژن بالا است. غذا آنها انتخاب های خود را به منظور تقویت استخوان ها و بهبود عملکرد حرکتی انجام می دهند.

در مورد کالری پای مرغ باید اضافه کنیم که بیشتر چربی پوست آن که پس از برداشتن پوست، ارزش غذایی آن همچنان حفظ می شود.

منبع: FDA، Healthline

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟