آیا هوموس سالم است؟ 8 دلیل برای خوردن هوموس بیشتر


چندین مطالعه بررسی کرده اند که چگونه هوموس بر کاهش وزن و حفظ وزن تأثیر می گذارد.

جالب توجه است، طبق یک مطالعه ملی، افرادی که به طور منظم نخود یا هوموس مصرف می کنند، ۵۳ درصد کمتر از چاقی رنج می برند.

آنها همچنین شاخص توده بدنی و اندازه دور کمرشان به طور متوسط ​​۲.۲ اینچ (۵.۵ سانتی متر) کوچکتر از افرادی بود که به طور منظم نخود یا هوموس مصرف نمی کردند ( ۲۵ ).

با این حال، کاملاً مشخص نیست که آیا این نتایج به دلیل خواص خاص نخود یا هوموس است یا صرفاً افرادی که این غذاها را می خورند یک سبک زندگی به طور کلی سالم دارند.

مطالعات دیگر همچنین مصرف بیشتر حبوبات مانند نخود را با کاهش وزن بدن و بهبود سیری مرتبط دانسته اند ( ۲۶ ، ۲۷ ).

هوموس دارای خواص متعددی است که ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

این یک منبع عالی از فیبر غذایی است که نشان داده شده است که سطح هورمون های پری کوله سیستوکینین (CCK)، پپتید YY و GLP-1 را افزایش می دهد. همچنین نشان داده شده است که فیبر غذایی سطوح هورمون گرسنگی گرلین را کاهش می دهد ( ۲۸ ، ۲۹ ، ۳۰ ).

با مهار اشتها، فیبر می تواند به کاهش کالری دریافتی کمک کند، که باعث کاهش وزن می شود.

به علاوه، هوموس منبع عالی پروتئین گیاهی است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف پروتئین بیشتر می تواند به کاهش اشتها و افزایش متابولیسم شما کمک کند ( ۳۱ ).

خلاصه

هوموس منبع عالی فیبر و پروتئین است که می تواند باعث کاهش وزن شود. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم نخود یا هوموس مصرف می‌کنند کمتر دچار چاقی می‌شوند و همچنین دارای BMI کمتر و دور کمر کمتری هستند.



Source link