آیا ورزش در دوران بارداری مضر است؟


ورزش در دوران بارداری بسیار مهم است. روزهای خوشی که زنان نه ماهگی را به راحتی در خانه سپری می کنند، گذشته است. امروزه زنان نه تنها مسئولیت های خانه را بر عهده می گیرند بلکه در خارج از خانه نیز به فعالیت های حرفه ای می پردازند.

این مشارکت زنان به این معناست که آنها برای مراقبت از سلامت خود وقت ندارند و این چالش در دوران بارداری بیشتر می شود. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چرا باید ورزش در دوران بارداری را در اولویت برنامه روزانه خود قرار دهید.

بهترین ورزش خانگی در دوران بارداری

ورزش در دوران بارداری می تواند برای بدن و ذهن در حال رشد شما معجزه کند. انجام فعالیت های بدنی کم تاثیر مانند راه رفتن در خانه نه تنها شما را تناسب اندام می کند، بلکه خلق و خو و انرژی شما را نیز بهبود می بخشد. علاوه بر این، برای کودک بسیار مفید است! اگر قصد دارید ورزش را در دوران بارداری شروع کنید، در اینجا برخی از بهترین راه ها برای ورزش در خانه آورده شده است.

-دوچرخه های ثابت

دوچرخه سواری منظم یکی از ایمن ترین ورزش ها برای بارداری است. افراد زیادی هستند که از عواقب منفی زیاد انجام این کار می ترسند. اما همه پزشکان به شدت ایمنی این نوع ورزش را توصیه می کنند. برای زنانی که دوچرخه سواری را در مراحل اولیه بارداری شروع می کنند، شانس ابتلا به دیابت بارداری در آنها کاهش می یابد.

از آنجایی که دوچرخه سواری یک فعالیت هوازی است، به دفع سموم از بدن، کاهش استرس، افزایش گردش خون و همچنین دریافت اکسیژن کمک می کند. افزایش تورم شکم در اواخر بارداری ممکن است دوچرخه سواری را دشوار کند، اما می تواند به کاهش درد بارداری نیز کمک کند.

– رفتن به خانه

هنگامی که باردار هستید، سطح انرژی شما کاهش می یابد. پس از همه شما یک شخص را ایجاد می کنید و دشوار است! اما علیرغم اینکه سطح انرژی پایین شما را بسیار آرام می کند، باید برعکس عمل کنید. پیاده روی یک فعالیت تاثیرگذار کوچک است که می توان آن را تقریبا در هر مکان و هر زمان انجام داد. پیاده روی می تواند به قوی و گرم نگه داشتن ماهیچه های پشت شما کمک کند تا از سفت شدن شکم شما جلوگیری کنند.

-یوگا

یک مطالعه توسط پزشکان آمریکایی نشان داده است که یوگا می تواند سطح هورمون استرس و اضطراب را در دوران بارداری کاهش دهد. با ترکیب تمرینات تنفسی و تکنیک های تمرکز حواس، مشخص شد که یک جلسه یوگا اضطراب فرد را به یک سوم کاهش می دهد! و سطح هورمون استرس 85 درصد است! بر خلاف سایر ورزش ها، تأثیرات یوگا ماندگار است.

سبک های یوگا متفاوت است. اگر در دوران بارداری شروع به ورزش کنید، احتمالاً به سمت روش‌های آهسته‌تری مانند هاتا حرکت می‌کنید. تکنیک‌های تنفسی که در یوگا استفاده می‌کنید می‌تواند به شما کمک کند با نفس نفس بکشید و به تدریج برای بریدگی آماده شوید.

5 تست خانگی ساده در دوران بارداری

بیشتر زنان در دوران بارداری بیمار می شوند. اما به یاد داشته باشید که شما این بیماری را ندارید. این زمانی است که باید برای ورزش هایی که سطح انرژی شما را افزایش می دهد هزینه کنید. و حتما در دوران بارداری به ورزش روی بیاورید.

  • بایستید و پاهای خود را از هم جدا کنید. سپس زانوهای خود را خم کنید و دست راست خود را به سمت زانوی چپ ببرید. حالا دست راست خود را به سمت راست ببرید، انگار می خواهید شمشیری از کمربندتان بیرون بیاورید. در حین انجام این کار به دستان خود نگاه کنید. با دست چپ تکرار کنید. این عمل باعث بهبود تعادل و تقویت عضلات شکم، پشت و پاها می شود.
  • روی چهار پا بایستید. یک زانو را بالا بیاورید و با پا یک حرکت دایره ای انجام دهید. با پای دیگر تکرار کنید. این باعث افزایش انعطاف پذیری و تقویت کمر و شکم می شود.
  • چهار زانو بنشینید و پشت خود را در وضعیت صاف قرار دهید و دستان خود را پشت سر خود قرار دهید. وقتی به سقف نگاه می کنید نفس عمیق بکشید. این وضعیت شما را بهبود می بخشد.
  • به پشت دراز بکشید، سر و شانه های خود را بالای بالش ببرید و زانوهای خود را خم کنید. یک نفس عمیق بکش. در حین بازدم، پشت خود را با استفاده از عضلات شکم به سمت پایین فشار دهید و حدود 5 تا 10 ثانیه در این حالت بمانید. این جراحی کمر و لگن شما را تقویت می کند.
  • به یک طرف دراز بکشید و زانوهای خود را کمی خم کنید. نفس عمیق بکشید و سعی کنید شکم خود را به سمت عقب بکشید. همچنین می توانید همزمان عضلات کف لگن را خم کنید. حدود ده ثانیه نگه دارید. این تمرین به تقویت عضلات پشت کمک زیادی می کند.
  • آیا ورزش در دوران بارداری مضر است؟

    در سال 2015، یک پزشک آمریکایی که در دوران بارداری کار می کرد، اعلام کرد که زنانی که قبل از بارداری به طور منظم ورزش می کردند، می توانند در این مدت به ورزش ادامه دهند. چند سال بعد، دکتر توصیه های قبلی خود را تغییر داد و گفت: زنانی که قبل از بارداری استفاده نکرده اند باید در این دوره شروع کنند.

    قبلاً نگران این بودیم که ورزش در دوران بارداری ممکن است از جریان خون به رحم جلوگیری کند. مثل یک ضرب المثل قدیمی بود که می گفت یک ساعت بعد از غذا نباید شنا کرد. زیرا فکر می کردیم که بدن نمی تواند همزمان جریان خون به معده و گروه های عضلانی بزرگ را کنترل کند.

    در هر صورت، هیچ مطالعه ای وجود ندارد که نشان دهد ورزش در دوران بارداری باعث بارداری یا زایمان زودرس می شود. ورزش در این دوران می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید و انرژی بیشتری به شما بدهد. بنابراین ورزش روزانه می تواند برای سلامتی شما در دوران بارداری مفید باشد.

    مزایا و مضرات ورزش در دوران بارداری

    ورزش در دوران بارداری می تواند به رشد قلب و ذهن کودک شما کمک کند تا فراتر از بهبود سلامت شما رشد کند. اگر در تلاش برای یافتن علت هستید، این حقایق در مورد فواید ورزش در دوران بارداری می تواند به شما در شروع کار کمک کند.

    • به حفظ قدرت و استقامت عضلات کمک می کند
    • به کاهش رگ های واریسی و التهاب در بازوها و پاها کمک می کند
    • به کاهش کمردرد، یبوست، یبوست و التهاب کمک می کند
    • خلق و خو را بهبود می بخشد
    • به پیشگیری یا درمان دیابت بارداری کمک می کند
    • به شما کمک می کند تا برای زایمان آماده شوید
    • به شما کمک می کند بهتر بخوابید
    • منجر به کاهش فشار خون می شود
    • منجر به سطوح اضافی انرژی می شود

    در دوران بارداری، بدن شما هر روز تغییر می کند. بنابراین بسیار مهم است که بهتر از همیشه از بدن خود مراقبت کنید. اگر در حین ورزش احساس خوبی ندارید، بهتر است کمی استراحت کنید. کارشناسان توصیه می کنند که همه زنان باردار حداقل 15 دقیقه در روز ورزش کنند و فعالیت بدنی بیش از حد می تواند برای جنین مضر باشد. مضرات زیاده روی عبارتند از:

    1. غش کردن: آنقدر ورزش نکنید که در نهایت غش کنید. غش نشان می دهد که بدن شما اکسیژن کافی دریافت نمی کند، به این معنی که کودک شما نیز اکسیژن کافی دریافت نمی کند.

    2. ترشحات واژن: این نشان دهنده آمادگی بدن شما برای زایمان است. با این حال، فعالیت بدنی شدید طولانی مدت می تواند منجر به ترشحات واژن به دلیل پارگی زودرس پوشش شود.

    3. کاهش تحرک جنین: اگر احساس می کنید که حرکت جنین در حال کاهش است، این نشانه خوبی است که بیش از حد ورزش می کنید. در این صورت، یک دقیقه وقت بگذارید و سعی کنید روی کاری که فرزندتان انجام می دهد تمرکز کنید. اگر حرکت را مانند قبل احساس نکردید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

    4. تب: گرمای بیش از حد مشکل رایجی است که بسیاری از زنان باردار در حین ورزش با آن مواجه می شوند. همه پزشکان فعالیت بدنی طولانی مدت را توصیه نمی کنند، که می تواند منجر به افزایش دمای کودک شود. به محض اینکه احساس گرما شدید، ورزش را متوقف کنید. بدن شما نه تنها به دلیل ورزش، بلکه زمانی که دمای اطراف شما بالا است نیز گرم می شود. برای غلبه بر این مشکل مقدار زیادی مایعات یا آب بنوشید.

    خونریزی در واژن: خونریزی واژن در دوران بارداری بسیار استرس زا است. بهتر است بیش از 15 دقیقه ورزش نکنید. اگرچه برخی از زنان در چند ماه اول خونریزی خفیف را تجربه می کنند، سعی کنید از انجام ورزش های شدید در طول ورزش خودداری کنید.

    چکیده

    ورزش در دوران بارداری نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت مادر و جنین دارد. سعی کنید در دوران بارداری خود کار کنید. ایده خوبی است که چند ساعت در هفته ورزش کنید. به بدن خود در مورد آنچه که می توانید انجام دهید و چقدر می توانید انجام دهید گوش دهید. اگر خسته و گرم هستید، دست از کار بکشید. یوگا به عنوان یک ورزش در دوران بارداری می تواند برای زنان باردار بسیار مفید باشد.

    سوالات متداول

    چه کسانی در دوران بارداری نباید ورزش کنند؟

    افراد مبتلا به آسم، مادران مبتلا به بیماری قلبی، دیابت کنترل نشده نوع 1، خونریزی یا تاری دید، ضعف دهانه رحم، بیماری ریوی، مشکلات دهانه رحم، خونریزی در سه ماهه دوم و سوم بارداری، افراد با سابقه زایمان زودرس، افراد مبتلا به پره اکلامپسی با کم خونی شدید ، افراد مبتلا به آریتمی مادرزادی، مادران مبتلا به برونشیت مزمن، افراد دارای چاقی یا کاهش وزن شدید، افراد مبتلا به پرکاری تیروئید، افرادی که مشکلات کلیوی غیر قابل کنترل دارند.

    بهترین آزمایشات در دوران بارداری کدامند؟

    پیاده روی یکی از بهترین ورزش های حال حاضر است که بعد از آن می توانیم یوگا حساب کنیم.