آیا احساس بهتر واقعاً می تواند مانع از پیشرفت شما به سمت بهبودی شود؟

عجیب به نظر می رسد نه چرا کسی باید بهبودی خود از بیماری یا برنامه کاهش وزن خود را صرفاً به این دلیل که در حال پیشرفت است رها کند؟ اما من می بینم که بارها و بارها در کلینیک من این اتفاق می افتد.

همه چیز در مورد درد است

اگر امسال تصمیمی برای سلامتی خود گرفته اید یا به پزشک مراجعه کرده اید، تقریباً 100% مطمئن هستم که این کار را انجام داده اید زیرا درد شما (جسمی یا روحی) آنقدر شدید بوده که اقدام کرده اید. همه ما دارای درجه ای از تساهل هستیم که بر هر تمایلی برای تغییر غلبه می کند. به عنوان مثال، اگر کمی اضافه وزن دارید، ممکن است زمانی که مجبور به خرید سایز بعدی می شوید کمی احساس افسردگی کنید، اما پس از آن برایتان مهم نیست زیرا چیزهای زیادی توجه شما را جلب می کند.

گاهی اوقات تا زمانی که خود را در یک عکس نبینید (مخصوصاً از پهلو یا پشت!) متوجه می شوید که چقدر از فرم خارج شده اید. “این فقط من نیستم!” بنابراین تصمیم می گیرید رژیم بگیرید، به باشگاه بروید و برای چند هفته پیشرفت خوبی داشته باشید.

سپس یک اتفاق خنده دار رخ می دهد

کمی وزن کم کرده اید، احساس سفت و انرژی بیشتری نسبت به مدت زمان طولانی دارید. و ناگهان آن هدف کاهش وزن دیگر چندان مهم به نظر نمی رسد. یا درد آسیب مزمنی که درمان می کنید در حال کاهش است. شما خود را بیشتر و بیشتر در حال «خوددرمانی» می بینید. از جلسات درمانی صرف نظر کنید. دلیلی وجود دارد و همه چیز به منطقه راحتی شما مربوط می شود. همانطور که پیشرفت می کنید، درد آنقدرها هم بد نیست، فکر کردن آسان است: “الان مجبور نیستم آنقدر سخت کار کنم.” یا “من می توانم با این سطح از درد زندگی کنم.”

همه ما طوری برنامه ریزی شده ایم که در منطقه راحتی خود زندگی کنیم. جایی که ما به چالش کشیده نمی شویم، لازم نیست ریسک کنیم و روابط ما با اطرافیانمان به خوبی مشخص است. از آن منطقه راحت خارج شوید تا به یک فرد جدید تبدیل شوید و می توانید انتظار داشته باشید که ناخودآگاهتان زنگ های هشدار را به صدا درآورد و شما را وادار به انجام اقداماتی کند که شما را به منطقه راحتی خود بازگرداند.

اما این جایی نیست که شما می خواهید باشید – شما در واقع می خواهید به چیزی برسید.

بنابراین چگونه می توانید در دوره باقی بمانید؟

1. مکانیسم های پشتیبانی را تنظیم کنید وقتی شروع به کار برای رسیدن به هدف خود می کنید و مرتباً با آنها تماس بگیرید. به عنوان مثال، اگر اهداف شما در زمینه تناسب اندام است، منطقی است که یک جلسه مقدماتی با مربی خود برای ایجاد یک برنامه تمرینی داشته باشید. سپس، مرتباً با او ملاقات کنید تا مطمئن شوید که در مسیر درست هستید. یک فرد پشتیبان خوب انتخاب شده شما را مسئول اعمالتان می‌داند و به شما کمک می‌کند انگیزه داشته باشید.

2. اهداف خود را به طور منظم مرور کنید، به خصوص دلایلی که در وهله اول آنها را تعیین کردید. (به عنوان مثال: “من امسال 10 پوند از دست خواهم داد تا بتوانم سایز لباس کوچکتر و شیک‌تری داشته باشم”)

3. با نگاه کردن به آینه عقب رانندگی نکنید! منتقد درونی شما ممکن است در این مرحله از تغییر ظاهر شود و ورودی های منفی را بازگو کند، مانند: “تو قبلاً این را امتحان کرده ای و جواب نداد… این بار هم جواب نمی دهد. شما محکوم به فنا هستید.» منتقد درونی خود را برای آنچه هست بشناسید – آینه دید عقب – و سپس نگاه خود را به آینده خیره کنید.

4. اگر از سرعت ناراحت هستید با تغییر مثبت خود، به جای برداشتن جهش های بزرگ در بازه های زمانی کوچک، شروع به برداشتن گام های کوچک رو به جلو می کنید. اما ادامه بده!

پشتیبانی و مسئولیت پذیری کلید شما برای رسیدن به تیرک دروازه است.