آیا روزه گرفتن سالم است؟


لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.

روزه برای درمان، پیشگیری، کاهش وزن و طول عمر

اگر این اولین مقاله ای است که در رابطه با روزه و ارتباط آن با سلامتی می خوانید، اجازه دهید در تحقیقاتتان به شما کمک کنم:

  • ۸۰ درصد یا بیشتر از کسانی که در مورد روزه می نویسند، یک یا دو روز بیشتر روزه نگرفته اند.
  • اکثر همین نویسندگان اطلاعات خود را از سایر “متخصصان” کپی کرده اند که هرگز روزه نگرفته اند و از تجربه شخصی چیزی در مورد موضوع نمی دانند.

معمولاً می‌توانید به نویسندگان بی‌تجربه از بیانیه آغازین آنها بگویید، که معمولاً شامل یک نکته مثبت و سپس یک سؤال اصلی است. به نظر می‌رسد رایج‌ترین سخن این است که «روزه‌داری قرن‌هاست که در سراسر جهان انجام می‌شود… اما آیا واقعاً می‌تواند به پیشگیری از بیماری، کمک به کاهش وزن و سلامتی شما کمک کند؟» آنها به روزه‌داری به عنوان یک روش پزشکی اشاره می‌کنند. که باید آن را تمرین کرد. حقیقت این است که این رویه ای نیست که باید تمرین کرد، بلکه تصمیمی است که باید گرفته شود.

آیا روزه گرفتن آسان است؟ قطعا نه به چند دلیل:

  • اکثر آمریکایی ها عادت به خوردن دارند.
  • بیشتر آنها از خوردن لذت می برند تا نخوردن.
  • بسیاری به غذا معتاد هستند و بیش از حد غذا می خورند.
  • اگر کسی یک وعده غذایی را از دست بدهد، چه می گوید؟ “من گرسنه ام!”
  • آمریکایی ها عادت دارند ۲۴ ساعت شبانه روز در معده غذا داشته باشند.
  • اکثر آنها هرگز کلمه “سریع” را نشنیده اند.
  • کسانی که در مورد آن شنیده اند فکر می کنند که این یک تمرین مذهبی صرف است.
  • کسانی که طرفدار روزه هستند آن را فقط برای چند روز توصیه می کنند.
  • یا به جای آب، روزه آب میوه را توصیه می کنند.
  • بیشتر اطلاعات موجود در وب در مورد روزه منفی است.
  • اکثر تلاش ها برای روزه گرفتن توسط اعضای خانواده یا دوستان خنثی یا خراب می شوند.
  • اکثر پزشکان هیچ آموزش/آموزش دانشکده پزشکی ندارند و روزه را محکوم می کنند.
  • حتی طرفداران روزه نیز در مورد فواید آن با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
  • اگر به کسی بگویید که روزه هستید، “نگاه” را دریافت خواهید کرد.

خوب، اگر احتمالاً به فکر روزه گرفتن هستید، ممکن است قبلاً با لیست کوتاه خود از “چالش های روزه” شما را منصرف کرده باشم. برای پاسخ به چهار سوال زیر به ادامه مطلب بروید:

  1. آیا روزه گرفتن برای کاهش وزن بی خطر است؟
  2. آیا می توان با روزه داری شرایط پزشکی جدی را بهبود بخشید؟
  3. آیا روزه گرفتن سالم است؟
  4. آیا روزه داری طول عمر را تضمین می کند؟

کاهش وزن با روزه داری

برای پاسخ به این سوال که آیا روزه داری ابزاری موثر برای کاهش وزن است؟ – ابتدا باید بدانیم روزه چیست، شامل چه مواردی می شود، بدن ما چگونه واکنش نشان می دهد و چه نتایجی را می توان برای مدت زمان مشخص روزه انتظار داشت.

عوامل مهم دیگری که باید در نظر گرفته شود:

  • آیا سوژه دارای اختلالات خوردن، اعتیاد به مواد غذایی، از جمله مواد مخدر یا الکل است؟
  • وضعیت سلامت سوژه چگونه است؟ (در صورت شک باید تحت نظر پزشک باشند.)
  • سنشون چنده؟ (زیر ۱۸ سال باید نظارت والدین و/یا پزشکی لازم باشد.)
  • روزه چقدر است؟ (مهم است که یک هدف معقول کمتر تعیین کنید.)
  • چه انتظاراتی دارند؟ (از نظر جسمی و روحی به چه چیزی امیدوارند؟)
  • آیا در روزه داری کار می کنند؟ (در خانه یا محل کار؟)
  • آیا آنها از حمایت خانواده و دوستان خود برخوردارند؟

اینها نگرانی ها و سؤالاتی هستند که متخصص پزشکی باید از موضوع بپرسد و بتواند بداند چگونه به پاسخ های آنها رسیدگی کند و به آنها پاسخ دهد. متأسفانه کمبود شدید افراد آموزش دیده و با تجربه در این حوزه بهداشت و درمان و پیشگیری وجود دارد.

اختلالات اشتها

پرخوری عصبی، بی اشتهایی عصبی و پرخوری با عادات غذایی غیرعادی تعریف می شوند که ممکن است شامل مصرف ناکافی یا بیش از حد غذا باشد. در نهایت، آنها می توانند به بیماری یا بیماری جسمی و/یا روانی جدی منجر شوند. گرسنگی برای فرد مبتلا به یکی از این بیماری ها می تواند عواقب بسیار جدی داشته باشد. افراد مبتلا به اختلال خوردن که روزه خود را کامل می کنند، ممکن است سعی کنند تنها در چند روز به تمام غذاهایی که در طول روزه داری خودداری کرده اند برسند. این تجربه می تواند اختلال خوردن آنها را به طور جدی بدتر کند.

سلامت عمومی شما

سلامت عمومی آزمودنی باید قبل از تجویز روزه بررسی شود. روزه گرفتن برای چند روز به ندرت مشکل ساز است. با این حال، اگر قبلاً رژیم غذایی ناسالم داشته اید، می تواند مشکل ساز باشد. همچنین، اگر در حال حاضر مشکلات جدی کلیوی یا کبدی، یا مشکلات احتمالی سیستم ایمنی دارید، یا از داروهای تجویزی استفاده می کنید، نباید روزه داری طولانی مدت را امتحان کنید.

مدت زمان ارسال

مدت اولین روزه شما نباید یک تجربه استرس زا باشد. اگر احساس نمی کنید می توانید برای مدت طولانی دوام بیاورید، دو روز روزه بگیرید. هفته آینده سه و غیره را امتحان کنید. به این ترتیب بدن و مغز شما با این تجربه جدید سازگار خواهد شد. همچنین می توانید چند روز آبمیوه ناشتا را امتحان کنید، سپس به آب مقطر تغییر دهید. اولین روزه من ۱۹ روز در ۲۵ سالگی بود و در رستوران خودم به عنوان آشپز کار می کردم و ۱۶ ساعت در روز آشپزی می کردم. همه نمی توانند این کار را انجام دهند، اما از جایی که می توانید شروع کنید و بدن خود را کم کم تمرین دهید.

انگیزه یا انتظارات – درمانی برای نقرس

اگر با انگیزه هدف یا چشم اندازی از نتایج حاصل از آن به دست آورید، روزه گرفتن آسان تر است. انگیزه من برای روزه ام این بود که بدنم را از یک بیماری بسیار جدی نقرس در پایم خلاص کنم. انتظار من این بود که این اتفاق بیفتد. دکترم گفت این بدترین موردی بود که برای جوانی مثل من دیده بود. او گفت که ۱۰۰۰ میلی گرم زیلوپریم که تجویز کرده می تواند عوارض جانبی داشته باشد که احتمالاً کلیه های من را از بین می برد. یکی از مشتریان یک رستوران به من گفت که باید دو کتاب از دکتر چارلز براگ را بخوانم، معجزه روزه و حقیقت تکان دهنده درباره آب. دریافتم که ترکیب نوشیدن ۱-۱/۲ گالن در روز هنگام ناشتا از شر نقرس خلاص می شود! این انگیزه کافی بود تا با وجود وسوسه های ۱۶ ساعته در روز به آن پایبند باشیم.

بعد از ۱۵ روز نقرس من کاملاً از بین رفت و برای اطمینان چهار روز دیگر ادامه دادم. من به نوشیدن روزانه ۱-۱/۲ گالن آب مقطر ادامه دادم و حداقل ۲۱ روز در سال برای ۴۰+ سال آینده ناشتا بودم. در نتیجه، من در بیش از ۴۰ سال هرگز مریض نبوده ام، به پزشک مراجعه نکرده ام، یا برای یک بیماری دارو مصرف نکرده ام! فقط یک تصادف؟ من اینطور فکر نمی کنم.

۴۰ روز روزه گرفتن در حین کار

پنج سال پیش ۴۰ روز با آب مقطر روزه گرفتم و هر روز در ساختمان سازی کار می کردم. در سی و چهارمین روز روزه ام، می خواستم حق را به خدمه ام ثابت کنم. بنابراین من ۵ تن سنگ کوچک به اندازه بسکتبال را از جایی که در خیابان به حیاط خلوت یک محل سکونت تحویل داده بودند با استفاده از یک کامیون دستی تنها در ۱ ساعت منتقل کردم. ۳۴ روز بود غذا نخورده بودم و ۵۹ ساله بودم. هنگامی که روزه می گیرید، سرانجام چندین عضو اصلی می توانند استراحت کنند و تمام انرژی حیاتی ذخیره شده برای پردازش (هضم) غذا می تواند برای چیزهای دیگر استفاده شود. فکر می کنم حرفم را ثابت کرده ام.

روزه برای سم زدایی بدن

وقتی بدن شما با مواد مغذی مناسب دچار سوءتغذیه شود، نمی تواند از شر سموم خلاص شود. با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد رژیم غذایی آمریکایی ها از فست فودهای فرآوری شده تشکیل شده است، آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال های مورد نیاز برای محافظت از سلول های ما در برابر آسیب کافی را دریافت نمی کنند. سموم و مواد زائد در بافت های سلولی جمع می شوند. این محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) نامیده می شوند که به پیری، دیابت، تصلب شرایین، آسیب عصبی و زوال اندام کمک می کنند – یک وضعیت رایج که در علوم پایه در تمام دانشکده های پزشکی تدریس می شود. روزه گرفتن همراه با یک رژیم غذایی سالم راه حلی برای حذف موثر تجمع AGE از بافت های سلولی است.

هنگامی که بیش از چند روز ناشتا با آب مقطر می خورید، کربوهیدرات بدن برای سوزاندن انرژی تمام می شود و باعث کتوزیس می شود. در این حالت بدن شما نیاز به سوزاندن چربی دارد و چربی جایی است که بدن مواد شیمیایی و سمومی را که از محیط و غذاهایی که می خوریم جذب کرده ذخیره می کند.

دلایل پزشکی برای روزه داری

بیشتر عمل‌های پزشکی نیاز به ناشتا بودن بیمار قبل از جراحی دارند تا از بروز عوارض جلوگیری شود زیرا بدن در حال تلاش برای هضم غذا در حین بیهوشی است. همچنین برای برخی از روش های پزشکی برای بررسی کلسترول، قند خون و آزمایش های مختلف آزمایشگاهی برای دستیابی به نتایج دقیق مورد نیاز است.

روزه برای درمان بیماری ها

ثابت شده است که روزه آرتریت، لوپوس، بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس را از بین می برد. علاوه بر این، بیماری های دستگاه گوارش مانند کولیت اولسراتیو و بیماری کرون با آب مقطر ناشتا درمان شده اند. حتی فشار خون پایین نیز با روزه داری با موفقیت درمان می شود.

مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم و مجله تغذیه، مطالعاتی را گزارش می‌دهند که نشان می‌دهد موش‌های روزه‌دار کنترل بهتر انسولین، مقاومت نورون‌ها در برابر آسیب، و چندین مزیت دیگر برای سلامتی نسبت به موش‌هایی با کالری دریافتی محدود داشتند، زمانی که موش‌ها مجبور به روزه گرفتن هر یک از دیگری شدند. روز در روز غیر روزه به موش ها دو برابر غذای معمولی بدهید.

فواید روانی روزه داری

روزه برای مقابله با استرس و افسردگی با متعادل کردن عدم تعادل شیمیایی در بدن استفاده می شود

برخی افراد نباید روزه بگیرند، از جمله:

  • زنان حامله؛
  • هر کسی که به نوعی از سوء تغذیه مبتلا باشد؛
  • افراد مبتلا به مشکلات قلبی؛ و
  • افراد مبتلا به نارسایی کبد یا کلیه

روزه برای طول عمر

ده‌ها مطالعه ثابت کرده‌اند که حیوانات زمانی که کالری کمتری دریافت می‌کنند، عمر طولانی‌تری دارند.

برای حیواناتی از مارمولک گرفته تا میمون‌های بزرگ، زمانی که در معرض چرخه‌های متناوب رژیم‌های غذایی با محدودیت کالری شدید و گرسنگی قرار گرفتند، طول عمر آنها افزایش یافت. برعکس، زندگی انسان با رژیم های غذایی پرکالری کوتاه می شود.

با روزه داری متناوب، ورزش روزانه، ۸ تا ۱۰ لیوان آب مقطر در روز و مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه در رژیم غذایی خود سالم و طولانی تر زندگی کنید.

نکته مهم:

لطفا توجه فرمایید این مطالب صرفا جهت جمع آوری تمام مطالب در خصوص رژیم کتوژنیک است و توسط ربات از مقالات خارجی معتبر بصورت اتوماتیک ترجمه شده بنابراین ممکن است مشکلات داشته باشد. لذا می توانید در زیر همین مقاله اگر مشکلی وجود دارد کامنت بگذارید تا پاسخ داده شود.

البته در این سایت مقالات زیادی توسط دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه نوشته شده که پیشنهاد می کنیم حتما آنها را مطالعه بفرمایید به عنوان مثال مقاله زیر:
رژیم کتوژنیک



Source link