آیا کالری نژاد به اندازه کالری گوشت قرمز برای بدن مفید است؟ – نعناع


بخش قابل توجهی از پروتئین حیوانی روزانه از اندام های گوسفند و گوساله تامین می شود. اما فقط گوشت قرمز داخل آن نیست غذا ما هر روز از آن استفاده می کنیم. اندام دیگری مانند دم به اندازه گوشت قرمز و احشاء نیست، اما پیروان خود را دارد. این غذا به صورت کبابی سرو می شود و اگر از طرفداران این غذا هستید، می خواهید بدانید که کالری در رژیم غذایی شما چه نقشی دارد.

آیا می خواهید هر غذایی که دوست دارید بخورید و وزن کم کنید؟

همین حالا وارد برنامه نعناع شوید تا بدون محدودیت رژیم غذایی در یک ماه ۵ کیلوگرم وزن کم کنید

کالری و ارزش غذایی غذاهای قومیتی چیست؟

باید اضافه کنیم که به طور کلی همه قسمت های گوسفند سرشار از مواد مغذی هستند. این سبد از ریزمغذی ها ممکن است بسته به نوع حیوان و نوع بدن آن کمی متفاوت باشد. اما بیشتر این اندام ها برای سلامتی شما مفید هستند. در واقع، ممکن است تعجب کنید اگر اضافه کنیم که ارزش غذایی آن از گوشت قرمز مغذی تر است.

دانبلان ظاهرا منبع قدرتمندی از ویتامین های B مانند B12 و B9 (فولات) است. همچنین سرشار از مواد معدنی مانند آهن، منگنز، سلنیوم و روی (روی) و همچنین ویتامین های مهم محلول در چربی مانند ویتامین های A، D و K است.

علاوه بر کالری دم که کالری مفیدی برای بدن محسوب می شود، به راحتی می توانید از آن به عنوان یک منبع عالی پروتئین استفاده کنید. غذای پروتئینی خودت فکر کن

پروتئین های حیوانی تمام 9 اسید آمینه مورد نیاز بدن را برای عملکرد بهینه فراهم می کنند.

در جدول زیر میزان کالری و میزان غذای سالم در هر صد گرم را می خوانید:

  • انرژی: 125 کیلو کالری
  • کربوهیدرات: 0 گرم
  • پروتئین: 23 گرم
  • چربی: 1/3 گرم
  • کلسترول: 3.593.3 میلی گرم (198٪ از نیاز روزانه بدن برای مصرف)
  • سدیم: 133.3 میلی گرم (6٪ از مصرف روزانه)
  • پتاسیم: 300 میلی گرم (9 درصد از مصرف روزانه بدن)
  • فیبر غذایی: 0 گرم
  • شکر: 0 گرم
  • ویتامین A: (1.6 درصد از مصرف روزانه بدن)
  • ویتامین C: (0٪ از دریافت روزانه بدن)
  • کلسیم: (7/0 درصد از نیاز روزانه بدن)
  • آهن: 7.10 درصد از دریافت روزانه بدن)

فواید خوردن اسفناج چیست؟

پس از دانستن تعداد کالری موجود در اسفناج، شاید بهتر باشد اطلاعات بیشتری در مورد فواید تغذیه ای این ماده غذایی مغذی داشته باشید:

سرشار از ویتامین C است

این ویتامین بسیار مهم با خوردن اندام های حیوانی و غذاهای گیاهی تامین می شود. هر صد گرم غذای گوشتی یا سبزیجات 57 درصد از مصرف روزانه بدن از این ویتامین را تامین می کند.

بد نیست بدانید که میزان ویتامین سایر قسمت های گوسفند مشابه ویتامین نارنگی است. و ناگفته نماند که ویتامین C یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان ها است و در تقویت سیستم ایمنی بدن شما مفید است.

منبع عالی پروتئین

بخش اصلی کالری دم به پروتئین آن مربوط می شود.

اگر دوباره به جدول کالری دنبلان نگاه کنید متوجه می شوید که این ماده غذایی در هر صد گرم بیش از 12 گرم پروتئین دارد. در واقع، هر 9 اسید آمینه ضروری برای بدن به مقدار کافی در Danblan یافت می شود و آن را به یک منبع پروتئین عالی و کامل تبدیل می کند.

یک ویتامین B قوی

همانطور که در بالا توضیح دادیم دانبلان حاوی انواع ویتامین های گروه B است و البته منبع عالی ویتامین B12 است. یعنی حدود 35 درصد از نیاز روزانه بدن از طریق خوردن اسفناج تامین می شود.

ناگفته نماند که ویتامین B12 به تشکیل سلول های خونی، متابولیسم انرژی و حفظ سلامت سیستم عصبی شما کمک می کند.

سرشار از مواد معدنی است

این یک جاسر کالری نیست که بتوانید بخورید غذای کالری شماری بدون نگرانی هر روز آن را بگنجانید اما تنوع مواد معدنی موجود در این غذا آن را به یک غذای مناسب در رژیم غذایی تبدیل می کند.

دانبلان حاوی فسفر (39 درصد از نیاز روزانه بدن)، سلنیوم (25 درصد نیاز روزانه بدن) در هر صد گرم است. باید اضافه کنیم که فسفر عنصر مهمی در تقویت استخوان ها و استخوان های بدن است. سلنیوم همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و نقش آنتی اکسیدانی به عنوان یک مبارزه با رادیکال های آزاد دارد.

منبع عالی آهن است

نه فقط دم، بلکه تمام اعضای حیوان منابع شگفت انگیز آهن هستند. گوشت حاوی آهن هِم است که به میزان بیشتری جذب بدن می شود و نسبت به آهن غیر هم برای بدن بهتر است.

سیری مناسب

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که پیروی از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا اشتها را کاهش می دهد و احساس سیری را افزایش می دهد. آنها همچنین می توانند بخش مهمی از رژیم کاهش وزن به دلیل افزایش متابولیسم بدن باشند.

حفظ وزن بدن و کالری دریافتی

دم و گوشت گوسفند معمولا بهترین نوع پروتئین را دارند که در ساخت و نگهداری عضلات نقش دارد.

منبع خوب کولین

همه انواع گوشت و پروتئین حیوانی از بهترین منابع کولین هستند که یک ماده مغذی مهم برای سلامت مغز، ماهیچه ها و کبد است. اما افراد زیادی در مورد اهمیت کولین نمی دانند.

اخرین حرف

پروتئین یکی از مهم ترین گروه های غذایی برای انسان است. اگرچه حامیان پروتئین های حیوانی همیشه با مصرف کنندگان سبزیجات مخالف هستند غذای گیاهی برنده شده اند، اما این به معنای اهمیت و مقدار کم پروتئین گیاهی نیست.

از بهترین منابع پروتئین حیوانی باید به اندام های حیوانی به جز گوشت قرمز گوسفند اشاره کرد و سایر اندام های گوسفند مانند جگر، قلوه و دم از بهترین آنهاست. شاید نام دنبلان را نشنیده باشید، اما کالری دنبلان نه تنها برای بدن مفید است، بلکه ارزش غذایی آن مهم و موثر است.

منبع: nutritionix, healthline

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟